Julie 16 Skrevet søndag kl. 15:02 #1 Skrevet søndag kl. 15:02 Hadde dessverre en spontan abort 9 juli med medisiner hjemme . Var grusomt og tungt når barnet var ønsket : nå har jeg ny gravidtest test postitv den ble tatt 16:00 og er ganske sterk, for og være seint .. hva tror dere ? Kan jeg være gravid på nytt ? Eller ingen sjangse ?
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:56 #2 Skrevet søndag kl. 15:56 Vanskelig å si. Kommer litt an på hvor langt du var på vei før aborten. Det kan ta lang tid - flere uker - før hcg er ute av kroppen. Her må du enten fortsette å teste og se om testen blir sterkere/svakere eller ta hcg blodprøve hos legen med noen dagers mellomrom for å se etter fall/stigning. Jeg tror nok jeg ville tippet på hcg fra forrige graviditet og ikke gledet meg helt enda. Masse lykke til i fremtiden! Anonymkode: 06aed...89c 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:56 #3 Skrevet søndag kl. 15:56 Graviditetstesten kan være positiv i flere uker etter en spontanabort, så det er vanskelig å si. Jeg tenker nok at en abort 9. juli er litt kort tid til at du er gravid på nytt. Vent et par uker og test på nytt. Anonymkode: 5941f...987
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:59 #4 Skrevet søndag kl. 15:59 Jeg husker trådene dine godt. Det er for tidlig med ny graviditet mest sannsynlig. Du skal også avstå fra samleie så lenge du blør pga infeksjonsfare. Kroppen din bruker noen uker på å bli kvitt hcg. Du skal sakte men sikkert bevege deg mot negativ test nå. Anonymkode: 9e6b9...e09 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:00 #5 Skrevet søndag kl. 16:00 Det er hcg fra det forrige svangerskapet, det har ikke gått lang nok tid til at en ny graviditet kan slå ut som positiv test Anonymkode: 274e6...978 1
Julie 16 Skrevet søndag kl. 16:48 Forfatter #6 Skrevet søndag kl. 16:48 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg husker trådene dine godt. Det er for tidlig med ny graviditet mest sannsynlig. Du skal også avstå fra samleie så lenge du blør pga infeksjonsfare. Kroppen din bruker noen uker på å bli kvitt hcg. Du skal sakte men sikkert bevege deg mot negativ test nå. Anonymkode: 9e6b9...e09 Jeg stoppet og blø fort etter aborten, jeg har hatt samleie ubeskyttet både før og etter , har ikke hatt noe problem,
Julie 16 Skrevet søndag kl. 16:48 Forfatter #7 Skrevet søndag kl. 16:48 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vanskelig å si. Kommer litt an på hvor langt du var på vei før aborten. Det kan ta lang tid - flere uker - før hcg er ute av kroppen. Her må du enten fortsette å teste og se om testen blir sterkere/svakere eller ta hcg blodprøve hos legen med noen dagers mellomrom for å se etter fall/stigning. Jeg tror nok jeg ville tippet på hcg fra forrige graviditet og ikke gledet meg helt enda. Masse lykke til i fremtiden! Anonymkode: 06aed...89c Veldig vanskelig .::: tok jo denne seint 16:00 og den burde ikke være så positiv..:
Julie 16 Skrevet søndag kl. 16:49 Forfatter #8 Skrevet søndag kl. 16:49 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Graviditetstesten kan være positiv i flere uker etter en spontanabort, så det er vanskelig å si. Jeg tenker nok at en abort 9. juli er litt kort tid til at du er gravid på nytt. Vent et par uker og test på nytt. Anonymkode: 5941f...987 Tenkte ta ny test om noen dager den før bli svakere AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er hcg fra det forrige svangerskapet, det har ikke gått lang nok tid til at en ny graviditet kan slå ut som positiv test Anonymkode: 274e6...978 Ok
Melus Skrevet søndag kl. 20:00 #9 Skrevet søndag kl. 20:00 Det mest sannsynlige er at det er hcg fra den forrige graviditeten, eller at du fortsatt har rester. Ville testet på nytt om et par dager og evt spurt fastlegen om blodprøver. Ville ventet med å juble over ny graviditet da det er veldig usikkert i ditt tilfelle. For å være gravid igjen nå må du ha fått eggløsning veldig raskt etter aborten. Det kan være mulig, men jeg ville som sagt ikke jublet.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:36 #10 Skrevet mandag kl. 07:36 Om du blødde veldig kort tid ville jeg tenkt at du har rester. Det er egentlig ikke mulig med ny graviditet siden du hadde abort 9 juli. fra den dagen kan man si at du har hatt mensen og da er det for kort tid til å ha hatt eggløsning og så få så positiv test. Anonymkode: 1ccfd...81c
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:11 #11 Skrevet mandag kl. 08:11 Du burde måle hcg. Det er veldig lite sannsynlig en ny graviditet, men mulig du trenger utskrapning. Ring legen og forklar situasjonen Anonymkode: 9e9c3...30d
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:47 #12 Skrevet mandag kl. 17:47 Julie 16 skrev (På 26.7.2026 den 18.49): Tenkte ta ny test om noen dager den før bli svakere Ok Du kan teste positivt i mange uker etter en abort Anonymkode: 274e6...978
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:28 #13 Skrevet mandag kl. 18:28 Det er ikke anbefalt å ha samleie de to første ukene etter en abort ts. Du må ta det på alvor for hvis ikke kan det bli infeksjon og i det verste fall kan man bli steril.. det er garantert rester fra graviditeten. Bestill legetime og få målt hcg med to dagers mellomrom. Anonymkode: 6f9e7...d66
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå