AnonymBruker Skrevet i går, 08:15 #21 Skrevet i går, 08:15 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Oi 🤭 Han gjorde en nevrologisk undersøkelse, tok blodprøver og lyttet på hjerte og lunger. Det var egentlig alt. Jeg har vært mye hos tannlege på grunn av tannverk som ingen har klart å finne årsaken til. Jeg har også vært hos flere spesialister, men de finner ingenting. Jeg har hatt en del vondt i ryggen, men det har jeg hatt i flere måneder før dette startet. Synet mitt ble sjekket for ikke så lenge siden. Trykket kommer mest når jeg er i bevegelse eller gjør ting. Det føles nesten som om jeg henger opp ned og alt strømmer opp i hodet. Det er litt vanskelig å forklare følelsen. Jeg har ingen kroniske sykdommer som jeg vet om Anonymkode: 5e524...218 Gå tilbake og be om at dere sammen tester ut bihulebetennelse. Klassiske symptomer er trykk langs kjeven som kan kjennes ut som tannverk (selv om den «typisk» er mer vandrende og «over hele tanngarden» enn stedlig). Trykk i øyehulen, rundt nesen, nedover nakke, bakhode etc. Trykk i bihulene forverrer seg ved endring av retning for nettopp bihulene (er som om ting «skvulper rundt» inni der. Og det kan gjøre deg samtidig ganske dårlig og gi ekstremt vage symptomer. Det sagt så anbefaler jeg følgende øvelse nå i helga: ta deg en økt med kondisjonstrening. Få pusten opp på høyterskel og hold den der så lenge du mestrer. Om du bruker sykkel, mølle etc spiller ingen rolle (dersom formen er slik at du er komfortabel med å være på fjellet er en fjelltur løsningen). Bli kraftig anpust, helst over 1-2 timer. Pust så mye du kan gjennom nesen. Sjekk opp formen etterpå - hjelper det? Og så kan det være ryggen. Et problem som «har eksistert over tid» kan forverre seg til nye symptomer. Anonymkode: 4cd82...010
AnonymBruker Skrevet i går, 10:13 #22 Skrevet i går, 10:13 Ville forlangt MR av hode/nakke. Kan være så mye som kan gi trykk i hodet. Blir det verre når du legger deg ned f.eks? Anonymkode: 87f11...407
AnonymBruker Skrevet i går, 10:29 #23 Skrevet i går, 10:29 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ville forlangt MR av hode/nakke. Kan være så mye som kan gi trykk i hodet. Blir det verre når du legger deg ned f.eks? Anonymkode: 87f11...407 Ja, hvis det ikke blir bedre til etter helga så skal jeg det. Er der nok å ringe legekontoret og spør om de kan gi beskjed til legen om å henvise? Siden jeg var der for 2 dager siden? Anonymkode: 5e524...218
AnonymBruker Skrevet i går, 10:36 #24 Skrevet i går, 10:36 For høyt/lavt trykk i spinalkanalen? Anonymkode: 75781...5b3
AnonymBruker Skrevet i går, 10:36 #25 Skrevet i går, 10:36 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, hvis det ikke blir bedre til etter helga så skal jeg det. Er der nok å ringe legekontoret og spør om de kan gi beskjed til legen om å henvise? Siden jeg var der for 2 dager siden? Anonymkode: 5e524...218 Nei, du må bestille ny legetime, eventuelt benytte ekonsultasjon, om legen din fortsatt benytter seg av det. Anonymkode: 102bd...d6a
AnonymBruker Skrevet i går, 10:41 #26 Skrevet i går, 10:41 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For høyt/lavt trykk i spinalkanalen? Anonymkode: 75781...5b3 Jeg hadde overtrykk i hodeskallen i 30 år, på grunn av problemer med drenering av kranievæske til spinalkanalen, før jeg heldigvis ble operert. Anonymkode: 102bd...d6a
AnonymBruker Skrevet i går, 16:27 #28 Skrevet i går, 16:27 Vondt å nyse? Få deg en MR-time. Ikke for å skremme, men hadde selv trykk i hodet, og fant ut på MR at det var en godartet svulst. Operert og helt fin igjen! Anonymkode: 2af0d...ed3
AnonymBruker Skrevet i går, 17:07 #29 Skrevet i går, 17:07 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Vondt å nyse? Få deg en MR-time. Ikke for å skremme, men hadde selv trykk i hodet, og fant ut på MR at det var en godartet svulst. Operert og helt fin igjen! Anonymkode: 2af0d...ed3 Nei ikke vondt å nyse. Hadde du andre symptomer også? Anonymkode: 5e524...218
AnonymBruker Skrevet i går, 17:43 #30 Skrevet i går, 17:43 Jeg syns også dette minner om bihulebetennelse. Jeg får også dette intense trykket i ansiktet/hodet, og tannverk i tennene oppe når det står på. Hva skjer om du står og så bøyer deg fram med hodet, altså blir stående med hodet ned mot gulvet, som om du skal knytte skoene dine? Får du da mer press, ev skikkelig vond i panna? Det er sånn det er med meg når jeg har bihulebetennelse. Prøv Rinexin tabletter og Nasonex nesespray, begge må legen skrive ut resept på. Mulig du også må ha antibiotika i noen dager. Du må uansett tilbake til legen vil jeg tro. Anonymkode: cc2e6...31f
AnonymBruker Skrevet i går, 17:46 #31 Skrevet i går, 17:46 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nei ikke vondt å nyse. Hadde du andre symptomer også? Anonymkode: 5e524...218 Nei. Hadde bare trykkhodepine. Anonymkode: 2af0d...ed3
AnonymBruker Skrevet i går, 18:10 #32 Skrevet i går, 18:10 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei. Hadde bare trykkhodepine. Anonymkode: 2af0d...ed3 Uff,. Hjelp. Håper ikke det er noe alvorlig 🥺får spør om mr om deg ikke gir seg snart Anonymkode: 5e524...218
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå