AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:47 #21 Skrevet søndag kl. 07:47 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Google PEM Anonymkode: 68eb2...141 Dette er selvfølgelig ikke PEM! Anonymkode: 9bdc6...227
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:53 #22 Skrevet søndag kl. 07:53 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg opplever i perioder at jeg blir ekstremt trett og tung i hodet. Tendenser til hodepine. Paracet eller ibux hjelper ikke i det hele tatt. Dupper flere ganger i løpet av dagen. Dette kan vare fra en dag til opp mot en uke. Det er ikke sammenheng med syklus. Det kan gå måneder mellom hver gang. Og intensiteten er ulik. Noen ganger er det verst på dagtid, og så letner det utover kvelden. Mens andre ganger varer det hele døgnet. Dette oppstår mest når jeg har fri eller ferie. Er det noen som har opplevd lignende? Legen trekker bare på skuldrene. Alle blodprøver er fine. Jeg trener regelmessig og har et relativt sunt kosthold. Har heller ikke mye stress i livet. Anonymkode: 4a6e2...443 Tipper dette har sammenheng med stress, siden det kommer når du har fri eller ferie. Til vanlig har du nok mye stress. Stress maskerer symptomer, gir energi og gjør at du går mye på adrenalin. Men det gjør også at kroppen ikke slapper av/restituerer dårlig. Så kommer fridager og du kan senke skuldrene, adrenalin roer seg og da kan kroppen endelig slappe av... og da føler du deg dårlig. Du skriver at du ikke har mye stress i livet, men stress kan være noe annet enn det man forbinder med stress. Det kan være relasjoner, energityver, å spise for sent på dagen/rutiner osv. Jeg fikk feks helt ekstremt med stress (i dagesvis) av en venninnegjeng jeg trodde jeg elsket å være sammen med, så måtte gå noen runder med meg selv for å finne ut at jeg slappet jo overhodet ikke av sammen med dem (bl.a fordi jeg er kronisk syk og måtte fake at jeg var frisk ...) Har du en garmin pulsklokke så kan den være til hjelp. Anonymkode: 9bdc6...227 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:34 #23 Skrevet søndag kl. 10:34 cafflatte skrev (5 timer siden): Jeg har også hatt det slik i ferien. Føler for å sove og hvile hele tiden. Blodprøver viser ikke noe unormalt. Prøver å drikke like mye kaffe som når jeg er på jobb. Gleder meg litt til jobb og få inn rutiner på hverdagen igjen. Ja, føler ferie er bortkastet siden jeg føler meg så elendig. Skal liksom ha fri fra jobb for å gjøre lystbetonte ting. Ha det morsomt. Men så klarer jeg ikke fungere. Anonymkode: 4a6e2...443
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:38 #24 Skrevet søndag kl. 10:38 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tipper dette har sammenheng med stress, siden det kommer når du har fri eller ferie. Til vanlig har du nok mye stress. Stress maskerer symptomer, gir energi og gjør at du går mye på adrenalin. Men det gjør også at kroppen ikke slapper av/restituerer dårlig. Så kommer fridager og du kan senke skuldrene, adrenalin roer seg og da kan kroppen endelig slappe av... og da føler du deg dårlig. Du skriver at du ikke har mye stress i livet, men stress kan være noe annet enn det man forbinder med stress. Det kan være relasjoner, energityver, å spise for sent på dagen/rutiner osv. Jeg fikk feks helt ekstremt med stress (i dagesvis) av en venninnegjeng jeg trodde jeg elsket å være sammen med, så måtte gå noen runder med meg selv for å finne ut at jeg slappet jo overhodet ikke av sammen med dem (bl.a fordi jeg er kronisk syk og måtte fake at jeg var frisk ...) Har du en garmin pulsklokke så kan den være til hjelp. Anonymkode: 9bdc6...227 Har ikke noen pulsklokke. Jeg skal ikke utelukke at det er en form for kræsj når man først skal slappe av. Kanskje jeg tåler dårlig endringer i rutiner. Anonymkode: 4a6e2...443
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:40 #25 Skrevet søndag kl. 10:40 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er selvfølgelig ikke PEM! Anonymkode: 9bdc6...227 PEM som del av ME? Det tror ikke jeg heller. Da ville jeg i hvert fall vært dårlig i hverdagen. Da tempoet og aktivitetsnivået er mye høyere. Anonymkode: 4a6e2...443
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:46 #26 Skrevet søndag kl. 10:46 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har ikke noen pulsklokke. Jeg skal ikke utelukke at det er en form for kræsj når man først skal slappe av. Kanskje jeg tåler dårlig endringer i rutiner. Anonymkode: 4a6e2...443 Vil absolutt anbefale å skaffe en garmin-klokke og begynne med stressmestring. Les om vagusnerven. Jeg ante ikke at jeg hadde så mye stress som jeg hadde (tross jeg er kronisk syk), og hvor mye som påvirket stresset. Jeg ble kjempesliten av at kroppen gikk i hvile en sjelden gang, men tåler det bedre nå som jeg har jobbet en stund med stressmestring - og jeg går også lettere i hvile. Anbefaler pulskuren og følge dr torkil. 🙂 Adrenalin er jo energi, men å gå med det lenge kan gjøre at man blir kronisk syk, så lettere å tak i det nå enn hvis man utvikler sykdom. Anonymkode: 9bdc6...227
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:46 #27 Skrevet søndag kl. 10:46 Jeg sliter med nøyaktig det samme!! 😑 Har vært bra veldig lenge nå. Kommer alltid på helg. Men plutselig nå i ferien kommer det sigende. Føler meg utmattet, kommer ikke igang med noe, sover 9 timer. Alt er et ork. Til og med å gå på do. Jeg har garmin-klokke men den sier alt er bra. Er 47 år og veldig aktiv med løping og har et greit kosthold. Tenkte først det kunne være corona eller vaksinen. Nå heller jeg mot overgangsalder.. Anonymkode: c1f34...704
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:50 #28 Skrevet søndag kl. 10:50 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg sliter med nøyaktig det samme!! 😑 Har vært bra veldig lenge nå. Kommer alltid på helg. Men plutselig nå i ferien kommer det sigende. Føler meg utmattet, kommer ikke igang med noe, sover 9 timer. Alt er et ork. Til og med å gå på do. Jeg har garmin-klokke men den sier alt er bra. Er 47 år og veldig aktiv med løping og har et greit kosthold. Tenkte først det kunne være corona eller vaksinen. Nå heller jeg mot overgangsalder.. Anonymkode: c1f34...704 Har også tenkt om det kunne være hormonelt. Men jeg har hatt det i veldig mange år, så det er neppe overgangsalder for min del. Men kanskje overgangsalder kan gjøre det verre. Anonymkode: 4a6e2...443
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:06 #29 Skrevet søndag kl. 11:06 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har også tenkt om det kunne være hormonelt. Men jeg har hatt det i veldig mange år, så det er neppe overgangsalder for min del. Men kanskje overgangsalder kan gjøre det verre. Anonymkode: 4a6e2...443 Ja, det har vært små perioder med utmattelse i årevis her også. Siden 2022. Vet det går over da, og gleder meg til å kjenne meg igjen når dette passerer.. Anonymkode: c1f34...704
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:26 #30 Skrevet søndag kl. 14:26 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vil absolutt anbefale å skaffe en garmin-klokke og begynne med stressmestring. Les om vagusnerven. Jeg ante ikke at jeg hadde så mye stress som jeg hadde (tross jeg er kronisk syk), og hvor mye som påvirket stresset. Jeg ble kjempesliten av at kroppen gikk i hvile en sjelden gang, men tåler det bedre nå som jeg har jobbet en stund med stressmestring - og jeg går også lettere i hvile. Anbefaler pulskuren og følge dr torkil. 🙂 Adrenalin er jo energi, men å gå med det lenge kan gjøre at man blir kronisk syk, så lettere å tak i det nå enn hvis man utvikler sykdom. Anonymkode: 9bdc6...227 Hvordan jobber du med stressmestring? Anonymkode: 4ddcd...3cf
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:28 #31 Skrevet søndag kl. 14:28 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vil absolutt anbefale å skaffe en garmin-klokke og begynne med stressmestring. Les om vagusnerven. Jeg ante ikke at jeg hadde så mye stress som jeg hadde (tross jeg er kronisk syk), og hvor mye som påvirket stresset. Jeg ble kjempesliten av at kroppen gikk i hvile en sjelden gang, men tåler det bedre nå som jeg har jobbet en stund med stressmestring - og jeg går også lettere i hvile. Anbefaler pulskuren og følge dr torkil. 🙂 Adrenalin er jo energi, men å gå med det lenge kan gjøre at man blir kronisk syk, så lettere å tak i det nå enn hvis man utvikler sykdom. Anonymkode: 9bdc6...227 Adrenalin kan vel også komme som en respons på manglende energi. Kroppen har så lite energi og prøver å kompensere Anonymkode: 4ddcd...3cf
AnonymBruker Skrevet i går, 04:16 #32 Skrevet i går, 04:16 AnonymBruker skrev (På 25.7.2026 den 13.16): Jeg opplever i perioder at jeg blir ekstremt trett og tung i hodet. Tendenser til hodepine. Paracet eller ibux hjelper ikke i det hele tatt. Dupper flere ganger i løpet av dagen. Dette kan vare fra en dag til opp mot en uke. Det er ikke sammenheng med syklus. Det kan gå måneder mellom hver gang. Og intensiteten er ulik. Noen ganger er det verst på dagtid, og så letner det utover kvelden. Mens andre ganger varer det hele døgnet. Dette oppstår mest når jeg har fri eller ferie. Er det noen som har opplevd lignende? Legen trekker bare på skuldrene. Alle blodprøver er fine. Jeg trener regelmessig og har et relativt sunt kosthold. Har heller ikke mye stress i livet. Anonymkode: 4a6e2...443 Det kan visst være migrene Anonymkode: c3b95...2a5
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #33 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (På 28.7.2026 den 6.16): Det kan visst være migrene Anonymkode: c3b95...2a5 Enig. Migrene kan ha fatigue i flere faser av anfallet. Jeg har lite hodepine av min migrene, men mye prodrom og postdrom. Typisk utmattelse og gjesping som kommer plutselig, nesten som kastet på meg, stiv og vond nakke, og trykk i hodet/bak ene øyet/bihulene. Kan også bli svimmel og ør. Noen ganger blir jeg skikkelig utålmodig, sint og frynsete. Får gjerne anfall når jeg roer ned etter mye stress/aktivitet. Migrainebuddy på Instagram har mye bra om akkurat det her! Anonymkode: 56cb8...bfe 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #34 Skrevet 6 timer siden Kanskje kroppen er i ferd med å si ifra om at den faktisk er i ferd med å bli utbrent? Du greier å lade litt når det er fri, men da får kroppen slappe av og den kjenner på hvor mye det er å ta igjen. Derfor er du også sliten i en periode i etterkant av fri. Så går du på låns på energinivået i en stund og klattlader på natten, klattlader med trening. Aner ikke svaret, bare spør. Anonymkode: 571e0...45f
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #35 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Enig. Migrene kan ha fatigue i flere faser av anfallet. Jeg har lite hodepine av min migrene, men mye prodrom og postdrom. Typisk utmattelse og gjesping som kommer plutselig, nesten som kastet på meg, stiv og vond nakke, og trykk i hodet/bak ene øyet/bihulene. Kan også bli svimmel og ør. Noen ganger blir jeg skikkelig utålmodig, sint og frynsete. Får gjerne anfall når jeg roer ned etter mye stress/aktivitet. Migrainebuddy på Instagram har mye bra om akkurat det her! Anonymkode: 56cb8...bfe Kan du ha det kortvarig og fluktuerende ? hvordan vet du det er migrene da? Noe som hjelper ? spør fordi lurer på om er d samme som skjer med meg. Men kan ikke ha migrene medisin Anonymkode: 4ddcd...3cf
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #36 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (På 25.7.2026 den 19.27): Det er samme følelse hver gang. Trykkende følelse i hodet. Tung i kroppen. Ikke noen andre symptomer på sykdom. Jeg kan også være sliten uten at det føles som dette. Det er nesten umulig å ta meg sammen å gjøre noe. Det ødelegger feriene mine. Veldig kjipt. Anonymkode: 4a6e2...443 Jeg har akkurat den følelsen nå as we speak. Jeg mistenker at det er migrenerelatert. Kan det være det? Ikke alle som får den klassiske hodepinen. Jeg pleier normalt sett å få hodepine også, men også slike symptomer. Nå som jeg har denne følelsen minner det veldig om migrene minus hodepine. Anonymkode: 351fa...1bf
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #37 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har akkurat den følelsen nå as we speak. Jeg mistenker at det er migrenerelatert. Kan det være det? Ikke alle som får den klassiske hodepinen. Jeg pleier normalt sett å få hodepine også, men også slike symptomer. Nå som jeg har denne følelsen minner det veldig om migrene minus hodepine. Anonymkode: 351fa...1bf Kommer ikke migrene ofte når man stresser/har mye stress, ikke når man slapper av med fri/ferie? Min migrene kommer i alle fall mest i perioder med mye stress. Anonymkode: 9bdc6...227
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #38 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kommer ikke migrene ofte når man stresser/har mye stress, ikke når man slapper av med fri/ferie? Min migrene kommer i alle fall mest i perioder med mye stress. Anonymkode: 9bdc6...227 Det er vel individuelt. Jeg har feks hormonell relatert migrene. Uansett andre omstendigheter Anonymkode: 4ddcd...3cf
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #39 Skrevet 1 time siden Jeg har ikke tenkt tanken på migrene siden hodepinen ikke er så sterk. Men etter å ha googlet litt, så tror jeg at det faktisk kan være tilfelle. Muligens utløst av endring i søvnmønsteret. Tror jeg skal ta det opp med fastlegen neste gang jeg skal dit. Takk for alle innspill. Kjipt at flere av dere også har slike plager som går ut over livskvaliteten. TS Anonymkode: 4a6e2...443
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå