Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig usikker, da jeg synes det er dyrt. Men ser at det kan være en fin investering for familien de neste årene. Mannen er veldig ivrig.

Vi vil ev bruke den nedover Europa, men også på småturer lokalt. Og til fjellturer, høst og vår. Hund og 2 barn.

Jeg heller mest mot alkove, pga at de ofte har praktiske løsninger.  Han vil absolutt ha integrert. Som er svindyrt.

Kan noen dele erfaringer? Hvilke holder seg best i pris?  

Anonymkode: 85cdc...668

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes bobil høres ut som et mareritt. hadde aldri kjøpt det. ferie for meg er å bo på hotell spise ute og oppleve forskjellige byer og småsteder hvor vi og bidrar som turister(med å legge igjen feriepenegr)

Ikke å sitte inne i en svett bil med familien "på brødskiva"

Anonymkode: 896e3...b9b

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Med barn burde dere ha dobbelseng/ franskløsning bak og hengeseng over salong/førerhus.

Alkove har jeg hørt bråker mer og bruker mer drivstoff. 

HelIntegrert ville jeg ikke hatt. Den føles større pga fronten. Men er også den med minst trafikksikkerhet. De fleste har heller ikke dør på passasjersiden. 

Nå har de fleste vonde seter bak. Så med barn hadde jeg først og fremst tenkt komfort for de. Det finnes noen med 4 pilotseter, men ikke sett ofte.

Selv foretrekker vi biler med registerkjede og ikke reim, ds reima skal skiftes hvert 4 år og koster 15000.

Merke er smak og behag. De holder seg greie i pris uansett merke.

Anonymkode: ef159...4a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes bobil høres ut som et mareritt. hadde aldri kjøpt det. ferie for meg er å bo på hotell spise ute og oppleve forskjellige byer og småsteder hvor vi og bidrar som turister(med å legge igjen feriepenegr)

Ikke å sitte inne i en svett bil med familien "på brødskiva"

Da kjøper ikke du deg bobil. Bobil er heller ikke noe for meg, men kjenner flere med bobil som elsker det livet.

Anonymkode: 504e0...d98

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da kjøper ikke du deg bobil. Bobil er heller ikke noe for meg, men kjenner flere med bobil som elsker det livet.

Anonymkode: 504e0...d98

Det er og en etisk side.

Hva bidrar du egentlig med som bobilturist, bortsett fra å slite på veien og dumpe søppel. Jeg tror ikke akkurat på at de som er bobilturister spiser ute på restaurant hver dag der de er. nei, det er de for gniene eller prisbevisste til å gjøre. Bobil er digre uskjønne kolosser som brukes noen år og siden selv forsøpler. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er og en etisk side.

Hva bidrar du egentlig med som bobilturist, bortsett fra å slite på veien og dumpe søppel. Jeg tror ikke akkurat på at de som er bobilturister spiser ute på restaurant hver dag der de er. nei, det er de for gniene eller prisbevisste til å gjøre. Bobil er digre uskjønne kolosser som brukes noen år og siden selv forsøpler. 

Vi bidrar til campingplasser, spisesteder, matvarebutikker, gårdsbutikker, bensinstasjoner osv.

Men helt ærlig, her spør noen etter tips, ikke din mening om bobiler.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere burde kanskje leie en først før dere bestemmer dere? For å se om det ble slik dere hadde tenkt, eller om dere føler dere som sild i tønne.

Som flere har påpekt så er det ekstremt dyrt. Man må reise temmelig mye for at det skal gå nogenlunde opp i opp med verditapet, avgifter, vedlikehold osv. (For å få kjørt de større modellene må dere også ha førerkort klasse c1 eller c)

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange som kjøper bobil leier den ut noen uker i året. På den måten går det raskere å betale den. Men hvis du ikke ønsket det, så er det ganske dyrt, ja. Man får inn ca 15 - 20.000 i uka i leie. Det er i hvertfall vanlig pris her.

Hvis du er skeptisk og usikker, så bør dere nok leie en først.

Jeg syns det er helt suverent å ha et hjem på hjul. Man kan forflytte seg mellom sjø og fjell, ha med seg bolig om man skal besøke noen osv. Super både på norgesferie og nedover i Europa.

Campingvogn er et veldig mye billigere alternativ, så kanskje dere burde prøve det først? Får faktisk fine bruktvogner til 100.000.

Anonymkode: 86789...624

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er og en etisk side.

Kjenner flere med bobil. Og har nå fått bilder at de er inne i parker, de er ute å spiser. Ene vennina mi bor i bilen hele sommeren og har at lørdag og søndag spiser de ute.  Og de drar å legger igjen penger der de som drar på hotell ikke får lagt igjen penger, på små lokale kafeer og restauranter 

Anonymkode: 5b1c8...06e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner flere med bobil. Og har nå fått bilder at de er inne i parker, de er ute å spiser. Ene vennina mi bor i bilen hele sommeren og har at lørdag og søndag spiser de ute.  Og de drar å legger igjen penger der de som drar på hotell ikke får lagt igjen penger, på små lokale kafeer og restauranter 

Anonymkode: 5b1c8...06e

De, eller vi som bor på hotell bidrar på de stedene vi er med hotell og resturantbesøk. Når jeg er på ferie i Europa så spiser jeg ute to ganger hver dag, kanskje ikke full middag hver gang men minst ett måltid hver dag er middag++ og et er kanskje lunsj. Helt ok å ha drikke og frukt/salat rundstykker på rommet, men å basere ferie på en bobil er temmelig kjipt.

Skrevet

Vi hadde Bobil med 2 barn...vi solgte den kjapt 

Du blir veldig fastbundet til der du camp...du kan ikke bare dra til butikken... shopping etc

Du må tenkte på sikkerhet ( om det er snakk om bilstol etc? 

Med 2 barn bør du ha stor Bobil...vi hadde alkove og det var jobb hver gang vi skal legge oss 

Det er mye jobb og mye å tenke på.

Jeg ville leid noen uker og se om dere faktisk liker det

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De, eller vi som bor på hotell bidrar på de stedene vi er med hotell og resturantbesøk. Når jeg er på ferie i Europa så spiser jeg ute to ganger hver dag, kanskje ikke full middag hver gang men minst ett måltid hver dag er middag++ og et er kanskje lunsj. Helt ok å ha drikke og frukt/salat rundstykker på rommet, men å basere ferie på en bobil er temmelig kjipt.

Men det var da voldsomt så negativ du er da. Du liker ikke bobil som prinsipp, helt greit det. Men du virker jo besatt av å rakke ned på alle med bobil 

Anonymkode: f4284...eb1

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde leid bobil en sesong eller to først. Vi drømte også om bobilliv men fant ut at det sugde balle. Min far elsket det og kjøpte etter å ha leid én sesong.

Prøv først!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det var da voldsomt så negativ du er da. Du liker ikke bobil som prinsipp, helt greit det. Men du virker jo besatt av å rakke ned på alle med bobil 

Ja jeg synes vi som bor i det rike nord skylder andre land å legge igjen feriekroner når vi reiser dit, så helt riktig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Man får sett steder dere på hotell aldri får sett. Det er kjempe flott å feriere med bobil. Vi bidrar i større deler av ett land. 

Det kjipe er jo å mene noe om hva andre synes er fine ferier, de som ser og opplever annet enn deg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja jeg synes vi som bor i det rike nord skylder andre land å legge igjen feriekroner når vi reiser dit, så helt riktig.

Vi legger nok igjen mer penger enn deg. Vi er på tur i flere uker. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler heller campingvogn eller campervan. En dyr campingbil er det voldsomt å starte med før man vet om man liker dette. 

Anonymkode: 1335b...fda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Så eneste som er godt nok er å bruke penger på hotell?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt både og.

Jeg personlig ville hatt bobil og tatt med sykkel. Da kunne bobilen stått ett sted, og jeg kommer meg rundt. Men med barn ville jeg hatt campingvogn, så satt den på campingplass og brukt bil for å komme seg rundt. 

Anonymkode: 0665f...715

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Campingvogn, for å kunne la vogna stå igjen og slippe å manøvrere en svær bobil gjennom alt av trange gater osv. Har du bobil og bare skal ut en kjapp tur, så må du liksom pakke sammen alt...

Også er vel det viktigste god "planløsning" og gode soveløsninger, ikke nødvendigvis akkurat hvordan de er... Det noen liker best kan ikke andre fordra osv, men praktiske løsninger og enkle ting i det daglige er viktig...

Anonymkode: b3927...158

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...