mamma0703 Skrevet mandag kl. 11:29 #1 Skrevet mandag kl. 11:29 Hei, jeg var på babymessen tidligere i år og bruker handlenettet - blir derfor spurt av flere om opplevelsen så da kan jeg like så godt dele her. Det er en komplett scam og jeg anbefaler absolutt ingen å gå dit. Man betaler for å bli sild i tønne. Jeg var med på første pulje på første dagen. Det var ikke rom til å flytte seg rundt. Jeg hadde heldigvis med meg en tante som kunne ta baby ut i vogna,mens jeg forsøkte å sjekke ut "tilbudene" og stands. Foruten om Libero får du ikke særlig med vareprøver ol. Du får en bit av en usmakelig rawbar og ett forkjølelses plaster, dersom du er "heldig" å komme deg til en stand. Jeg bevitnet 1 gravid kvinne som måtte hentes ut fordi hun ble for varm eller fikk angstanfall. Og haugevis av babyer som fikk panikk pga folkemengden. Det var seriøst færre mennesker pr m² i moshpit på Metallica konsert. Dette er ikke sikkert for helsa eller brannvern. Tilbudene er ikke bra, du får samme eller bedre priser på nett. Du får ikke noe "gratis" vareprøver (husk at du betaler for inngang). Det jeg får ut av opplevelsen var et ganske hendig handlenett og en biteleke til 150kr som jeg senere så på Temu til 45kr til 250kr billetten eller noe slikt? Husker ikke helt prisen, jeg betalte fullpris hvertfall.. PS, det var også kø rundt bygget - så selv etter åpningstiden som stod på billetten var man ikke inne før 40 minutter senere. Husk at dette er tidsbegrenset, da de skal ha inn flere puljer. 8
Sofakona Skrevet mandag kl. 12:34 #2 Skrevet mandag kl. 12:34 Så du dro dritt pga gratis prøver? Har du baby selv? Har du ikke sett bilder og lest om dette eventet før? 2
Macro Skrevet mandag kl. 12:41 #3 Skrevet mandag kl. 12:41 Du beskriver nøyaktig det jeg hadde forventet😅 5
mamma0703 Skrevet mandag kl. 12:55 Forfatter #4 Skrevet mandag kl. 12:55 Sofakona skrev (20 minutter siden): Så du dro dritt pga gratis prøver? Har du baby selv? Har du ikke sett bilder og lest om dette eventet før? Som jeg skrev har jeg baby som måtte ut med noen andre ja 😂 Etter all reklamen jeg hadde fått for dette dro jeg for det første for gode tilbud (som det ikke var) og vareprøver og demonstrasjoner ja.. 3
mamma0703 Skrevet mandag kl. 12:56 Forfatter #5 Skrevet mandag kl. 12:56 Macro skrev (14 minutter siden): Du beskriver nøyaktig det jeg hadde forventet😅 Hehe, godt noen tenker lenger enn meg
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:17 #6 Skrevet mandag kl. 13:17 mamma0703 skrev (1 time siden): Hei, jeg var på babymessen tidligere i år og bruker handlenettet - blir derfor spurt av flere om opplevelsen så da kan jeg like så godt dele her. Det er en komplett scam og jeg anbefaler absolutt ingen å gå dit. Man betaler for å bli sild i tønne. Jeg var med på første pulje på første dagen. Det var ikke rom til å flytte seg rundt. Jeg hadde heldigvis med meg en tante som kunne ta baby ut i vogna,mens jeg forsøkte å sjekke ut "tilbudene" og stands. Foruten om Libero får du ikke særlig med vareprøver ol. Du får en bit av en usmakelig rawbar og ett forkjølelses plaster, dersom du er "heldig" å komme deg til en stand. Jeg bevitnet 1 gravid kvinne som måtte hentes ut fordi hun ble for varm eller fikk angstanfall. Og haugevis av babyer som fikk panikk pga folkemengden. Det var seriøst færre mennesker pr m² i moshpit på Metallica konsert. Dette er ikke sikkert for helsa eller brannvern. Tilbudene er ikke bra, du får samme eller bedre priser på nett. Du får ikke noe "gratis" vareprøver (husk at du betaler for inngang). Det jeg får ut av opplevelsen var et ganske hendig handlenett og en biteleke til 150kr som jeg senere så på Temu til 45kr til 250kr billetten eller noe slikt? Husker ikke helt prisen, jeg betalte fullpris hvertfall.. PS, det var også kø rundt bygget - så selv etter åpningstiden som stod på billetten var man ikke inne før 40 minutter senere. Husk at dette er tidsbegrenset, da de skal ha inn flere puljer. Jeg tviler på en norsk messe deler ut leker fra temu. Det er vel ulovlig. forøvrig håper jeg foreldre er såpass oppegående at de ikke handler leker fra temu. Anonymkode: 56a53...9ed 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:18 #7 Skrevet mandag kl. 13:18 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tviler på en norsk messe deler ut leker fra temu. Det er vel ulovlig. forøvrig håper jeg foreldre er såpass oppegående at de ikke handler leker fra temu. Anonymkode: 56a53...9ed Hvem tror du sjekker det egentlig? 😝 Anonymkode: 6986e...3ce 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:27 #8 Skrevet mandag kl. 13:27 Temu selger mye kopier (og gjenbruker skamløst andres bilder) - å se et bilde på Temu betyr ikke at den varen du har kommer derfra. For øvrig høres det omtrent ut som alle varemesser jeg har vært på, nokså uavhengig av tema. Dessuten lurer jeg veldig på hvorfor du frivillig går rundt med et bærenett som reklamerer for noe du mener er en scam... Anonymkode: 7bc07...3da 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:58 #9 Skrevet mandag kl. 13:58 De arrangerer ikke messe for å gi bort ting, de arrangerer messe for å tjene penger. Du gikk inn i en enorm salgsbod! Hvorfor forventet fu masse gratisting?! Anonymkode: 5b8a7...08e 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:08 #10 Skrevet mandag kl. 14:08 Synes det var helt fint, jeg. Mye folk, for all del, selv om «ikke rom til å flytte seg rundt» etter mitt skjønn er å ta voldsomt i. Vi fikk varer/vareprøver som i verdi langt oversteg prisen på inngangsbilletten. En hel del klemmeposer, blant annet. Det er en messe for vordende og nybakte mødre, det er lyd og kaos heller enn fjellhytte utenfor sesong, men på ingen måte så ille som det beskrives her. Og hvorfor det skulle være «en scam» skjønner jeg uansett ikke. Hva i all verdens land og rike trodde man babymessen skulle være? Anonymkode: 23683...f6f 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:22 #11 Skrevet mandag kl. 14:22 Helt enig med deg. Jeg har vært der tidligere år og det har vært mye bedre før! Har tapt seg veldig de siste årene dessverre. Man kunne gjøre veldig gode kjøp og det var flere steder med veldig bra tilbud, men denne gangen var det bare tulletilbud (f.eks barnas hus har akkurat samme tilbudene i butikk og enda bedre gjennom året). Sinnsykt mye folk og dårlig logistikk. Ble siste året for min del Anonymkode: 56cf9...468 2 1
Macro Skrevet mandag kl. 14:30 #12 Skrevet mandag kl. 14:30 mamma0703 skrev (1 time siden): Hehe, godt noen tenker lenger enn meg Du har lært nå😁 messer er for selgeren, ikke kjøperen. Det som evt er gratis slike steder er dritt du ikke vil ha. Mye bedre å trille en tur og kjøpe is. 1
mamma0703 Skrevet mandag kl. 14:33 Forfatter #13 Skrevet mandag kl. 14:33 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Synes det var helt fint, jeg. Mye folk, for all del, selv om «ikke rom til å flytte seg rundt» etter mitt skjønn er å ta voldsomt i. Vi fikk varer/vareprøver som i verdi langt oversteg prisen på inngangsbilletten. En hel del klemmeposer, blant annet. Det er en messe for vordende og nybakte mødre, det er lyd og kaos heller enn fjellhytte utenfor sesong, men på ingen måte så ille som det beskrives her. Og hvorfor det skulle være «en scam» skjønner jeg uansett ikke. Hva i all verdens land og rike trodde man babymessen skulle være? Anonymkode: 23683...f6f Kanskje jeg var uheldig med min pulje 🤷🏼♂️ uansett noe jeg ikke vil anbefale til andre etter min personlige erfaring:)
mamma0703 Skrevet mandag kl. 14:34 Forfatter #14 Skrevet mandag kl. 14:34 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): De arrangerer ikke messe for å gi bort ting, de arrangerer messe for å tjene penger. Du gikk inn i en enorm salgsbod! Hvorfor forventet fu masse gratisting?! Anonymkode: 5b8a7...08e Tja, forventet vel at det skulle gjøres noe innsats for å selge og ikke bare stå på stands og forvente kunder? Da tenkte jeg de kanskje ville gi bort noe "gratis" (man betaler for inngang) for så å fortelle/ vise om produktet så man ønsket å kjøpe mer 🤷🏼♂️ 1
mamma0703 Skrevet mandag kl. 14:35 Forfatter #15 Skrevet mandag kl. 14:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Temu selger mye kopier (og gjenbruker skamløst andres bilder) - å se et bilde på Temu betyr ikke at den varen du har kommer derfra. For øvrig høres det omtrent ut som alle varemesser jeg har vært på, nokså uavhengig av tema. Dessuten lurer jeg veldig på hvorfor du frivillig går rundt med et bærenett som reklamerer for noe du mener er en scam... Anonymkode: 7bc07...3da Er et fryktelig fint bærenett hahha 😂 gjenbruk vettu
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:36 #16 Skrevet mandag kl. 14:36 Alle messer er scam. I alle fall alle gratis messer. de som er utstillere er der for å selge ting. For å tilby deg «supre deals, unike tilbud og syyyke rabatter». Jeg finner bedre tilbud og mer inspirasjon på nettet, uansett om det er boligmesse, bilmesse, hagemesse, babymesse, reiselivsmesse eller hva det nå enn er Anonymkode: 2c4c2...70a
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:09 #17 Skrevet mandag kl. 21:09 Sofakona skrev (8 timer siden): Så du dro dritt pga gratis prøver? Har du baby selv? Har du ikke sett bilder og lest om dette eventet før? Det står jo at hun har baby… Anonymkode: 0f3ae...1d2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:10 #18 Skrevet mandag kl. 21:10 AnonymBruker skrev (7 timer siden): De arrangerer ikke messe for å gi bort ting, de arrangerer messe for å tjene penger. Du gikk inn i en enorm salgsbod! Hvorfor forventet fu masse gratisting?! Anonymkode: 5b8a7...08e Det var mye bedre før og masse gratistibg å få så kanskje derfor man forventer å fortsatt få det Anonymkode: 0f3ae...1d2 3
AnonymBruker Skrevet i går, 06:53 #19 Skrevet i går, 06:53 Når du sammenligner prisene på BabyMessa med Temu, begynner jeg faktisk å lure på om du er så gal at du faktisk kjøper ting til barnet ditt fra Temu. Og nei, BabyMessa er ikke så ille som du skal ha det til. Det var masse informasjon å få om blant annet sikkerhet, og det var også mye billige klær der. Men det fikk du kanskje ikke med deg? Anonymkode: 9cbf6...e8c
AnonymBruker Skrevet i går, 07:08 #20 Skrevet i går, 07:08 Temu designer ikke ting selv, de stjeler design fra eksisterende produkter og reproduserer de i dårligere kvalitet. Du betaler ikke inngang for å få gratis ting, du betaler inngang for å holde av en plass. Anonymkode: 849df...4d2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå