AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:46 #1 Skrevet fredag kl. 15:46 2-åringen her i huset sluttet plutselig med puppen av seg selv her om dagen. Frem til i sommer så var han veldig glad i ammingen, og jeg trodde det ville bli krevende å avvenne. Men så har det vært en sommer med mye lek ute, ting som har skjedd, og hvor jeg tror han plutselig kunne glemme puppen. Han er også veldig glad i storesøster, så mulig at han også ønsket å bli stor som henne. Men dere andre som har opplevd at barna sluttet selv med amming, hvordan gikk det videre? Nå har det gått noen dager, og jeg har ikke hørt noe ønske fra ham om å ammes igjen. Jeg syns jo det bare er fint at han ville slutte, men samtidig kom det litt overraskende på, selv om jeg så små tegn til det nå i sommer. Anonymkode: 4c7ef...637 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:03 #2 Skrevet fredag kl. 18:03 Barn ammer ikke, de dier. Kvinner ammer. vær nå glad han har sluttet med det da, bare ha på BH og si nei hvis han prøver seg. Anonymkode: 3f006...78c 3 1 7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:04 #3 Skrevet fredag kl. 18:04 Min eldste sluttet selv, fra en dag til en annen. Han var yngre enn din, kan ha vært 19-20 mnd kanskje. Dro ned genseren min en dag og var liksom bare "nei takk" 😅 jeg prøvde å tilby et par ganger etter det, men han var ikke interessert. Helt greit. Anonymkode: 0cb09...cea 5 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:09 #4 Skrevet fredag kl. 18:09 Jammen på tide. Anonymkode: b95e3...d28 13
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:14 #5 Skrevet fredag kl. 18:14 Min sluttet selv da hun var 9 mnd. Bare nektet å ta puppen, og siden hun var bare 9 mnd, så prøvde jeg jo flere ganger. Men da bet hun meg skikkelig, så da fant jeg ut at det bare var og slutte. Og dette skjedde samtidig som jeg fikk første menstrasjon, så jeg tror kanskje det endret litt på smaken. Anonymkode: 8d6ca...948 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:18 #6 Skrevet fredag kl. 18:18 Er jo bare å se om det kommer noe forespørsel igjen det. Anonymkode: 5e168...06f
Million Skrevet fredag kl. 18:18 #7 Skrevet fredag kl. 18:18 (endret) Min sønn sluttet også mer eller mindre av seg selv med amming. Han var 11.5 mnd gammel da jeg bare rett og slett lot være å legge han til brystet når han våknet en morgen, og vi gikk ut på kjøkkenet og spiste vanlig frokost i stedet. Og morgenammingen var også den eneste gangen vi ammet pr døgn på slutten, fordi han var så lite interessert. Han var glad og fornøyd og "etterspurte" aldri amming, ingen grining eller riving i genseren min for å komme til. Ingenting som tydet på at han tenkte på å få bli ammet igjen. Ferdig. Kveldsammingen sluttet vi også med noe før, da jeg pleide å lese for han i barnebøker og bildebøker på sengen om kvelden. Han elsket å bli lest for og glemte tydeligvis hele ammingen. Ingen sutring. Han tok smokken og sovnet etter lesingen. Hvis han da ikke bare sovnet på stellebordet for kvelden mens vi tok på pysj og bleie. Han var en enkel unge å legge, det må jeg si. Så her gikk ammeslutt omtrent av seg selv og det var aldri noe mas eller styr. Bare stoppet av seg selv. Endret fredag kl. 18:19 av Million 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:21 #8 Skrevet fredag kl. 18:21 Du sier det selv i overskriften; «BARN som slutter selv med amming». Amming er for babyer, ikke barn. er ingen over to år, så er det jaggu på tide å slutte med pupp. Anonymkode: aa123...344 10
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:22 #9 Skrevet fredag kl. 18:22 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du sier det selv i overskriften; «BARN som slutter selv med amming». Amming er for babyer, ikke barn. er ingen over to år, så er det jaggu på tide å slutte med pupp. Anonymkode: aa123...344 For noe tull, gå å finn på noe annet du enn å sitte her å spre eder og galle Anonymkode: f5b1f...12c 10 6
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:30 #10 Skrevet fredag kl. 18:30 Million skrev (10 minutter siden): Min sønn sluttet også mer eller mindre av seg selv med amming. Han var 11.5 mnd gammel da jeg bare rett og slett lot være å legge han til brystet når han våknet en morgen, og vi gikk ut på kjøkkenet og spiste vanlig frokost i stedet. Og morgenammingen var også den eneste gangen vi ammet pr døgn på slutten, fordi han var så lite interessert. Han var glad og fornøyd og "etterspurte" aldri amming, ingen grining eller riving i genseren min for å komme til. Ingenting som tydet på at han tenkte på å få bli ammet igjen. Ferdig. Kveldsammingen sluttet vi også med noe før, da jeg pleide å lese for han i barnebøker og bildebøker på sengen om kvelden. Han elsket å bli lest for og glemte tydeligvis hele ammingen. Ingen sutring. Han tok smokken og sovnet etter lesingen. Hvis han da ikke bare sovnet på stellebordet for kvelden mens vi tok på pysj og bleie. Han var en enkel unge å legge, det må jeg si. Så her gikk ammeslutt omtrent av seg selv og det var aldri noe mas eller styr. Bare stoppet av seg selv. Wow noen har enkle barn altså😅 Anonymkode: 9b76a...361 1
Million Skrevet fredag kl. 18:34 #11 Skrevet fredag kl. 18:34 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Wow noen har enkle barn altså😅 Anonymkode: 9b76a...361 Han tok det igjen på andre måter da, hehe Vilter gutt. Hentet han fra barnebursdager et par ganger der moren til bursdagsbarnet så ganske utmattet ut. Ved et tilfelle spurte jeg bursdagsbarnets mor om hvordan det hadde gått i selskapet. Hun tenkte seg om et par øyeblikk og så sa hun: "Dere må da bli fryktelig slitne??" Å nei, tenkte jeg da, her har han fått energiutbrudd igjen. Hehe... 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:48 #12 Skrevet fredag kl. 18:48 Million skrev (13 minutter siden): Han tok det igjen på andre måter da, hehe Vilter gutt. Hentet han fra barnebursdager et par ganger der moren til bursdagsbarnet så ganske utmattet ut. Ved et tilfelle spurte jeg bursdagsbarnets mor om hvordan det hadde gått i selskapet. Hun tenkte seg om et par øyeblikk og så sa hun: "Dere må da bli fryktelig slitne??" Å nei, tenkte jeg da, her har han fått energiutbrudd igjen. Hehe... 🙈😅 Anonymkode: 9b76a...361
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:01 #13 Skrevet fredag kl. 19:01 Mine babyer mistet interessen gradvis fra ca 8 mnd alder. Den eldste beholdt morgen-ammingen fram til 11 mnd, den yngste til 10 mnd. Da var de alt for opptatt med å turne og krabbe og herje og undersøke verden at de slett ikke hadde tid til å ligge og kose. På slutten måtte jeg virkelig jobbe for å roe dem ned og insistere på at de skulle ta brystet, og de bare slapp etter noen få sekunder. Så da sluttet jeg å prøve å legge dem til. Og det var det. Det var aldri noe etterspørsel etter det, aldri. Jeg prøvde å legge dem til etter en uke, da hadde de tydeligvis fullstendig glemt hva pupper var for noe, viste ingen interesse overhode. Anonymkode: fd733...824 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:22 #14 Skrevet fredag kl. 21:22 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jammen på tide. Anonymkode: b95e3...d28 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du sier det selv i overskriften; «BARN som slutter selv med amming». Amming er for babyer, ikke barn. er ingen over to år, så er det jaggu på tide å slutte med pupp. Anonymkode: aa123...344 Tja, jeg var nå åpen for å fortsette ammingen om han ønsket det. De trenger kanskje ikke pupp på samme måte som babyer, men det betyr ikke at man MÅ kutte ut amming som kos med en gang de passerer 1-årsdagen. Storesøster ammet jeg til hun var 1 og et halvt, så begge to har fått godt med morsmelk. Jeg syns det bare har vært fint å kunne gi barna mine noe trygt og godt. Anonymkode: 4c7ef...637 4 1 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:46 #15 Skrevet lørdag kl. 06:46 Million skrev (12 timer siden): Han tok det igjen på andre måter da, hehe Vilter gutt. Hentet han fra barnebursdager et par ganger der moren til bursdagsbarnet så ganske utmattet ut. Ved et tilfelle spurte jeg bursdagsbarnets mor om hvordan det hadde gått i selskapet. Hun tenkte seg om et par øyeblikk og så sa hun: "Dere må da bli fryktelig slitne??" Å nei, tenkte jeg da, her har han fått energiutbrudd igjen. Hehe... Kanskje dere burde blitt igjen i bursdagen? Anonymkode: 63d07...89a 3
Million Skrevet lørdag kl. 10:11 #16 Skrevet lørdag kl. 10:11 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kanskje dere burde blitt igjen i bursdagen? Anonymkode: 63d07...89a Litt for store unger til det, egentlig. Ingen andre foreldre som ble igjen. Uansett er det vel 20 år for sent å snakke om det nå. 1 2
plipplopp Skrevet lørdag kl. 16:34 #17 Skrevet lørdag kl. 16:34 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Du sier det selv i overskriften; «BARN som slutter selv med amming». Amming er for babyer, ikke barn. er ingen over to år, så er det jaggu på tide å slutte med pupp. Anonymkode: aa123...344 For noe tull. WHO anbefaler amming til minst to år. 3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:38 #18 Skrevet lørdag kl. 17:38 plipplopp skrev (1 time siden): For noe tull. WHO anbefaler amming til minst to år. Det er fordi mange barn ikke får riktig ernæring elller har tilgang til rent drikkevann. Her i Norge er det helt unødvendig. Anonymkode: 3f006...78c 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:43 #19 Skrevet lørdag kl. 18:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er fordi mange barn ikke får riktig ernæring elller har tilgang til rent drikkevann. Her i Norge er det helt unødvendig. Anonymkode: 3f006...78c Både amming og samsoving gir store helsefordeler som varer hele livet. Anbefaler alle som skal mene noe om dette å faktisk sette seg ordentlig inn temaene før de kommer med påstnder. Anonymkode: 9b76a...361 3 2
Fame Skrevet lørdag kl. 20:06 #20 Skrevet lørdag kl. 20:06 Min har aldri vært så interessert i pupp som det søstera var. Så for en måneds tid siden sluttet jeg bare å tilby for hun virket så fornøyd uansett. Fikk MME på kvelden fra før så jeg byttet ut puppen med flaske. Superfornøyd frøken. Hun er snart 11 måneder 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå