Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere 😀

Jeg og min kjære bestemte oss nettopp for å bli prøvere, og tok ut hormonspiral Jaydess i går. Har gått på den halvannet år med antydning til mens, men svært lite. Da jeg ble gravid med første, satt spira måneden etter p-pille slutt. Men nå, 7 år etter i en alder av 36 kan jo ting bruke lengre tid. Uansett, jeg lurer på om dere har erfaringer med om kroppen er "lik" forrige gang man sluttet på prevensjon, og evnt. når man kanskje kan vente seg EL og normal menstruasjonssyklus? Jeg er jo meget utålmodig, og vil jo helst teste etter EL hver eneste dag nå. 🥰

Det er jammen rart hvor fort man vil få ting til like etter uttak av spiral/sluttet på prevensjon. Andre som nylig har sluttet på prevensjon og bestemt seg for å prøve? O:)

- Silisium

Anonymkode: 304ef...803

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk aldri mensen tilbake etter uttak av spiral, men fikk positiv graviditetstest 3 uker etter uttak🥰 den spira fyller 2 år i morgen

Anonymkode: 6a549...9c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg fikk aldri mensen tilbake etter uttak av spiral, men fikk positiv graviditetstest 3 uker etter uttak🥰 den spira fyller 2 år i morgen

Anonymkode: 6a549...9c5

Ååå så fint! Jeg har veldig håp om å gjenta noe lignende som sist, og deg 🙌🏼 nå har jeg en slags blødning etter å ha tatt spiralen ut men det føles ikke som mensen. Så kanskje EL innen et par ukers tid… men akkurat da er jo selvsagt mannen på cup med eldste, og sover i klasserom 😭😭

- Silisium

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid på 2 måned med første og 1 måned med 2 i 20 - årene men nå da jeg tok ut spiral gikk det 5 mnd før jeg ble gravid første gang. Så mistet jeg tre ganger på rad og nå er jeg gravid for fjerde gang 20 uker på vei 🙈 Termin er til jul, da to år siden jeg tok ut spiral. Jeg er like gammel som deg.

lykke til ❤️

Anonymkode: 808b5...c75

AnonymBruker
Skrevet

Ps; jeg gikk rett inn i normal syklus. Så syns det var rart det gikk så mange mnd før vi ble gravide. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde Mirena, så vet om det er forskjell. Fjernet den når jeg var 31, gravid første forsøk. Så når jeg var 34, tok 6 måneder. Jeg er 38 nå, tok den ut i mars. Ikke blitt gravid foreløpig. 

Anonymkode: 74cf3...00a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri drevet med prøving, graviditetene kommer 3 uker etter uttak av Mirena.

Anonymkode: 380bd...cd1

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle 🤍 mye murring ifm bortfallsblødningen nå og gleder meg til å komme litt forbi det. Skal bli spennende å se når det sitter en spire :ninuskapus: kan ikke gå fort nok!

Jeg brenner i nevene nærmest etter å begynne med eggløsningstester men det er jo helt bortkasta nå disse dagene vil jeg se for meg :lukkedeøyne:

Når er det innafor å teste uten å være helt teste-psyko?🫠

- Silisium

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg hadde Mirena, så vet om det er forskjell. Fjernet den når jeg var 31, gravid første forsøk. Så når jeg var 34, tok 6 måneder. Jeg er 38 nå, tok den ut i mars. Ikke blitt gravid foreløpig. 

Ååå, håper ikke er lenge før det klaffer for deg :ninuskapus: Har du hatt jevnlig syklus med eggløsning?

-Silisium

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg ble gravid på 2 måned med første og 1 måned med 2 i 20 - årene men nå da jeg tok ut spiral gikk det 5 mnd før jeg ble gravid første gang. Så mistet jeg tre ganger på rad og nå er jeg gravid for fjerde gang 20 uker på vei 🙈 Termin er til jul, da to år siden jeg tok ut spiral. Jeg er like gammel som deg.

lykke til ❤️

Ååå, tusen takk for svar og håp :yvonne:

Må med andre ord smøre meg med en hel del tålmodighet altså. Har syklusene vært nokså jevne?

- silisium 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ååå, håper ikke er lenge før det klaffer for deg :ninuskapus: Har du hatt jevnlig syklus med eggløsning?

-Silisium

Ja, 26 dager syklus og positiv eggløsningstester. Så får håpe det sitter etterhvert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar alle 🤍 mye murring ifm bortfallsblødningen nå og gleder meg til å komme litt forbi det. Skal bli spennende å se når det sitter en spire :ninuskapus: kan ikke gå fort nok!

Jeg brenner i nevene nærmest etter å begynne med eggløsningstester men det er jo helt bortkasta nå disse dagene vil jeg se for meg :lukkedeøyne:

Når er det innafor å teste uten å være helt teste-psyko?🫠

- Silisium

Hvorfor i all verden vil du begynne å ta EL tester med en gang? Ta bort all romantikk, tenning og naturlighet med en gang? Om du absolutt vil følge med på noe er det et godt tidspunkt på å bli kjent med kroppen din. Dumt å brenne bort gnisten på både deg og spesielt mannen med avlsprogram fra dag én om det viser seg at dere trenger hjelp. Mange menn som mister lysten på alt av å måtte pule etter timeplan. Pass deg for den.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor i all verden vil du begynne å ta EL tester med en gang? Ta bort all romantikk, tenning og naturlighet med en gang? Om du absolutt vil følge med på noe er det et godt tidspunkt på å bli kjent med kroppen din. Dumt å brenne bort gnisten på både deg og spesielt mannen med avlsprogram fra dag én om det viser seg at dere trenger hjelp. Mange menn som mister lysten på alt av å måtte pule etter timeplan. Pass deg for den.

Oi, her var det spesiell retorikk. Hehe, jeg er veldig godt kjent med kroppen min, takk. Syklus etter spiral, ikke fullt så mye akkurat nå. Kjenner godt til hvordan syklus var før spiral selvsagt.

Nå er det engang slik at ikke alle er like. Vi er ivrige og romantikk er på ingen måte borte. Vi har sex annenhver dag ca uansett og ingenting endres i parforholdet, siden det ser ut til at det er det du ymter frampå. Min mann synes det er gøy å følge med på syklus og er ikke av sorten som blir stressa av det. Det er en samtale vi har hatt. Vi to.

- silisium 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi, her var det spesiell retorikk. Hehe, jeg er veldig godt kjent med kroppen min, takk. Syklus etter spiral, ikke fullt så mye akkurat nå. Kjenner godt til hvordan syklus var før spiral selvsagt.

Nå er det engang slik at ikke alle er like. Vi er ivrige og romantikk er på ingen måte borte. Vi har sex annenhver dag ca uansett og ingenting endres i parforholdet, siden det ser ut til at det er det du ymter frampå. Min mann synes det er gøy å følge med på syklus og er ikke av sorten som blir stressa av det. Det er en samtale vi har hatt. Vi to.

- silisium 

Var igrunn ikke noe spesielt med verken retorikk eller tone, men det kommer ikke frem over tekst😊

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvordan har det gått ts? Jeg fjernet også spiralen for noen uker siden, og er veldig spent 🤭

Anonymkode: 8a4a2...fa2

Skrevet

Jeg hadde småblødninger dagen jeg fjernet hormonspiral og hadde el 2 uker etterpå så gikk rett i stabil syklus. Tok 5 pp før jeg ble gravid men mistet men jeg er bikkeT 40 så er nok derfor det tar litt tid for har blitt kjappt gravid tidligere.

Anonymkode: 1b37b...605

Skrevet

Jeg ble gravid rett etter uttak. Rakk ikke få menstruasjon tilbake. 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...