AnonymBruker Skrevet i går, 07:12 #21 Skrevet i går, 07:12 Det er helt vanlig på messer at man får vareprøver og give-aways. Det er absolutt ikke urimelig å forvente at på en messe hvor man betaler for å komme inn, så vil det være slike aktiviteter. for Babymessen er det helt spesifikt hva de reklamerer med - flere ganger - hvis man går inn på nettsiden deres. "kjempetilbud", "give-aways", "prøve deres produkter", "smaksprøver for både store og små mager". Å ha vareprøver og give-aways er markedsføringsmessig det man gjør for at potensielle kunder skal prøve varen, men det er jo også for å få navnet sitt på kartet i et marked med mange tilbydere, og på selve messen er det å ha noe å gi bort viktig for å få folk til å komme bort til nettopp din stand. Å få folk til å komme bort er nøkkelen til å kunne ha en samtale med potensielle kunder. Det er helt basic markedsførings- og salgsteknikker. Det er også krav som messen kan stille til sine utstillere at de må bidra på, og en god messe har krav til utstillerne. Fordi hvor bra messen er eller ikke er er resultatet av hver enkelt utstillers innsats. Når det er sagt, så ser jeg også at mange firmaer og organisasjoner deltar på sånne messer helt clueless og uforberedt. Virker ikke som de har satt seg noen mål for hva de skal oppnå og hvordan de skal nå de målene. Her skal det spises twist og glo ut i lufta med noen brosjyrer på et bord. Etter å ha hatt noen kids må jeg også si at foreldre, og spesielt småbarnsforeldre (førstegangsforeldre!!) er et kjøpesterkt og lettlurt marked. Det er liksom ingen grenser for hvor mye penger som skal brukes, hvor mye utstyr man trenger og hvor løst pengene sitter. Så nr. 1 råd til de som skal ha barn er å tenke nøye gjennom om det her egentlig er noe du trenger. Bilsete må være i orden (vi leide det første hos forhandler. De hadde nok funnet ut at det var lurt, for da økte de sannsynligheten for at vi kjøpte de neste setene hos dem) - alt annet kan du kjøpe brukt. Og de tingene du trenger til baby kan du lett få kjøpt til halv pris eller mindre for ting som er så og si ubrukt, eller med lappen på. Så de messene kan man lett styre unna hvis de uansett ikke holder markedsføringen sin. Takk for at du sa fra. Anonymkode: ed8d9...cee 1
mamma0703 Skrevet i går, 07:12 Forfatter #22 Skrevet i går, 07:12 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Når du sammenligner prisene på BabyMessa med Temu, begynner jeg faktisk å lure på om du er så gal at du faktisk kjøper ting til barnet ditt fra Temu. Og nei, BabyMessa er ikke så ille som du skal ha det til. Det var masse informasjon å få om blant annet sikkerhet, og det var også mye billige klær der. Men det fikk du kanskje ikke med deg? Anonymkode: 9cbf6...e8c Jøss, om jeg så skulle handlet leker til barna mine på Temu ville det fortsatt vært å ta i å kalle noen på nett for gale? Det er vel ikke alle som er like opplyst om hvor skadelig det potensielt kan være, uten at de er gale av den grunn. Men nei, jeg gjør ikke det Å få opp ads fra Temu, særlig for ting du har snakket om eller sett på tidligere, er vel ikke akkurat uvanlig? Det jeg fikk sjekket ut da jeg var der var ikke noe billigere enn jeg har funnet fra samme merker på nett. Var hos Brando kids, også noe ergobaby, cybex og andre "småstands". Barnas hus gikk jeg ikke inn til, da det var for mange mennesker som presset og dyttet i køen og jeg akkurat da hadde babyen i bæresele - fordi han ikke ville sitte i vogna hos tante lenger. Samtidig fikk man ganske gode tilbud på barnas hus live shopping rundt denne tiden, så tenkte det kanskje var litt i samme prisklasse som det man fikk på babymessen (mtp. Innkjøpspriser og sånt ved at de har handlet inn større partier.) men det vet jeg jo såklart ikke med sikkerhet ettersom jeg ikke fikk (tok) mulighet til å sjekke det ut. Personlig følte jeg at på sosiale medier der de reklamerte for babymessen at det ble lagt frem som om det skulle være vareprøver, demoer og giveaways. Så ja, det var faktisk derfor jeg kjøpte billetter dit - for å prøve og oppdage noe nytt, og kanskje faktisk vinne noe. Sånn er nå det, det skal jeg være ærlig på. Det som på ekte skuffet meg mest var denne ekstreme folkemengden (på min pulje hvertfall). Veldig utrygt, du kunne ikke evakuert det bygget raskt nok ved brann eller annen fare. 1
alfathealfa Skrevet i går, 07:13 #23 Skrevet i går, 07:13 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Temu designer ikke ting selv, de stjeler design fra eksisterende produkter og reproduserer de i dårligere kvalitet. Du betaler ikke inngang for å få gratis ting, du betaler inngang for å holde av en plass. Anonymkode: 849df...4d2 Babymessen reklamerer med at man får gratis ting, så det er helt innafor at man forventer å få det de sier man skal få. 1 2
mamma0703 Skrevet i går, 07:16 Forfatter #24 Skrevet i går, 07:16 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er helt vanlig på messer at man får vareprøver og give-aways. Det er absolutt ikke urimelig å forvente at på en messe hvor man betaler for å komme inn, så vil det være slike aktiviteter. for Babymessen er det helt spesifikt hva de reklamerer med - flere ganger - hvis man går inn på nettsiden deres. "kjempetilbud", "give-aways", "prøve deres produkter", "smaksprøver for både store og små mager". Å ha vareprøver og give-aways er markedsføringsmessig det man gjør for at potensielle kunder skal prøve varen, men det er jo også for å få navnet sitt på kartet i et marked med mange tilbydere, og på selve messen er det å ha noe å gi bort viktig for å få folk til å komme bort til nettopp din stand. Å få folk til å komme bort er nøkkelen til å kunne ha en samtale med potensielle kunder. Det er helt basic markedsførings- og salgsteknikker. Det er også krav som messen kan stille til sine utstillere at de må bidra på, og en god messe har krav til utstillerne. Fordi hvor bra messen er eller ikke er er resultatet av hver enkelt utstillers innsats. Når det er sagt, så ser jeg også at mange firmaer og organisasjoner deltar på sånne messer helt clueless og uforberedt. Virker ikke som de har satt seg noen mål for hva de skal oppnå og hvordan de skal nå de målene. Her skal det spises twist og glo ut i lufta med noen brosjyrer på et bord. Etter å ha hatt noen kids må jeg også si at foreldre, og spesielt småbarnsforeldre (førstegangsforeldre!!) er et kjøpesterkt og lettlurt marked. Det er liksom ingen grenser for hvor mye penger som skal brukes, hvor mye utstyr man trenger og hvor løst pengene sitter. Så nr. 1 råd til de som skal ha barn er å tenke nøye gjennom om det her egentlig er noe du trenger. Bilsete må være i orden (vi leide det første hos forhandler. De hadde nok funnet ut at det var lurt, for da økte de sannsynligheten for at vi kjøpte de neste setene hos dem) - alt annet kan du kjøpe brukt. Og de tingene du trenger til baby kan du lett få kjøpt til halv pris eller mindre for ting som er så og si ubrukt, eller med lappen på. Så de messene kan man lett styre unna hvis de uansett ikke holder markedsføringen sin. Takk for at du sa fra. Anonymkode: ed8d9...cee Akkurat dette jeg mener, så takk for støtten her! Vi er så "gale" (som en annen postet her at vi var) at vi kjøper det meste på finn/tise som nesten er ubrukt eller i god stand for bruk i barnehage. Det brukes også det vi har fra førstemann (som vi har arvet fra fettere, og kjøpte brukt). Samtidig tenkte vi at det ville være noe gøy å oppleve, uten at man nødvendigvis skal kjøpe så fryktelig mye, har tross alt hørt mye (positivt) om denne babymessen. 1
mamma0703 Skrevet i går, 07:19 Forfatter #25 Skrevet i går, 07:19 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Temu designer ikke ting selv, de stjeler design fra eksisterende produkter og reproduserer de i dårligere kvalitet. Du betaler ikke inngang for å få gratis ting, du betaler inngang for å holde av en plass. Anonymkode: 849df...4d2 Jeg forstår det, men var vel litt for å sette eksempelet mitt på spissen. Så får beklage om det traff litt feil. Det later til at flere har forskjellige meninger om hva man faktisk betaler for på en messe, så der har vi tydeligvis forskjellige forventninger. Sånn er det, da forventet jeg kanskje feil 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:28 #26 Skrevet i går, 07:28 mamma0703 skrev (15 minutter siden): Jøss, om jeg så skulle handlet leker til barna mine på Temu ville det fortsatt vært å ta i å kalle noen på nett for gale? Det er vel ikke alle som er like opplyst om hvor skadelig det potensielt kan være, uten at de er gale av den grunn. Men nei, jeg gjør ikke det Å få opp ads fra Temu, særlig for ting du har snakket om eller sett på tidligere, er vel ikke akkurat uvanlig? Det jeg fikk sjekket ut da jeg var der var ikke noe billigere enn jeg har funnet fra samme merker på nett. Var hos Brando kids, også noe ergobaby, cybex og andre "småstands". Barnas hus gikk jeg ikke inn til, da det var for mange mennesker som presset og dyttet i køen og jeg akkurat da hadde babyen i bæresele - fordi han ikke ville sitte i vogna hos tante lenger. Samtidig fikk man ganske gode tilbud på barnas hus live shopping rundt denne tiden, så tenkte det kanskje var litt i samme prisklasse som det man fikk på babymessen (mtp. Innkjøpspriser og sånt ved at de har handlet inn større partier.) men det vet jeg jo såklart ikke med sikkerhet ettersom jeg ikke fikk (tok) mulighet til å sjekke det ut. Personlig følte jeg at på sosiale medier der de reklamerte for babymessen at det ble lagt frem som om det skulle være vareprøver, demoer og giveaways. Så ja, det var faktisk derfor jeg kjøpte billetter dit - for å prøve og oppdage noe nytt, og kanskje faktisk vinne noe. Sånn er nå det, det skal jeg være ærlig på. Det som på ekte skuffet meg mest var denne ekstreme folkemengden (på min pulje hvertfall). Veldig utrygt, du kunne ikke evakuert det bygget raskt nok ved brann eller annen fare. Jeg skrev det selvfølgelig spissformulert, men poenget mitt er at jeg synes det er ganske spesielt å sammenligne prisene på BabyMessa med Temu, som om det skulle være et reelt alternativ når man handler ting til barn. Det er en vesentlig forskjell på å kjøpe produkter fra seriøse forhandlere og å handle fra en markedsplass hvor man ikke nødvendigvis har samme kontroll på produktene. Når det gjelder selve BabyMessa, så er det helt greit at du ble skuffet over folkemengden og at du hadde forventet mer vareprøver og giveaways. Det er jo din opplevelse. Min opplevelse var derimot at det var mye nyttig informasjon å få, blant annet om sikkerhet, og at det faktisk var en del gode tilbud på klær og andre ting. Så jeg synes det blir litt feil å fremstille messen som om den generelt var så dårlig eller bortkastet bare fordi du ikke fikk den opplevelsen du hadde håpet på. Anonymkode: 9cbf6...e8c 1
mamma0703 Skrevet i går, 07:35 Forfatter #27 Skrevet i går, 07:35 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skrev det selvfølgelig spissformulert, men poenget mitt er at jeg synes det er ganske spesielt å sammenligne prisene på BabyMessa med Temu, som om det skulle være et reelt alternativ når man handler ting til barn. Det er en vesentlig forskjell på å kjøpe produkter fra seriøse forhandlere og å handle fra en markedsplass hvor man ikke nødvendigvis har samme kontroll på produktene. Når det gjelder selve BabyMessa, så er det helt greit at du ble skuffet over folkemengden og at du hadde forventet mer vareprøver og giveaways. Det er jo din opplevelse. Min opplevelse var derimot at det var mye nyttig informasjon å få, blant annet om sikkerhet, og at det faktisk var en del gode tilbud på klær og andre ting. Så jeg synes det blir litt feil å fremstille messen som om den generelt var så dårlig eller bortkastet bare fordi du ikke fikk den opplevelsen du hadde håpet på. Anonymkode: 9cbf6...e8c Helt fair oppfatning og refleksjon litt derfor jeg startet denne tråden, mest for å dele min opplevelse og mening, men da også åpent for at andre kan dele sin opplevelse. Tittelen er såklart "spissformulert" for å få oppmerksomhet. Noe som tydeligvis funket i vårt tilfelle;) Endret i går, 07:36 av mamma0703 Skrivefeil 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå