Vaermina Skrevet lørdag kl. 20:14 #21 Skrevet lørdag kl. 20:14 AnonymBruker skrev (På 31.7.2026 den 20.03): Barn ammer ikke, de dier. Kvinner ammer. vær nå glad han har sluttet med det da, bare ha på BH og si nei hvis han prøver seg. Anonymkode: 3f006...78c Dagens solstråle-svar, er det mulig 😶 1 1
Vaermina Skrevet lørdag kl. 20:18 #22 Skrevet lørdag kl. 20:18 AnonymBruker skrev (På 31.7.2026 den 20.09): Jammen på tide. Anonymkode: b95e3...d28 Nei, dette var muligens hakket verre 🙃 Ts: ja min første sluttet på dagen uten noe mer interesse, etter 4 jobbkvelder på rad. Han ville bare ha til soving på det tidspunktet (var vel 19 mnd ca) og da sov han i bilen på dagtid de dagene. Plutselig var vi bare ferdige. 🥲 Andre var det verre med. 16 mnd og vekket meg om natten, hang på i en evighet til jeg var tom for melk, energi og livskraft 😅 måtte reise til mamma noen dager, så gikk det seg til hjemme med pappaen imens. 4
Bacteria Skrevet lørdag kl. 20:27 #23 Skrevet lørdag kl. 20:27 Jeg har aldri avvent noen av barna mine. Skjønner ikke vitsen. Er jo ingen i praksis som får pupp når de er 7, selv om noen i slike debatter som dette hevder det. Min yngste sluttet også på dagen. Kan tidfeste det, det var om morgenen den dagen vi skulle på toårskontroll 😃 Prøvde å tilby et par ganger, men var bom slutt. Har også tvillinger. En av 1 1/2 når interessen forsvant, det var verre med søstra som holdt ut litt til med sporadisk diing. Tror jeg like godt lar være å skrive alderen her jeg 😄 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:30 #24 Skrevet lørdag kl. 20:30 Tipper han våknet opp og tenkte; "Men i helvete da, dette er jeg altfor gammel til".....så da sluttet han. Anonymkode: c8964...611 1 1
Maleficenta Skrevet lørdag kl. 20:42 #25 Skrevet lørdag kl. 20:42 AnonymBruker skrev (På 31.7.2026 den 17.46): 2-åringen her i huset sluttet plutselig med puppen av seg selv her om dagen. Frem til i sommer så var han veldig glad i ammingen, og jeg trodde det ville bli krevende å avvenne. Men så har det vært en sommer med mye lek ute, ting som har skjedd, og hvor jeg tror han plutselig kunne glemme puppen. Han er også veldig glad i storesøster, så mulig at han også ønsket å bli stor som henne. Men dere andre som har opplevd at barna sluttet selv med amming, hvordan gikk det videre? Nå har det gått noen dager, og jeg har ikke hørt noe ønske fra ham om å ammes igjen. Jeg syns jo det bare er fint at han ville slutte, men samtidig kom det litt overraskende på, selv om jeg så små tegn til det nå i sommer. Anonymkode: 4c7ef...637 Så digg da at dere slapp avvenning. Er så mye de må vennes av med. Greit å slippe en ting iallefall 2
Maleficenta Skrevet lørdag kl. 20:43 #26 Skrevet lørdag kl. 20:43 AnonymBruker skrev (På 31.7.2026 den 20.14): Min sluttet selv da hun var 9 mnd. Bare nektet å ta puppen, og siden hun var bare 9 mnd, så prøvde jeg jo flere ganger. Men da bet hun meg skikkelig, så da fant jeg ut at det bare var og slutte. Og dette skjedde samtidig som jeg fikk første menstrasjon, så jeg tror kanskje det endret litt på smaken. Anonymkode: 8d6ca...948 Oj gikk det så lenge før du fikk mensen igjen?
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:29 #27 Skrevet søndag kl. 08:29 Maleficenta skrev (11 timer siden): Oj gikk det så lenge før du fikk mensen igjen? Er helt normal lenge etter en fødsel det. Anonymkode: 9b76a...361 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:34 #28 Skrevet søndag kl. 16:34 Maleficenta skrev (19 timer siden): Oj gikk det så lenge før du fikk mensen igjen? Det er ikke spesielt lenge, jeg har hatt både et og to år uten. Anonymkode: 5e168...06f
plipplopp Skrevet 21 timer siden #29 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (På 1.8.2026 den 19.38): Det er fordi mange barn ikke får riktig ernæring elller har tilgang til rent drikkevann. Her i Norge er det helt unødvendig. Anonymkode: 3f006...78c Det er en sannhet med modifikasjoner. De fleste barn har godt av nærhet og tryggheten som ammingen gir, og ikke minst ekstra antistoffer/immuncellee ved sykdom osv. Hee har det berget minstemann fra omgangssyke flere ganger. Det er jo anbefalinger for alle barn, ikke kun for regioner med mye fattigdom.. Men du kan jo velge hva du vil, men ikke vær nedlatende ovenfor andre som velger noe annet. Det er faktisk anbefalt. 1 1
Maleficenta Skrevet 21 timer siden #30 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er ikke spesielt lenge, jeg har hatt både et og to år uten. Anonymkode: 5e168...06f Nå må jeg tenke hvor lang tid det gikk på meg. Tror det gikk fortere men jeg måtte slutte med amming pga ikke fungerte så det har vel litt å si
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #31 Skrevet 18 timer siden FOR noen svar her inne 😅😅. Anonymkode: 9f6a2...f6f
Maleficenta Skrevet 17 timer siden #32 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): FOR noen svar her inne 😅😅. Anonymkode: 9f6a2...f6f Hva er så ille med svarene? 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #33 Skrevet 17 timer siden Jeg hadde veldig lett slutt med begge av mine barna, tror jeg var bare heldig med timing. Begge var 18-19 måneder gamle ca. Men første, jeg skulle til en liten kirurgisk inngrep og måtte begynne på en medisin som man ikke skal bruke ved amming, så jeg tenkte å prøve. På morgenen da sønnen min våknet, spurte jeg ham om han ville ha grøt eller banan istedenfor pupp, og han ville ha grøt. Og det var egentlig det hele. 😅 Jeg måtte pumpe et par ganger fordi melkeproduksjon ikke stoppet så fort, men ellers ingen problemer. 2 uker senere så han meg naken i dusjen, og lå - haha pupper 😂 Han glemte helt at puppen var hans beste venn. Med andre, vi dro på hytta, var sammen med besteforeldre, og det var rett og slett litt for mye for ungen slik at hun glemte puppen litt. Jeg tok sjansen og ikke tok initiativ selv. Det tok henne to dager før hun husket puppen, men det ble også siste gangen. Jeg måtte også her pumpe den ene gangen ihvertfall, fordi melka ikke ville stoppe så fort. 🙂 jeg skriver om pumping fordi det betyr jo at jeg hadde fortsatt melkeproduksjon, barna ikke stoppet fordi det ikke var mer melk. De var bare klare for annet fór. Anonymkode: 3e6b7...552 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #34 Skrevet 16 timer siden TS her. Fint å se svarene jeg har fått, og at mange har erfaring med at ungene slutter selv da de var yngre enn gutten min. Nå har det gått en uke og fortsatt ikke noe spørsmål om pupp. Gikk helt fint med første dag i barnehage etter ferie i dag også, så han er nok klar for å gå videre. Bacteria skrev (På 1.8.2026 den 22.27): Jeg har aldri avvent noen av barna mine. Skjønner ikke vitsen. Er jo ingen i praksis som får pupp når de er 7, selv om noen i slike debatter som dette hevder det. Mannen min sluttet faktisk å bli ammet etter at han hadde begynt på skolen. Er litt på grunn av det jeg har fått høre fra ham og moren som gjorde at jeg selv ønsket å amme så lenge jeg kunne. Men barn er jo forskjellige, og å holde på helt til skolealder var aldri aktuelt for meg uansett. Så for meg en grense på 3-4 år, ser jo bare hvor mange som tenker at å amme 1-åringer er for stort 🙃 Anonymkode: 4c7ef...637 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå