Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en relasjon med 40års aldersforskjell, og elsker denne mannen inderlig.

Det er ingen sjans i havet for meg å kunne forklare situasjonen på en slik måte at folk flest ville forstå. Nå blir det vel lange innlegg om naivitet, maktmisbruk, overmaksforhold, grooming og det som verre er.

Sannheten er at denne mannen rett og slett er det fineste mennesker jeg har møtt i mitt liv. 

Vi gikk begge inn relasjonen med vissheten om at det ikke kunne bli oss, og jeg var ikke en gang bekymret for at jeg skulle utvikle følelser. Der tok jeg feil. Det gjorde vi begge. Like fullt er vi enda enige om at det aldri kan bli mer, hvor enn mye vi skulle ønske det. 
Jeg vet også at han aldri ville tillate seg å innlede et normalt forhold med meg. Frastjele meg min ungdom bare for å dø lenge før meg. Ikke kunne gi meg barna og familien jeg ønsker. Ikke gi meg muligheten til å bli gammel og grå med en livspartner.

Det er faktisk helt tragisk på mange vis. Ja det føles jo helt grusomt å ikke kunne få hverandre fullt ut. Men Gud så vakkert det er likevel. Det å se og bli sett, elske og bli elsket. Føle at man har funnet en sjelevenn. Ja han er i livet mitt bare for en liten stund, men herlighet for en innvirkning han har og har hatt.

Når jeg tenker tilbake på folk jeg har datet eller vært interessert i tidligere, blir jeg helt sjokkert over at jeg kunne ta til takke med slikt. 
Ingen av de var fæle eller slemme, bare så utrolig langt fra å nå min elsker, eller hva jeg nå skal betegne han som. Herlighet min framtidige mann skal jobbe hardt for å få meg, standardene er skutt i været og godt er det.

Jeg er heldig som i så ung alder har lært hva det er å virkelig bli sett, forstått og elsket for den jeg er. Mange går jo et helt liv uten å oppleve det. Denne mannen har faktisk spart meg for et helt liv med en potensiell partner som elsker meg "så godt han kan", og en tankegang om at "dette er så bra det kan bli".
Kjærligheten er faktisk så vakker som på film, som i Disney, som i poesi. Den kan være helt fullendt.

Anonymkode: d93a7...cb2

• Hjerte 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med kjærligheten. For all del. Men er det ikke litt rart å tenke på at han allerede hadde levd halve livet sitt når du var baby?

Anonymkode: f6154...e10

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gratulerer med kjærligheten. For all del. Men er det ikke litt rart å tenke på at han allerede hadde levd halve livet sitt når du var baby?

Anonymkode: f6154...e10

Jo. Når jeg først tenker over det, så er det utrolig merkelig, men hva så?
Det er uansett ikke noe jeg grubler mye over i det hele tatt, og i alle fall ikke når vi er sammen. Tid og rom forsvinner fullstendig og jeg ser han ikke som en gammel mann i det hele tatt. Det er jo mennesket han er på innsiden som jeg elsker. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som ei som er enkel å manipulere og lovebombe. 

Anonymkode: c959e...ff9

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Så digg da. Han dør snart. Da kan du finne en ny gammel mann. Du kan jo gifte deg og arve også,  finnes flere eksempler på kvinner som har blitt mangemillionærer slik. GL.

Anonymkode: 31ca9...156

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du høres ut som ei som er enkel å manipulere og lovebombe. 

Anonymkode: c959e...ff9

Ok 👍 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ei som ble sammen med en på 50 når hun var i starten av 20årene, de ble gift, fikk barn, og nå er på aldershjem kraftig svekket pga kreft, mens hun bare nærmer seg 50, den sorgen hun går gjennom ser virkelig helvete ut. 

Anonymkode: a3d7f...434

• Liker 2
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så digg da. Han dør snart. Da kan du finne en ny gammel mann. Du kan jo gifte deg og arve også,  finnes flere eksempler på kvinner som har blitt mangemillionærer slik. GL.

Det spørs om han har barn fra før. 

Anonymkode: 553d9...10e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ikke planer om å finne en ny eldre mann når vi avslutter ting, og i enda mindre grad gifte meg med en.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner ei som ble sammen med en på 50 når hun var i starten av 20årene, de ble gift, fikk barn, og nå er på aldershjem kraftig svekket pga kreft, mens hun bare nærmer seg 50, den sorgen hun går gjennom ser virkelig helvete ut. 

Så fælt. I vårt tilfelle er ikke giftemål aktuelt, nettopp for å unngå situasjoner som denne m.m. 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke planer om å finne en ny eldre mann når vi avslutter ting, og i enda mindre grad gifte meg med en.

Han er ditt livs kjærlighet og så har du ikke tenkt å stå ved hans side i alderdommen hans? Enten er du en medgangspartner eller så overdriver du denne kjærligheten ganske voldsomt.

• Liker 8
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så fælt. I vårt tilfelle er ikke giftemål aktuelt, nettopp for å unngå situasjoner som denne m.m. 

Du vet, følelser kan en ikke helt styre, mulig det blir deg en gang, hvis dere kommer nærmere hverandre. Du virker allerede veldig glad i ham?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er ditt livs kjærlighet og så har du ikke tenkt å stå ved hans side i alderdommen hans? Enten er du en medgangspartner eller så overdriver du denne kjærligheten ganske voldsomt.

Jeg skjønner at du ikke kan ha lest hele innlegget mitt.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi trenger ikke enda et trolleinnlegg nå som vi hadde det så bra her 😂

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du vet, følelser kan en ikke helt styre, mulig det blir deg en gang, hvis dere kommer nærmere hverandre. Du virker allerede veldig glad i ham?

Nei, man kan ikke styre følelsene sine, det er jeg enig i. Fordi han syntes det ville være ufattelig egoistisk av han å utvikle et normalt forhold med meg, er ikke økt kjærlighet en trussel. Kanskje heller tvert i mot.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, man kan ikke styre følelsene sine, det er jeg enig i. Fordi han syntes det ville være ufattelig egoistisk av han å utvikle et normalt forhold med meg, er ikke økt kjærlighet en trussel. Kanskje heller tvert i mot.

Skjønner, men uansett har han gitt deg noe viktig ser jeg, økt selvfølelse og trygghet på hva du vil ha og fortjener. Folk vi møter lærer oss noe, noen ganger, ikke alle er en partner eller venn, men kan gi oss noe på veien. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skjønner, men uansett har han gitt deg noe viktig ser jeg, økt selvfølelse og trygghet på hva du vil ha og fortjener. Folk vi møter lærer oss noe, noen ganger, ikke alle er en partner eller venn, men kan gi oss noe på veien. 

Ja det har han absolutt, det er dyrebart og noe jeg er utrolig takknemlig for!❤️

Jeg er overraskende tilfreds med situasjonen også, kanskje fordi vi begge har vært så tydelige fra start. Vi er perfekte for hverandre her og nå, mer trenger jeg ikke. Før har jeg målt kjærlighet i hvor mange år man er sammen, eller om man gifter seg. Nå har jeg fått et langt mer nyansert bilde. Sannheten er jo at hvor enn kort vår relasjon er (sett i det lange løp), så har han gitt meg viktig lærdom som varer livet ut. Han vil alltid være en sentral figur i livet mitt, og det er vakkert.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det har han absolutt, det er dyrebart og noe jeg er utrolig takknemlig for!❤️

Jeg er overraskende tilfreds med situasjonen også, kanskje fordi vi begge har vært så tydelige fra start. Vi er perfekte for hverandre her og nå, mer trenger jeg ikke. Før har jeg målt kjærlighet i hvor mange år man er sammen, eller om man gifter seg. Nå har jeg fått et langt mer nyansert bilde. Sannheten er jo at hvor enn kort vår relasjon er (sett i det lange løp), så har han gitt meg viktig lærdom som varer livet ut. Han vil alltid være en sentral figur i livet mitt, og det er vakkert.

Du hadde kanskje et feil bilde av kjærlighet før, og sikkert havnet i noen rare forhold, men nå ser du bedre og ser hva ekte er, noe bedre kunne du ikke fått. 

Skrevet

Men hvis det er ekte kjærlighet, hvorfor kan dere ikke gifte dere og få barn?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er alderen på dere begge? 

Anonymkode: fd027...066

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...