Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør barna deres på 9, 10 år de ukene i ferien som ikke er dekt opp av ferie eller aktiviteter? Når dere må jobbe hva gjør barna? 

Anonymkode: c292e...d47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sitter på skjerm hele dagen. 

Anonymkode: c72f7...ee6

Skrevet

Være noen dager hjemme alene med storesøsken, og noen dager hos besteforeldre. Blir bare to uker vi ikke har ferie sammen med dem, men far har fleksibel jobb og kan jobbe litt hjemmefra. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts 

Tusen takk for at du sier det. Føler alle på kg har fullt opp planer og ingen har skjerm i det hele tatt. Mens jeg faktisk tror de fleste har barn som ender opp med foran skjerm enkelt dager man ikke får dekt opp. 

Astilbe skrev (1 minutt siden):

Være noen dager hjemme alene med storesøsken, og noen dager hos besteforeldre. Blir bare to uker vi ikke har ferie sammen med dem, men far har fleksibel jobb og kan jobbe litt hjemmefra. 

Når de er hjemme med storesøsken, hva gjør de da? Og med faren når han jobber? 

Prøver å hente litt tips da faren her også skal ha hjemmekontor de dagene det dreier seg om, men er jo grenser for hva de kan gjøre for han skal jo faktisk jobbe. 

Vet det er flere barn som kommer hjem nå også, så kan jo hende det løser seg av seg selv også. 

AnonymBruker
Skrevet

De gjør som de vil , blir en del gaming ja , litt ute med venner når de er hjemme . 

Anonymkode: 480a7...e7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts 

Tusen takk for at du sier det. Føler alle på kg har fullt opp planer og ingen har skjerm i det hele tatt. Mens jeg faktisk tror de fleste har barn som ender opp med foran skjerm enkelt dager man ikke får dekt opp. 

Når de er hjemme med storesøsken, hva gjør de da? Og med faren når han jobber? 

Prøver å hente litt tips da faren her også skal ha hjemmekontor de dagene det dreier seg om, men er jo grenser for hva de kan gjøre for han skal jo faktisk jobbe. 

Vet det er flere barn som kommer hjem nå også, så kan jo hende det løser seg av seg selv også. 

Det blir garantert litt for mye skjerm, dessverre. Men har kjøpt inn en del hobbyprodukter + at det ble en del Lego og spill til bursdagen som spares til de ukene. 

Ellers baker de sammen, eller finner på noe med søsknene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi fire uker sammen med barna, i år blir alle på hytta. 10-åringen har i tillegg to uker med hpndball og en uke med speidertur, så den siste uken skal han faktisk få gjøre hva han har lyst til. Jeg sitter nok på hjemmekontor siden han ikke kan være alene hele uka.

Anonymkode: 19280...468

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min 9 åring hadde en uke på friluftcamp, en uke med besteforeldre og de to andre ukene var det tid hjemme alene eller å finne på noe med meg på dagtid (jeg jobber turnus) 

Anonymkode: c25cc...564

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva gjør barna deres på 9, 10 år de ukene i ferien som ikke er dekt opp av ferie eller aktiviteter? Når dere må jobbe hva gjør barna? 

Besteforeldre på begge sider tar sin del. De er 8 og 5 år og liker det veldig godt

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ikke bra!

AnonymBruker
Skrevet

De ukene barnet er alene er typisk et par uker i Juni og et par uker i August før skolestart, har alltid 4 uker fri fra jobb i juli, dette er typisk uker der de fleste er hjemme, så barnet er med venner, de både gamer og er en del ute i disse ukene litt vær avhengig, er og alltid noen foreldre som ikke er på jobb så tar med barna på diverse aktiviteter, f.eks så var barnet med en venn på hytta 1 uke etter skoleslutt og før vi begynte ferien.

Gjør det de har lyst til enkelt og greit, tenke at barn i den alderen fint kan få dagene til å gå av seg selv.

Anonymkode: 26976...09c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen dager med bestemor (hadde flaks at hun kunne ha hjemmekontor noen dager, tar ikke det for gitt), noen dager på fotballskole eller annen sommerskole, noen dager var h*n med på kontoret og noen dager hjemme med meg mens jeg har hjemmekontor. Hjemmekontordagene får h*n en del skjermtid på morgenen/formiddag fram til h*n kan ut og leke med venner, og evt. enda mer om det har vært dårlig vær. Tenker de få dagene i året får være greit, vi får ikke logistikken til å gå opp ellers og siden jeg faktisk må sitte og jobbe hele dagen (med mye møter) har jeg ikke sjanse til å aktivere eller ta kampen om skjermen absolutt hele dagen. Har heller mindre skjermtid ellers i ferien, og mye aktivitet generelt gjennom året.

Anonymkode: 7e065...66d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme hos oss. 
Noen dager må barna få lov til å styre selv. I tillegg har man ikke alltid barnevakt til de 

Anonymkode: 99e00...bf2

AnonymBruker
Skrevet

Skjerm! Ps5 og barnetv. 

Kjipt med skjerm i så mange timer, men man må jo jobbe. Prøver å ta de med ut på ettermiddag/kveld, sånn at de opplever litt forskjellig der. 

Anonymkode: 3e1fe...9b2

AnonymBruker
Skrevet

Kan de ikke gå på SFO? Hoss oss er SFO stengt i juli, men ellers åpen

Anonymkode: 6b516...796

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min 11 åring ser en del på neste sommer, i fjor så de hele side om side. 
Jeg blir litt stressa av at de ser bare skjerm egentlig, synes det er for mye skjerm. 
Jeg har ikke energi eller mulighet til å styre de til enhver tid. 
Jeg er syk så er derfor hjemme, hadde vært bedre om jeg var på jobb da slapp jeg å slite med samvittigheten med denne skjermbruken. 
Går ut når venner er hjemme. 

Anonymkode: 2ac12...667

• Hjerte 1
Skrevet

Barnet er 4 uker hos sin far (min mann), og 4 uker hos sin mamma. Barnet er på AKS/SFO i ukene utenom juli, dvs juni og august, da dette regnes som avlastning for begge familier. 

AnonymBruker
Skrevet

Både 8 og 10 åringen er med venner eller alene hjemme når vi jobber. Litt skjerm er ok i feire, men ellers er de som sagt med venner, drar til sentrum og kjøper seg en is osv. Har det helt fint så vidt jeg forstår :) 

Anonymkode: 767f9...3d3

AnonymBruker
Skrevet

Er med venner, er hjemme alene, er med farfar eller hos farmor, er med pappa på jobb osv, en uke på leir.

Anonymkode: 24391...b61

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Samme hos oss. 
Noen dager må barna få lov til å styre selv. I tillegg har man ikke alltid barnevakt til de 

Anonymkode: 99e00...bf2

Barn må også få lov til å kjede seg. Lås skjermen og se mirakler oppstå.

Anonymkode: 24391...b61

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...