Gå til innhold

kyllingobersten til Norge - endelig (?)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leser i nettavisene nå at KFC kommer til Norge, men trenger vi dette i landet, egentlig? Jeg vokste opp på 90 tallet i den mest pro-amerikanske tiden. Husker jeg så KFC på film og tenkte det må være fantastisk.

Da jeg ble gammel nok dro jeg til London og synes ikke det var noe spesielt. Prøvde det en gang til for mange år siden i USA, men ble ikke imponert akkurat. Det er fastfood, og jeg tror mange kommer til å bli overrasket av prisene, for det kommer ikke til å bli en 50 lapp for å si det sånn.

Det virker for meg som om noen folk vil ha KFC, Taco Bell og Pizza Hut hit bare fordi de ser det på film og tenker at siden det er på skjerm, må det smake fantastisk, men jeg tror da hypen har stilnet, vil nok disse restaurantene slite også med tiden. Da jeg går forbi den lokale Burger Kingen, ser jeg mindre og mindre folk.

Etter det jeg forstår, kommer de til å rebrande allerede eksisterende restauranter, og ikke bygge nye, med andre ord kommer 4 KFCer til Oslo snart. Er vi klare for fritert kylling og "sides" til ublu priser? Jeg tviler...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Triste greier. Søppelmat, og dessutan er kyllingindustrien tortur sete i system. 

• Liker 4
Skrevet

Har bare smakt det i utlandet ... tørre greier med ekkel frityrsmak...  Trode Fly var bra saker, men har ikke testet. Prøvde en kyllingretaurant/fastfood på Grønland Torg her forleden - dårlige greier det også. Takke meg til en god grillkyilling med asiatisk saus, mye bedre...

Anonymkode: 67a6a...d2a

Skrevet

Urk 😕 

Anonymkode: 2c6e9...fdc

Skrevet

Dette synes jeg var en fantastisk nyhet. Vi trenger å utvide både floraen og faunaen av hurtigmat i Norge som folk faktisk liker. Ingen som har hørt om fly chicken allikevel, så at de endrer det til KFC er helt vindunderlig!

jeg gleder med til å kunne spise popcornkylling «her hjemme på tunet»!

Anonymkode: 06534...0ce

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har bare smakt det i utlandet ... tørre greier med ekkel frityrsmak...  Trode Fly var bra saker, men har ikke testet. Prøvde en kyllingretaurant/fastfood på Grønland Torg her forleden - dårlige greier det også. Takke meg til en god grillkyilling med asiatisk saus, mye bedre...

Var du på Maxin på Grønland? (Ned tbanetrappa, men etasjen over tbanen, hele butikken er rød) Spiste der en gang for typ 7 år siden. Var ikke noe godt, synes jeg.

Vi har ikke noe særlig frityrstekt mat historisk her i Norge, så kanskje derfor de satser mot innvandrere istedenfor?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette synes jeg var en fantastisk nyhet. Vi trenger å utvide både floraen og faunaen av hurtigmat i Norge som folk faktisk liker. Ingen som har hørt om fly chicken allikevel, så at de endrer det til KFC er helt vindunderlig!

jeg gleder med til å kunne spise popcornkylling «her hjemme på tunet»!

Anonymkode: 06534...0ce

Popcornkylling... stakkars kylling sier jeg bare. 

Anonymkode: f6771...b81

Skrevet

Er jo bare å la være å spise der om man ikke liker det? 

Anonymkode: bfe62...b4a

AnonymBruker
Skrevet
piggrokken skrev (15 timer siden):

Var du på Maxin på Grønland? (Ned tbanetrappa, men etasjen over tbanen, hele butikken er rød) Spiste der en gang for typ 7 år siden. Var ikke noe godt, synes jeg.

Vi har ikke noe særlig frityrstekt mat historisk her i Norge, så kanskje derfor de satser mot innvandrere istedenfor?

Nei, dette var Chicken House - hadde forvetninger, men det var noe merkelig krydder i frityren og det var veldig tjukt på. Smakte meg ikke i det hele tatt. Kast mer enn halvparten.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer ikke til å kjøpe mat der, men regner med det blir kult for kidsa. Skulle heller hatt noe a la Oslo raw. 

Anonymkode: 3b2de...a6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...