AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:41 #1 Skrevet onsdag kl. 07:41 Jeg liker selvfølgelig å klemme på min nærmeste familie som mann, barn og mine foreldre. Men, er ikke så glad i å klemme å alle. Min mann har stor familie og der må alle klemme når man kommer og når man går. Var i selskap med 16 stk av hans familie nettopp og det tok litt tid å klemme alle når vi kom og alle når vi gikk. Enkelte av de kjenner jeg omtrent ikke, men klemme måtte vi. Er dette vanlig og jeg som er sær? Jeg klemmer ikke mine foreldre og søsken hver gang jeg treffer de, men godt mulig det er helt vanlig. Hva er praksis i din familie? Anonymkode: 3c0a3...d3c 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:44 #2 Skrevet onsdag kl. 07:44 Jeg liker ikke å klemme noen andre enn partner og mine yngste barn (det går over når de er i tenårene). Ingen i familien min er klemmere i særlig grad, men de fleste er nok mer komfortable med det enn jeg er. Anonymkode: 63121...315 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:50 #3 Skrevet onsdag kl. 07:50 Jeg kommer fra en klemmefamilie, og jeg er lik. Men jeg MÅ ikke klemme. Samboer sin familie er ikke sånn, så han fikk litt sjokk når han ble med til min familie og det var klem fra både tanter og onkel 😅 Anonymkode: d51fd...3c3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:50 #4 Skrevet onsdag kl. 07:50 Jeg er ikke en klemmer! Bare på egen familie, altså mann og barn. kommer ikke fra en klemmefamilie. Men svigerfamilien er det. De godtar ikke at jeg ikke liker det.. kan virkelig ikke forstå hvorfor alle skal klemme hele veien Anonymkode: 00964...97b 3
Chlypa Skrevet onsdag kl. 07:54 #5 Skrevet onsdag kl. 07:54 Absolutt ikke. jeg liker ikke engang å sitte inntil folk, eks på buss eller tog. jeg liker strengt tatt ikke å klemme barna mine heller og hadde håpet de kom til å arve den halvmeteren med forbudtsonw intimsfære 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:55 #6 Skrevet onsdag kl. 07:55 Klemmer barna mine. Foreldrene mine. Søknene mine. Niese og nevø. Og bestemor. Bestemor er den eneste jeg klemmer hver gang jeg treffer henne. Utenom disse klemmer jeg ingen. Med mindre jeg er meget beruset 😅 Anonymkode: ef27b...bb6 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:57 #7 Skrevet onsdag kl. 07:57 Ja, er kanskje det. Gir klemmer til venner, familie osv. kommer selvsagt an på anledningen da, og hvor ofte vi sees. Anonymkode: 8b005...8c3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:14 #8 Skrevet onsdag kl. 08:14 Nei, overhode ikke. Spesielt ikke sånne klemmer med kinn mot kinn hudkontakt. Det er ikke noe jeg ønsker å gjøre med venner eller perifer familie. Skulle ønske klemmere lærte seg å tolke kroppsspråk bedre, og la fra seg den der "du vil egentlig ha klem". Noen sier jo til og med "jeg vet du ikke liker det, men nå trenger du en klem". Snap out of it, folkens, det er like ille som å prøve å omvende introverte. Alle vil ikke være som deg. Anonymkode: 2965d...3a6 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:15 #9 Skrevet onsdag kl. 08:15 Nei. Hadde det fantastisk under covid når det var forbudt å klemme Anonymkode: d62ab...0b7 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:27 #10 Skrevet onsdag kl. 08:27 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei. Hadde det fantastisk under covid når det var forbudt å klemme Anonymkode: d62ab...0b7 Jeg savner ikke alt det andre med covid, at alt ble avlyst, reiserestriksjoner og generelt struping av folks frihet. Men akkurat å slippe påtvunget klemming og håndhilsing var bra. Jeg var en en begravelse under covid, da føltes det godt med den berømte meteren, og at man slapp å invitere flere enn de nærmeste. Håndhilsing hadde jeg helt ærlig håpet skulle dø ut, likte når man brukte den Namaste-hilsenen isteden for å utveksle klamme håndtrykk med virus på. Anonymkode: 2965d...3a6 1
Daria Skrevet onsdag kl. 09:11 #11 Skrevet onsdag kl. 09:11 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nei. Hadde det fantastisk under covid når det var forbudt å klemme Anonymkode: d62ab...0b7 -Jeg skulle så gjerne ha gitt deg en klem, sa en relativt perifer kollega da jeg fylte runde år under pandemien. Aldri så galt er der godt for noe, tenkte jeg... Jeg er ingen utpreget klemmer - det begrenser seg stort sett til nær familie og noen venner (det sier ikke nødvendigvis noe om nærhet - en av mine nærmeste venner klemmer jeg aldri, det er ikke naturlig for noen av osv). Det verste er de som insisterer på å klemme ved første møte og tilsynelatende har null antenner på andres kroppsspråk og intimsoner. Jeg kan stå helt stille og demonstrativt strekke fram en hånd, men de tvinger gjennom en klem. Jeg har ikke problemer med kroppskontakt generelt (min psykomotoriske fysio snakket en gang fornøyd om hvor mye berøring jeg tålte), synes håndhilsing er fint og har reist nok kollektivt i rushen til å være ganske immun for sånt, men klemming er en mer intim handling som krever mer kjennskap og nærhet for å kjennes riktig.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:08 #12 Skrevet onsdag kl. 11:08 Var en klemmer da jeg var ungdom og ung voksen. Men ikke som voksen. Kun nære venner og familie. Gir en klem om noen tar initiativ til en klem, men liker å ha «hit men ikke lengre» Anonymkode: 85ec7...127
Vaermina Skrevet onsdag kl. 11:20 #13 Skrevet onsdag kl. 11:20 Min familie klemmer med vanlig omfavning rundt halsen med en arm eller to. Svigerfamilien med håndtrykk og klem mot kinn. Jeg fikser det ikke, jeg blir keitete og overtenker det, har ikke tall på ganger jeg har omtrent skallet svigerfar fordi jeg ikke klarer å koordinere. Nå de siste årene, overkjører jeg de alle og klemmer vanlig med en arm. 🙂
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:30 #14 Skrevet onsdag kl. 13:30 Jeg er en klemmer, skled heldigvis rett inn i svigerfamilien der alle klemmer alle uansett relasjon 😄 Men i ikke-familiære situasjoner er det enkelt å strekke fram hånda først og se an hvor komfortabel den andre er før jeg eventuelt spør om jeg kan gi en klem. Kunne ikke falle meg inn å hoppe rett inn i en klem uten å være sikker på at den andre var ok med det! Anonymkode: 57a50...60d 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:33 #15 Skrevet onsdag kl. 13:33 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er en klemmer, skled heldigvis rett inn i svigerfamilien der alle klemmer alle uansett relasjon 😄 Men i ikke-familiære situasjoner er det enkelt å strekke fram hånda først og se an hvor komfortabel den andre er før jeg eventuelt spør om jeg kan gi en klem. Kunne ikke falle meg inn å hoppe rett inn i en klem uten å være sikker på at den andre var ok med det! Anonymkode: 57a50...60d Men hvorfor tenker man i det hele tatt tanken på å spørre om klem i ikke-familiære situasjoner? Tenker dere over hvor ukomfortabelt det vil være for vedkommende å takke nei selv om man mener nei? Anonymkode: 2965d...3a6 1 2
Perfume Skrevet onsdag kl. 13:35 #16 Skrevet onsdag kl. 13:35 Nei, liker ikke klemme andre enn de aller nærmeste.. Liker space 😂
Jdz Skrevet onsdag kl. 13:45 #17 Skrevet onsdag kl. 13:45 Ikke vært det, men har vel blitt det. Bor i et land hvor klemming+ ser ut til å være standard og vil helst ikke være den sære utlendingen som at alle i hånda på en meters avstand.
Hydrium Skrevet onsdag kl. 13:48 #18 Skrevet onsdag kl. 13:48 Familien min er klemmere på mammas side, men absolutt ikke på pappas side. Jeg er en klemmer men jeg lar det falle naturlig, så om du gir hint om at du er en klemmer så blir jeg glad, men om jeg ikke ser noe hint til det så lar jeg være. Men jeg ser på klemming som vanligere en ikke klemming. Hilser aldri på noen første gangen med en klem om ikke de går inn for en klem først. Skjønner helt klart at det er invaderende. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:49 #19 Skrevet onsdag kl. 13:49 Tar ikke initiativ til klem. Liker bare å klemme kjæresten. Men avviser ikke klemmer. Kjæresten er "den sære utlendingen" som ikke vil klemme noen andre enn meg og avviser gjerne klemmer (humoristisk svar til POM) Anonymkode: 24b78...2ed
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:54 #20 Skrevet onsdag kl. 13:54 Kommer ikke fra noen utpreget klemmefamilie, men kanskje litt mer enn svigerfamilien. Selv er jeg en klemmer, ja. For meg er det mer naturlig å gi en klem enn et håndtrykk i møte med folk jeg kjenner brukbart. Jeg synes det er ganske fint å få en klem av, eller gi en klem til, også andre enn de aller nærmeste. Så er jeg nøye på å lese reaksjon og innstilling. Mitt ønske om å klemme skal selvfølgelig vike i møte med andres ønske om ikke å klemme. Tenker det er verre for ikke-klemmere å få en klem de ikke ønsker enn for oss klemmere å ikke gi en klem. Det er en grenseoverskridelse for dem. Anonymkode: 09631...133 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå