AnonymBruker Skrevet 5. august #21 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2026 den 2.55): Min stemme går til butikk/varehandel. Anonymkode: 47365...cc1 Tenker IT bransjen egentlig ikke bryr seg om utgifter (eller kode kvalitet... jpeg bilder og png bilder er veldig dyrt i drift, og alle som kan elementær webutvikling vet at webP som skal brukes), hvis en skal henge seg opp i https://pagespeed.web.dev/. Anonymkode: 6a8b2...478
AnonymBruker Skrevet 5. august #22 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker IT bransjen egentlig ikke bryr seg om utgifter (eller kode kvalitet... jpeg bilder og png bilder er veldig dyrt i drift, og alle som kan elementær webutvikling vet at webP som skal brukes), hvis en skal henge seg opp i https://pagespeed.web.dev/. Anonymkode: 6a8b2...478 Å ha ledelse som gir blaffen i drifts utgifter, som følge av kode som er laget, er dårlig ledelse. Anonymkode: 6a8b2...478 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #23 Skrevet 5. august Har jobbet i skole og der er mye dårlig. Men tror det verste må være de bitre damene i helse/ sykehjem Anonymkode: 95502...036 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #24 Skrevet 5. august Finans og NAV i mitt tilfelle. Anonymkode: d78cd...e8d 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #25 Skrevet 5. august Alle bransjer som er kjent for å ansette tenåringer og unge voksne med null arbeidserfaring. Disse bransjene tar ofte utnyttelse av personer som ikke kjenner rettighetene sine og heller ikke har mulighet å jobbe andre steder. Anonymkode: 4f336...7fb 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #26 Skrevet 5. august Jeg har hørt mye stygge historier fra kokkebransjen! Anonymkode: 52994...bc0
AnonymBruker Skrevet 5. august #27 Skrevet 5. august Helse og spesielt privat helse har mange dårligere ledere. Jeg har også ledere i andre bransjer som forteller meg rett ut hvordan de forskjellsbehandler kvinner og menn, utenlandske og etnisk norske osv. Å være en leder med personalansvar egner seg ikke for urovekkende mange. Anonymkode: 55163...f14 2
Bombibit Skrevet 5. august #28 Skrevet 5. august Macro skrev (På 30.7.2026 den 6.09): Hvor mange her har vært i tilstrekkelig mange nok bransjer til å kunne uttale seg egentlig..? Mulig fastleger, LO og NAV-ansatte osv kan uttale seg. De ser vel litt fra flere bransjer. Hva leger angår er det vel mer arroganse som gjelder fremfor dårlig ledere.
AnonymBruker Skrevet 5. august #29 Skrevet 5. august Kommunen...du kan få lederjobb uten relevant utdanning ved intern ansettelse..godt å ha rævsleiket litt på forhånd Anonymkode: b72ec...54c 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #30 Skrevet 5. august Offentlig sektor. Dvs de er sikkert ikke verre der enn andre steder, men de er vanskeligere å bli kvitt. I verste fall sparkes de oppover, eller de degraderes og beholder lederlønna. Anonymkode: 0fa8c...a4e 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #31 Skrevet 5. august Vel, hvis vi tenker forskning, så er det jo visse yrker som tiltrekker seg psykopater. På den lista er bl a. politi, kirurg, salgspersonale og TV/media-ansatte. Hvis vi da tenker at psykopater ofte ønsker lederstillinger (malt/kontroll/penger), så er det kanskje i slike bransjer man finnes de verste lederne? Ikke at man trenger å være psykopat for å være dårlig leder (eller omvendt). Anonymkode: c4fcb...b69 2
Brunello Skrevet 5. august #33 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kommunen...du kan få lederjobb uten relevant utdanning ved intern ansettelse..godt å ha rævsleiket litt på forhånd Anonymkode: b72ec...54c Dette skjer stort sett over alt. De fleste ledere har ikke utdannelse som går spesifikt på ledelse.
Brunello Skrevet 5. august #34 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Offentlig sektor. Dvs de er sikkert ikke verre der enn andre steder, men de er vanskeligere å bli kvitt. I verste fall sparkes de oppover, eller de degraderes og beholder lederlønna. Anonymkode: 0fa8c...a4e Dette skjer også i mange private bedrifter.
AnonymBruker Skrevet 5. august #35 Skrevet 5. august Organisasjoner helt klart Anonymkode: 27626...3bf
AnonymBruker Skrevet 5. august #37 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2026 den 6.03): Skole Anonymkode: b3ce9...587 AnonymBruker skrev (På 3.8.2026 den 4.01): Ledelsen på skoler. De eier rett og slett ikke empati overfor sine ansatte. Rart at de som søker slike jobber ikke innser at for at elevene skal ha det bra så må vi som jobber med barna også ha det bra og ikke bare bli kastet under bussen hvis vi kommer med konstruktive innspill som blir sett som kritikk av ledelsen. Å gå på tå hev og smiske og ikke kunne si sine meninger uten å bli sett på som man klager og gjør opprør det er håpløst. Anonymkode: 1de59...e86 Jeg er lærer og kan skrive under på dette🙈 Fy søren så udugelige de lederne er. Hovedstrategien deres er å legge all skylda på lærerne, blidgjøre foresatte til enhver pris. Kommer man med konstruktive innspill blir det sett på som kritisk og nedlatende holdning. Du må rett og slett bare fikse det sjøl hvis du møter på problemer, for det er ingen hjelp og støtte å få hos ledelsen. Jeg har vært vitne til at lærere har vært utsatt for grov vold og fått beskjed om at det er selvforskyldt fordi du har en dårlig relasjon til eleven. Anonymkode: 7be68...c3a 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. august #38 Skrevet 5. august Det mange ikke virker å forstå er at personalledelse bare er ett aspekt ved ledelse. Typisk er jo en leder i hovedsak ansvarlig for resultater og fremdrift, å holde folk i hånda og mekle i konflikter er ikke det eneste de skal gjøre Anonymkode: a1949...0d7
AnonymBruker Skrevet 5. august #39 Skrevet 5. august Jeg har en ganske dritt sjef nå. Jobber i barnehage. Anonymkode: f38c5...40f
Macro Skrevet 5. august #40 Skrevet 5. august Bombibit skrev (1 time siden): Hva leger angår er det vel mer arroganse som gjelder fremfor dårlig ledere. Nå tenkte jeg at fastleger er i en posisjon som gjør at de hører mye om arbeidsliv og arbeidsmiljø fra veldig mange mennesker i ulike bransjer. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå