AnonymBruker Skrevet i går, 08:49 #1 Skrevet i går, 08:49 Jeg har hatt en veldig trykkende følelse i hodet i snart to uker. Det er ikke egentlig smerte, men mer et ubehagelig press/trykk. Det kommer og går gjennom dagen, men noen ganger varer det lenge. Jeg våkner med det og legger meg med det, og av og til kjennes det ut som om trykket bare bygger seg opp. Jeg har vært hos legen og blitt undersøkt, men de fant ikke noe unormalt. Er det noen andre som har hatt det på samme måte? Hva viste det seg å være hos dere? Anonymkode: 5e524...218
AnonymBruker Skrevet i går, 08:51 #2 Skrevet i går, 08:51 Det som er litt rart, er at det ofte kjennes ut som om trykket starter nederst i halsen/nakken og bygger seg oppover mot hodet, før det blir et trykk i hele hodet. Anonymkode: 5e524...218
AnonymBruker Skrevet i går, 09:16 #3 Skrevet i går, 09:16 Spenning hodepiner? Anonymkode: fa2a7...167 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:23 #4 Skrevet i går, 09:23 Hos meg var det tette ører. Det føltes ut som om hodet ble pumpet opp. Jeg hadde også svimmelhet. Det hjalp å holde for nesen og blåse, men ikke prøv det uten å snakke med lege først. Det kan jo være noe helt annet. Anonymkode: afce9...9bd
AnonymBruker Skrevet i går, 09:23 #5 Skrevet i går, 09:23 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Spenning hodepiner? Anonymkode: fa2a7...167 Kjennes det ut som trykk uten smerte? Og varer det så lenge? Anonymkode: 5e524...218
AnonymBruker Skrevet i går, 09:24 #6 Skrevet i går, 09:24 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hos meg var det tette ører. Det føltes ut som om hodet ble pumpet opp. Jeg hadde også svimmelhet. Det hjalp å holde for nesen og blåse, men ikke prøv det uten å snakke med lege først. Det kan jo være noe helt annet. Anonymkode: afce9...9bd Ja kjennes jo ut som ørene er tette! Ja føles ut som hodet blir pumpet opp! Hvordan sjekker legen det? Hvor lenge hadde du det? Anonymkode: 5e524...218
Voksenstudent Skrevet i går, 09:24 #7 Skrevet i går, 09:24 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har hatt en veldig trykkende følelse i hodet i snart to uker. Det er ikke egentlig smerte, men mer et ubehagelig press/trykk. Det kommer og går gjennom dagen, men noen ganger varer det lenge. Jeg våkner med det og legger meg med det, og av og til kjennes det ut som om trykket bare bygger seg opp. Jeg har vært hos legen og blitt undersøkt, men de fant ikke noe unormalt. Er det noen andre som har hatt det på samme måte? Hva viste det seg å være hos dere? Anonymkode: 5e524...218 Er det trenger ikke å være det, men hos mange er det angst/stress respons. Du trenger ikke å føle angst, og kroppen kan være svært anspent uten at du merker det selv. Det kan også være pga. været. Det trenger absolutt ikke være noe farlig, mest sannsynlig er det ikke det. Er blodtrykk og slikt normalt?
AnonymBruker Skrevet i går, 09:25 #8 Skrevet i går, 09:25 Men er mer sånn at det trykker fra nakken/ på sidene av halsen og opp i hodet. 🙃 Anonymkode: 5e524...218
Voksenstudent Skrevet i går, 09:26 #9 Skrevet i går, 09:26 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hos meg var det tette ører. Det føltes ut som om hodet ble pumpet opp. Jeg hadde også svimmelhet. Det hjalp å holde for nesen og blåse, men ikke prøv det uten å snakke med lege først. Det kan jo være noe helt annet. Anonymkode: afce9...9bd Hvis det er øret, kan man sprekke trommehinnen. Det er svært smertefullt og kan gi permanent hørselskade.
AnonymBruker Skrevet i går, 09:27 #10 Skrevet i går, 09:27 Voksenstudent skrev (Akkurat nå): Er det trenger ikke å være det, men hos mange er det angst/stress respons. Du trenger ikke å føle angst, og kroppen kan være svært anspent uten at du merker det selv. Det kan også være pga. været. Det trenger absolutt ikke være noe farlig, mest sannsynlig er det ikke det. Er blodtrykk og slikt normalt? Ja, blodtrykket var fint. Legen gjorde en enkel nevrologisk undersøkelse, og den var også helt fin. Anonymkode: 5e524...218
Voksenstudent Skrevet i går, 10:41 #11 Skrevet i går, 10:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, blodtrykket var fint. Legen gjorde en enkel nevrologisk undersøkelse, og den var også helt fin. Anonymkode: 5e524...218 Det hjelper ikke å fortelle at du ikke skal bekymre deg, mest sannsynlig er det ikke noe farlig. Jeg har det selv, i perioder. Hos meg kommer det av anspenthet og stress. Se det an fremover, bekymrer du fortsatt om 3 måneder, kontakter du din fastlege igjen. Evt. hvis du ikke ønsker å vente i 3. mnd. oppsøk fysioterapeut, fortell hva du sliter med, få øvelser for hofte, kjeve og nakke, som mest sannsynlig vil fjerne denne følelsen i hodet.
AnonymBruker Skrevet i går, 10:46 #12 Skrevet i går, 10:46 Voksenstudent skrev (4 minutter siden): Det hjelper ikke å fortelle at du ikke skal bekymre deg, mest sannsynlig er det ikke noe farlig. Jeg har det selv, i perioder. Hos meg kommer det av anspenthet og stress. Se det an fremover, bekymrer du fortsatt om 3 måneder, kontakter du din fastlege igjen. Evt. hvis du ikke ønsker å vente i 3. mnd. oppsøk fysioterapeut, fortell hva du sliter med, få øvelser for hofte, kjeve og nakke, som mest sannsynlig vil fjerne denne følelsen i hodet. Takk for svar! ❤️Hvordan kjennes det ut hos deg? Varer det lenge hos deg ? Anonymkode: 5e524...218
Voksenstudent Skrevet 22 timer siden #13 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! ❤️Hvordan kjennes det ut hos deg? Varer det lenge hos deg ? Anonymkode: 5e524...218 Som om en trang hjelm presser skallen nedover. Det skjer når jeg er utrolig sliten, enten fysisk eller eller psykisk. Jeg nevnte det med fysioterapi, for det har hjulpet meg, (uten at jeg veit om vi lider av det samme.) Håper du blir bedre om ikke alt for lenge. 🫂💜
Voksenstudent Skrevet 22 timer siden #14 Skrevet 22 timer siden Er usikker hvor lenge det varer, det kan komme og gå. En liten blund eller søvn, hjelper. Legge seg ned flatt på ryggen. Har du prøvd det?
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #15 Skrevet 16 timer siden Voksenstudent skrev (6 timer siden): Er usikker hvor lenge det varer, det kan komme og gå. En liten blund eller søvn, hjelper. Legge seg ned flatt på ryggen. Har du prøvd det? Ja, hjelper ikke.😞hatt det nesten konstant i 2 uker nå.. Anonymkode: 5e524...218
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #16 Skrevet 15 timer siden Avspenningsøvelser kan være til hjelp. Det kan man også melde seg på ulike grupper til - typ mindfulness, Mediyoga (med fysioterapeut), yoga osv. Det finnes også mange ressurser på nett. Helse Bergen har lagt ut noen lydfiler man kan bruke selv. Kan være verdt et forsøk. Avspenningsøvelser er noe man kan trene på, og ta fram i situasjoner man er stresset. https://www.helse-bergen.no/avdelinger/rehabiliteringsklinikken/fysikalsk-medisin-og-rehabilitering/fysikalsk-medisin-og-rehabilitering-poliklinikk/avspenning-og-midndfulness/ Har ikke prøvd disse selv, men ser ut til at den første, Hold og slipp, er en jeg har lært og som er enkel å ta fram på «farten» om man trenger det. De andre metodene har jeg også prøvd i andre sammenhenger. Det tar ikke lang tid og er i bunn og grunn enkelt og behagelig, så man taper ikke noe på å gi det et forsøk. Anonymkode: 12a33...c0d
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Skrevet 15 timer siden Merker du forskjell når været skifter? Jeg har noe ala dette også, hvis det kommer fra nakken kan det påvirke kjevemusklaturen din, det kan kjennes over hele hodet. Jeg har problemer med sykt stramme nakkemuskler, det presser visst på kjeven som spenner videre rundt hodet. Anonymkode: c3d8e...0c6 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #18 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har hatt en veldig trykkende følelse i hodet i snart to uker. Det er ikke egentlig smerte, men mer et ubehagelig press/trykk. Det kommer og går gjennom dagen, men noen ganger varer det lenge. Jeg våkner med det og legger meg med det, og av og til kjennes det ut som om trykket bare bygger seg opp. Jeg har vært hos legen og blitt undersøkt, men de fant ikke noe unormalt. Er det noen andre som har hatt det på samme måte? Hva viste det seg å være hos dere? Anonymkode: 5e524...218 Hvilke undersøkelser gjorde legen før de konkluderte med «intet»? Sjekket legen neurologi? Sjekket dere ut bihulebetennelse? Har du vært hos optiker i det siste? Tannlege? Hvilke andre symptomer har du? Påvirker dette almenntilstanden? Synet? Er du (mer enn vanlig) lys- eller lydsensitiv? Hva, om noe, påvirkes symptomene av? Om du bøyer hodet i en annen retning raskt - skjer det noe med trykket? Om du stresser, spiser sunt, sover lenge - skjer det noe? Er du stiv noe sted i kroppen? Skuldre - nakke - rygg - hofter? Har du øvrige kroniske sykdommer? Er du hypermobil? Anonymkode: 4cd82...010
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #19 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilke undersøkelser gjorde legen før de konkluderte med «intet»? Sjekket legen neurologi? Sjekket dere ut bihulebetennelse? Har du vært hos optiker i det siste? Tannlege? Hvilke andre symptomer har du? Påvirker dette almenntilstanden? Synet? Er du (mer enn vanlig) lys- eller lydsensitiv? Hva, om noe, påvirkes symptomene av? Om du bøyer hodet i en annen retning raskt - skjer det noe med trykket? Om du stresser, spiser sunt, sover lenge - skjer det noe? Er du stiv noe sted i kroppen? Skuldre - nakke - rygg - hofter? Har du øvrige kroniske sykdommer? Er du hypermobil? Anonymkode: 4cd82...010 Oi 🤭 Han gjorde en nevrologisk undersøkelse, tok blodprøver og lyttet på hjerte og lunger. Det var egentlig alt. Jeg har vært mye hos tannlege på grunn av tannverk som ingen har klart å finne årsaken til. Jeg har også vært hos flere spesialister, men de finner ingenting. Jeg har hatt en del vondt i ryggen, men det har jeg hatt i flere måneder før dette startet. Synet mitt ble sjekket for ikke så lenge siden. Trykket kommer mest når jeg er i bevegelse eller gjør ting. Det føles nesten som om jeg henger opp ned og alt strømmer opp i hodet. Det er litt vanskelig å forklare følelsen. Jeg har ingen kroniske sykdommer som jeg vet om Anonymkode: 5e524...218
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden Jeg har hatt det sånn i åresvis, kombinert med følelsen av trykk/tette ører. Kom meg endelig til en ØNH lege som undersøkte grundig og tok MR/CT av alt og satte meg på en reseptbelagt nesespray. Viser seg at jeg har problemer med bihulene. Fått tilbud om operasjon men har hatt veldig god effekt av den nesesprayen så har valgt å avvente foreløpig og bare bruke sprayen. Anonymkode: d6004...446
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå