AnonymBruker Skrevet 26. juli #1 Skrevet 26. juli De siste par ukene har jeg fått senestrekk i legg, storetær og føtter hver eneste natt. Det er så grusomt vondt! Det har jo hendt noen ganger gjennom livet at jeg har opplevd dette, men det er lenge mellom hver gang, og jeg vet alltid at det skyldes at jeg har gått eller stått ekstra mye samme dag. Men det har jeg ikke gjort de siste ukene; så jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer? Nå gruer jeg meg til å legge meg, for jeg vet at jeg vil bråvåkne både en og to/ tre ganger av dette😔 Noen som har opplevd lignende og vet hva det kan skyldes? Og hva man kan gjøre for at det skal slutte å komme? Anonymkode: 261d1...503
Sugerøret Skrevet 26. juli #2 Skrevet 26. juli Mener du krampe? Rastløse bein? Senestrekk er noe annet 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli #3 Skrevet 26. juli Spis 1 banan før leggetid. Magnesium og kalium i banan er det som hjelper mot slikt. Anonymkode: 7c9ca...694 1
Pawn Hearts Skrevet 26. juli #4 Skrevet 26. juli Legen min sa at krampene vanligvis kommer av væskeunderskudd. En magnesiumtablett hver dag pleier å hjelpe. Banan skader selvsagt ikke, men det er for lite magnesium i banan til å gjøre noen særlig forskjell.
AnonymBruker Skrevet 26. juli #5 Skrevet 26. juli Sugerøret skrev (14 minutter siden): Mener du krampe? Rastløse bein? Senestrekk er noe annet Ja, mange kaller det krampe også, sener og eller muskler står i spenn og det er veldig smertefullt. Anonymkode: 261d1...503
AnonymBruker Skrevet 26. juli #6 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Spis 1 banan før leggetid. Magnesium og kalium i banan er det som hjelper mot slikt. Anonymkode: 7c9ca...694 Pawn Hearts skrev (2 minutter siden): Legen min sa at krampene vanligvis kommer av væskeunderskudd. En magnesiumtablett hver dag pleier å hjelpe. Banan skader selvsagt ikke, men det er for lite magnesium i banan til å gjøre noen særlig forskjell. Ja jeg leste at det kunne skyldes dehydrering og evt mangel på magnesium, kalium og kalsium. Jeg skjønner det bare ikke, for jeg har ikke endret noe, hverken i menger med vann jeg drikker daglig eller matinntak. Jeg har prøvd et par kvelder å ta magnesiumspray på huden, det skal tas fort opp i kroppen. Men foreløpig har jeg ikke merket endring. Jeg har jo tidligere opplevd dette en sjelden gang, men aldri hver natt i et par ukers tid. Anonymkode: 261d1...503
Pawn Hearts Skrevet 26. juli #7 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jeg leste at det kunne skyldes dehydrering og evt mangel på magnesium, kalium og kalsium. Jeg skjønner det bare ikke, for jeg har ikke endret noe, hverken i menger med vann jeg drikker daglig eller matinntak. Jeg har prøvd et par kvelder å ta magnesiumspray på huden, det skal tas fort opp i kroppen. Men foreløpig har jeg ikke merket endring. Jeg har jo tidligere opplevd dette en sjelden gang, men aldri hver natt i et par ukers tid. Anonymkode: 261d1...503 Da synes jeg du skal snakke med legen din.
Fossegrimen Skrevet 26. juli #8 Skrevet 26. juli Ét godt, gjer leggøvingar, og sørg for å nytte sko som gir tærne dine rom til å sprike, og utan forsterka hæl. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #9 Skrevet 26. juli Pawn Hearts skrev (7 minutter siden): Da synes jeg du skal snakke med legen din. Ja hvis det ikke roer seg, så må jeg jo det. Foreløpig søker jeg hjelp og råd fra dere😊 Anonymkode: 261d1...503
AnonymBruker Skrevet 26. juli #10 Skrevet 26. juli Fossegrimen skrev (6 minutter siden): Ét godt, gjer leggøvingar, og sørg for å nytte sko som gir tærne dine rom til å sprike, og utan forsterka hæl. Jeg spiser godt, og har tøyd ut leggen hver kveld før jeg legger meg, nå etter at dette startet. Det har vært litt mer alkohol i ferien enn vanlig for meg, så det kan hende det er årsaken? Det har vært så mange sosiale happeninger som har inneholdt alkohol, så siste tre ukene har det vært flere glass 2-3 ganger ukentlig. Vanligvis drikker jeg alkohol kanskje to ganger i mnd, noen ganger sjeldnere. Anonymkode: 261d1...503
Morpheus Skrevet 26. juli #11 Skrevet 26. juli Bare ta magnesiumtabletter. De selger det i enhver matbutikk.
AnonymBruker Skrevet 26. juli #12 Skrevet 26. juli Morpheus skrev (7 minutter siden): Bare ta magnesiumtabletter. De selger det i enhver matbutikk. Takk for godt råd. Jeg har begynt å ta magnesiumspray på huden. Anonymkode: 261d1...503
AnonymBruker Skrevet 26. juli #13 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg spiser godt, og har tøyd ut leggen hver kveld før jeg legger meg, nå etter at dette startet. Det har vært litt mer alkohol i ferien enn vanlig for meg, så det kan hende det er årsaken? Det har vært så mange sosiale happeninger som har inneholdt alkohol, så siste tre ukene har det vært flere glass 2-3 ganger ukentlig. Vanligvis drikker jeg alkohol kanskje to ganger i mnd, noen ganger sjeldnere. Anonymkode: 261d1...503 Tipper du kan være dehydrert grunnet alkoholinntak. Anonymkode: db820...bca 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #14 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Takk for godt råd. Jeg har begynt å ta magnesiumspray på huden. Anonymkode: 261d1...503 Men du bør ta tablettar, sidan musklane treng å fylle på dette. Kun spray blir for overfladisk. 1 tablett kvar ettermiddag/kveld gjer nok susen. Anonymkode: b62be...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #15 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, mange kaller det krampe også, sener og eller muskler står i spenn og det er veldig smertefullt. Anonymkode: 261d1...503 Veldig smertefullt er det ikke. Litt ubehagelig Anonymkode: c4ebf...0c7
AnonymBruker Skrevet 26. juli #16 Skrevet 26. juli Ta en tur til legen og få sjekket vitaminer og mineraler. Hos meg blir det slik når b12 blir lavt. Noen er det magnesium og kan hjelpe å ta tilskudd av det og en banan Anonymkode: dc953...75f
AnonymBruker Skrevet 26. juli #17 Skrevet 26. juli Morpheus skrev (1 time siden): Bare ta magnesiumtabletter. De selger det i enhver matbutikk. Forskjell på magnesium. Magnesiumsitrat eller magnesiumglycinat er best mot kramper i legg. Anonymkode: 7c9ca...694 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #18 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Takk for godt råd. Jeg har begynt å ta magnesiumspray på huden. Anonymkode: 261d1...503 Vitaminer og mineraler tas opp i tarmen, ikke gjennom huden. Anonymkode: 4bf29...175 1
Pawn Hearts Skrevet 26. juli #19 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Veldig smertefullt er det ikke. Litt ubehagelig Anonymkode: c4ebf...0c7 Jo, det er dritvondt. Du har åpenbart ikke opplevd det selv. 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #20 Skrevet 26. juli Pawn Hearts skrev (6 minutter siden): Jo, det er dritvondt. Du har åpenbart ikke opplevd det selv. Enig! Kramper er ekstremt vondt. Jeg kan få kramper i foten om natta hvis jeg har gått barbeint. Mulig det også gjelder deg. Jeg har ligget på akuttinntaket med brukket ankel. Litt vondt, men krampene jeg fikk oppå fotene gjorde at de måtte kjøre på med smertestillende mens jeg ventet på operasjon. Så kramper er alt annet enn "lii ubehagelig". Anonymkode: 566ed...11c 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå