AnonymBruker Skrevet 27. juli #21 Skrevet 27. juli 13åring må gjøre 15 min matte på house of math eller I mattetentamen, lese høyt 5 min engelsk og 10 min norsk. Han foretrekker 30 min lydbok men fikk beskjed av lærer før sommeren at han må trene opp lesehastighet. Han har dysleksi og ADHD. Når han har gjort dette har han fritt frem for å spille. Noen dager setter jeg opp telt/uv telt/teppefort for å få ham ut mens han spiller. Han har vært med på båttur, bading, vært noen ganger på kino, sett VM i dødsing, vært på kveldsshow, sett folk bli kastet av blob, han har også øvd seg på å lage kyllingsuppe og brownies på egenhånd da vi øver til heimkunnskapsprøven som kommer i niendeklasse. Foreløpig har vi gjort kyllingsuppe to ganger, brownies to ganger, så neste runde må han prøve å lage begge deler. Først med hjelp, så uten. Han skifter sengetøy, vasker rom og rydder i loftstua annenhver søndag. Sorterer klesvasken selv og hjelper der jeg spør. Hvor mye mer kan jeg forvente av en 13 åring? Han blir rask overstimulert sammen med andre, om han kommer på besøk eller drar på besøk så er det maks 2 timer. Jeg sier at om noen spør om han vil finne på noe må han si ja. Vennskap triumfer spilling. Men helst vil han bare spille med dem online. Hvor mye mer skal jeg kreve? Han gjør alt jeg ber om og det eneste han vil er å spille. Anonymkode: 9bca1...fef
AnonymBruker Skrevet 27. juli #22 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Barn må også få lov til å kjede seg. Lås skjermen og se mirakler oppstå. Anonymkode: 24391...b61 Har en veldig kreativ gutt med kraftig ADHD, og foretrekker helt klart at han har fri tilgang til skjerm enn alle miraklene som oppstår når han ikke har det. Skjer mirakler nok selv med fri tilgang. Har daglig arbeidsliste som må gjøres, så det går med en del tid på det. I tillegg er han sosial utenfor skjerm også, så er ikke så veldig bekymret for skjermbruken. Det er heller ikke noe problem å få han med på andre ting. Anonymkode: df28c...fad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå