AnonymBruker Skrevet 27. juli #21 Skrevet 27. juli Gå privat til en psykologspesialist med refusjonsavtale. Jeg gikk ukentlig i 2 år. Var igjennom både EMDR og kognitiv atferdsterapi. Det tredje året trappet vi ned. Først en gang i måneden, deretter sjeldnere. Jeg ble ikke skrevet ut før det hadde gått nesten 4 år. Anonymkode: 00efb...c0b
AnonymBruker Skrevet 27. juli #22 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei. Jeg er 23 og går i behandling på DPS og har fått flere diagnoser, blant annet C-PTSD, depresjon, angst og OCD. Jeg har jeg fått en behandlingsplan for traumelidelsen, som er et pakkeforløp på 10 timer. Det avsluttes om to timer, og de har sagt at de planlegger å skrive meg ut. Det kom veldig overraskende, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg er forvirret fordi jeg har flere diagnoser, men de har kun fokusert på den ene og nesten ikke jobbet med de andre. I tillegg har depresjonen blitt verre i det siste. Når det gjelder medisiner, sier DPS at fastlegen skal følge meg opp, men fastlegen sier at jeg må ta det opp med DPS. Det føles som jeg blir kastet frem og tilbake mellom dem. Jeg vet ikke om det er mulig å be behandleren om å forlenge forløpet, eller om det finnes en løsning der jeg kan få lengre oppfølging. Jeg lurer også på om DPS kan behandle flere ting samtidig, eller om de kun fokuserer på det som er mest alvorlig og lar resten vente. For meg føles det som om de andre problemene har blitt verre nå. Anonymkode: 36ffa...a1b Jeg er i lignende situasjon. De kan absolutt avslutte deg som pasient uten å ta din mening eller følelser med i regnestykket. Det er den harde sannheten. Hjelper ikke hvor mange diagnoser du har, de tar sine egne vurderinger- ferdig snakket. Legen din får gjort lite. Han eller henne kan IKKE overprøve eller bestemme over dps så det blir på en måte et blindspor. Du skal vite at du er ikke alene å kjempe imot dps. Det du kan gjøre er å klage til statsforvalter eller ta kontakt med pasient og brukerombudet ❤️. Statsforvalter er den høyeste myndighet ovenfor dps og de skal passe på at rettigheter blir fulgt. Anonymkode: 6b05d...e5c
AnonymBruker Skrevet 28. juli #23 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i lignende situasjon. De kan absolutt avslutte deg som pasient uten å ta din mening eller følelser med i regnestykket. Det er den harde sannheten. Hjelper ikke hvor mange diagnoser du har, de tar sine egne vurderinger- ferdig snakket. Legen din får gjort lite. Han eller henne kan IKKE overprøve eller bestemme over dps så det blir på en måte et blindspor. Du skal vite at du er ikke alene å kjempe imot dps. Det du kan gjøre er å klage til statsforvalter eller ta kontakt med pasient og brukerombudet ❤️. Statsforvalter er den høyeste myndighet ovenfor dps og de skal passe på at rettigheter blir fulgt. Anonymkode: 6b05d...e5c Det må da finnes noe lovverk i helsepersonelloven ang rettigheter til behandling. Når forskning viser at det tar lang tid med behandling så er det faktisk uforsvarlig å sette igang en prosess for å åpne et sår og kaste folk ut med åpent sår. Dette fører til at folk ikke orker å åpne seg å starte på en prosess de vet de ikke får fullføre. Jeg er bare lokalpolitiker og får ikke gjort så mye med det nasjonale, men i kommunene har vi fått gjennomslag til å bevilge mer midler til psykisk helsehjelp. Regjeringer kaster penger til utlandet og vil vise verden hvor raus vi er og hjelper. Men klarer jo fader meg ikke ta vare på egne. Anonymkode: b3a38...a61
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå