AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:39 #1 Skrevet onsdag kl. 16:39 Sønnen min er 3.5 år og har i sommer sluttet med bleie. Han bruker nattbleie, men er uten på dagtid. Storebroren sluttet da han var 3 og det var gjort i løpet av 2 dager så styrte han selv uten uhell. Vet jo det er stor forskjell på barna, men han er helt opphengt og går på do omtrent hver 5-20 minutt gjennom hele dagen både med og uten hell. Ikke tisset på seg, men han er helt opphengt. Begynner å lure på han ikke er helt klar? Kan ikke nekte han å gå på do heller. Vi mistenker ikke noe urinveisinfeksjon. Noen tanker eller erfaringer? Anonymkode: e95a8...8d1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:55 #2 Skrevet onsdag kl. 17:55 Tenker at det bare er en fase og at det fortsatt er nytt for han å ikke bruke bleie. Hadde ikke hatt noe fokus på det, det går seg som regel til. Anonymkode: 550d4...dd0 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:56 #3 Skrevet onsdag kl. 17:56 Gi det tid. Anonymkode: d29d4...386 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:30 #4 Skrevet onsdag kl. 20:30 Noen barn er slik, går over Anonymkode: 432ea...123 2
kjærring Skrevet onsdag kl. 20:50 #5 Skrevet onsdag kl. 20:50 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sønnen min er 3.5 år og har i sommer sluttet med bleie. Han bruker nattbleie, men er uten på dagtid. Storebroren sluttet da han var 3 og det var gjort i løpet av 2 dager så styrte han selv uten uhell. Vet jo det er stor forskjell på barna, men han er helt opphengt og går på do omtrent hver 5-20 minutt gjennom hele dagen både med og uten hell. Ikke tisset på seg, men han er helt opphengt. Begynner å lure på han ikke er helt klar? Kan ikke nekte han å gå på do heller. Vi mistenker ikke noe urinveisinfeksjon. Noen tanker eller erfaringer? Anonymkode: e95a8...8d1 Prøvde da jenta mi var 3 år, og tissing gikk fint hjemme- men på barnehagen og andre plasser funket det ikke. Nektet å bæsje på do også. Hadde da holdt på i flere mnd så jeg bestemte meg for å vente med å gå 'all in' Vår/ sommeren hun fylte 4 så var hun bleiefri hjemme 100% , bæsjingen tok tid. Men på barnehagen så stoppet det. Pushet på barnehagen, da de prøvde å pushe meg men jeg hadde prøvd ALLE triks- og hun var uten bleie hjemme. Tok to uker så kom hun løpende og trakk ned buksa på barnehagen. Da hadde hun på truse. Bæsjet og tisset. Brukte bleier på natten noen uker etterpå men de var tørre så jeg tok de. Ikke hatt ihell på natten etter det, men vært noen uhell på dagtid da. Jeg ville ha ventet litt ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:39 #6 Skrevet onsdag kl. 21:39 Det er helt normalt. Sannsynligvis kjenner han ikke så godt hvordan det føles i kroppen å måtte gå på do, så da får han heller litt for ofte for å ikke tisse seg ut. Heller det enn det motsatte, tenker jeg! Det roer seg nok etterhvert, bare fortsett med ros og oppmuntring Anonymkode: 84d55...951 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 04:55 #7 Skrevet torsdag kl. 04:55 Det er ikke uvanlig, han stoler ikke helt på seg selv og hva han kjenner enda, så han vil være på den sikre siden. Han er jo klar, siden han får det til uten uhell! Ikke stress med det (selv om jeg skjønner at det kan være litt upraktisk ), plutselig går det seg til over natta! Anonymkode: c046d...493 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:48 #8 Skrevet torsdag kl. 15:48 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er ikke uvanlig, han stoler ikke helt på seg selv og hva han kjenner enda, så han vil være på den sikre siden. Han er jo klar, siden han får det til uten uhell! Ikke stress med det (selv om jeg skjønner at det kan være litt upraktisk ), plutselig går det seg til over natta! Anonymkode: c046d...493 ja, allerede i dag er det MYE bedre. Han går på do som vanlig:) Anonymkode: e95a8...8d1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå