Gå til innhold

Svigermor vil heller ha eks'en som svigerdatter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og, enda verre når det blir glidene overganger i forholdene. Som i mitt tilfelle. Han og jeg har kjent hverandre hele livet og hatt et godt øye til hverandre. Han hadde vært sammen med "Anne" 7 år da han kontaktet meg. Det gikk som det gikk, og tok ikke lang tid før han gikk fra henne og vi ble sammen

Det er derfor. Desverre.

Anonymkode: 76871...41a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Svigermor skal ikke blande seg i sønnens valg av partner. Hun kan ha så mye kontakt med Anne hun bare vil. Om du ikke føler deg velkommen hos de så hadde jeg begrenset kontakten. Dette er svigermor sitt problem. Jeg synes selv det var trist da min sønn og kjæresten gjorde det slutt, da jeg ble veldig glad i henne, samtidig er de ung og må velge partnere selv. 

Anonymkode: bb5aa...8e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner godt at man blir glad i sine barn's kjærester opp gjennom årene. Det har jeg selv blitt, så jeg skjønner det blir vanskelig når det kommer noen nye inn.

Og, enda verre når det blir glidene overganger i forholdene. Som i mitt tilfelle. Han og jeg har kjent hverandre hele livet og hatt et godt øye til hverandre. Han hadde vært sammen med "Anne" 7 år da han kontaktet meg. Det gikk som det gikk, og tok ikke lang tid før han gikk fra henne og vi ble sammen.

Klart det gjør vondt for mange, så har altså full forståelse for at det ikke blir "godtatt" med en gang. Likevel må jeg få undre meg over hvor lenge skal svigermor se på meg med forakt? Nå er det jeg som har vært sammen med sønnen hennes i 7 år (snart 8). Vi giftet oss for 5 år siden, og vi er fantastisk lykkelige sammen. Og, det ser hun - men, jeg ser at hun likevel ikke godtar meg, eller godtar oss sammen.

Noen ganger kan jeg føle meg velkommen, vi kan tilmed ha hatt en prat om det - hvor hun har sagt at "ja, vet det ikke har vært lett for deg - men, det er over nå. Nå kan du slappe av..." Og, så kan jeg kjenne på kulden allerede neste gang vi sees.

Jeg er kommet dit at jeg synes det er vanskelig å dra på besøk til henne nå, for jeg vet ikke om jeg egentlig er velkommen. Jeg vet hun har kontakt med "Anne" - og, det er selvsagt helt greit. Men, jeg har en følelse av at svigermors følelser for meg kommer an på hvor "Anne" er i livet. Om hun har det fint med ny kjæreste, eller om hun er lei seg for at det ble slutt den gangen. Jeg mistenker det fordi svigermor har nevnt det noen ganger, at "ja, nå går det bedre for "Anne" har funnet seg en fin mann!"

Jaja, har jeg tenkt - så, det er viktigere at hun har det fint, enn at sønnen din har det fint? Jeg vet jo det sårer ham at mamma'n hans behandler kona si slik hun gjør. Vi er i 40' åra - bare så du vet sånn ca hvor vi er i livet aldersmessig.

Er vel bare å innse at hun ikke kommer seg videre, da - eller...? Har du noen tanker, eller erfaringer du vil dele?

Anonymkode: 8d069...bb0

Hvorfor skriver du ikke her at Anne var utro? Og vet ikke svigermoren din det heller? Hadde det ikke vært naturlig for mannen din og fortalt det til moren sin?

Om jeg ikke hadde visst så hadde jeg også følt mye sympati med Anne, og sett på deg som den store stygge ulven som ødela for dem. Jeg tror mye ligger der. I tillegg kan det hende hun liker Anne og at de har god kjemi, og gjerne vil beholde vennskapet med henne.

Anonymkode: ed1a3...330

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Eller så liker hun deg bare ikke.

Anonymkode: 37200...5ed

Dette var min første tanke også. Det er grenser for hvor mye eksen kan oppta svigermoren etter 7 år. Jeg tror TS og denne svigermoren rett og slett er to personer som ikke kommer overens. Og så føles det bedre for TS å la eksen få skylda.

Anonymkode: cd22e...01c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det toget har gått.

Anonymkode: a9786...bae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja, kan skjønne at dere tenker som dere gjør. Det var faktisk "Anne" som var utro. Noe som fikk ham til å miste følelsene for henne, og han kontaktet meg. Vi traff hverandre ikke før det var slutt mellom dem. De bodde aldri sammen, og ingen barn. Så, jeg føler nok ikke at jeg har bidratt med så mye annet, enn å gjøre mannen min lykkelig og trygg❤️ Jeg var altså ikke årsaken til at det ble slutt, det var hennes utroskap - noe svigermor ikke vet noe om. Føler ikke det er min business å fortelle henne det heller.

Ts

Anonymkode: 8d069...bb0

Mjæ, det hadde jeg bare sagt som det var uten fordømmelse ovenfor Anne om du opplever det er årsaken til svigermors ambivalens.

Og så dabbet av med kontakten, du MÅ jo ikke være med hele tiden. For alt du vet bare er hun vrang og misliker deg på generelt grunnlag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...