Gå til innhold

Gift, forelsket i gift kollega

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen råd, noen skikkelig gode råd.

Dette startet for cirka tre år siden, da jeg startet i ny jobb.

Jeg syntes han var kjekk, men ikke mer. Fra starten hadde vi en veldig lett og kanskje flørtete tone, vi spøkte mye og han initierte mye av det. Utover høsten ble han tidsvis mer variert i varmen, og i en samtale der jeg spurte rett ut om det var noe jeg gjorde som var frustrerende eller påvirket samarbeidet negativt, uttalte han noe som ca «du er det beste som har hendt meg på en lsng stund». På dette tidspunktet vet jeg han hadde det vanskelig hjemme, nå i ettertid.

Jeg likte oppmerksomheten jeg fikk, og etter hvert utviklet dette seg til en dyp .. jeg vil ikke si forelskelse, men fet er kanskje riktig å si. Etter et år som kollegaer, kunne jeg gitt opp alt jeg har om følelsene var åpenbart gjengjeldt.

Jeg tror han merket at jeg utviklet en form for følelser, fordi han ble mer og mer profesjonell mot meg. Jeg er generelt utadvendt, så når vi skulle på et felles kurs spurte jeg han om vi skulls ta en kaffe før. Han sa ja, men rakk det ikke grunnet feilparkering og st han måtte innom kontoret først (det var nok med hensikt).

På en jobbreise en gang, ble vi sittende og ta et par øl og snakke om alt mulig - lenge. Han fortalte om familien sin og litt om barndommen sin, og litt om ting på hjemmebane. 

Mens på en annen jobbreise/samling med mange avdelinger , observerte jeg han sent på kvelden sittende med hånden rundt midjen på en nydelig kvinnelig kollega fra en annen avdeling- og han så helt betatt på henne når hun snakket. Like før dette, hadde jeg foreslått at vi kunne danse fordi han uttalte at det var ingen som danset på dansegulvet.

Han er alltid hyggelig og vi har en god nok tone til å betegnes som nære kolleger, men jeg vet at det er helt platonisk fra hans side. Særlig på grunn av f.eks hendelsen over, der det er tydelig at han ikke liker meg på den måten.

Samtidig hsr han periodevis frem til i fjor kommentert på insta-storiene mine og dendt en snap av og til - men jeg har nok sendt han flere.

Men han liker å snakke med meg, å sparre med meg og han uttaler i ulike sammenhenger at han synes jeg er imponerende og dyktig.

Jeg har prøvd å ta avstand, men vi jobber i samme lille avdeling. Jeg kan ikke bytte avdeling, fordi min stilling kun eksisterer fer jeg er nå. 

Jeg prøver ofte å unngå han , og har tatt mye avstand til han selv om han er den jeg har størst tillit til og synes er lettest å jobbe med uavhengig av dette.

Jeg unngår for det meste å ta kontakt utenfor arbeidstid, og om jeg gjør det er det kun på jobbkanaler og kun arbeidsrelatert.

Men jeg synes dette er vanskelig, fordi det går ikke over. Det blir litt avstand i ferier, men jeg tenker på han. Og nå når jeg er tilbake fra nok en ferie, blusser følelsene opp igjen.

Jeg vil ikke få fra mannen min, jeg vil slutte å ha følelser for han. Samtidig er det et lite gåp langt der inne om at han på jobb har skjulte følelser for meg. Men jeg kan ikke ha det sånn. Og jeg kan ikke bytte jobb, jobben jeg har nå er alt for bra for å gi opp på grunn av en mann og det er en stilling som en ikke så lett får i min by.

Jeg føler at dette er helt håpløst.

Anonymkode: ee177...fd1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det her har verdens ekleste løsning. Slutt å dyrk forelskelsen så går den over.

Anonymkode: 7cfc4...618

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet

Det høres ut som en god kjemi, men at det stopper der. Han er gift og gjør det rette ved å ikke krysse grensen.

Det høres ut som om du derimot pusher grensen og putter han i ubehagelige situasjoner. Selvfølgelig vil han ikke og bør ikke danse med deg når ingen andre danser. Slutt å tråkk over streken.

Anonymkode: 3b9ad...02d

• Nyttig 3
Skrevet

Situasjonen med dansinga virket veldig ubehagelig for han slik du beskriver det. Sa han til en annen kvinnelig kollega: "kan jeg holde rundt deg sånn at Kari ser det og tar hintet?". For å skyve deg litt vekk?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det høres ut som en god kjemi, men at det stopper der. Han er gift og gjør det rette ved å ikke krysse grensen.

Det høres ut som om du derimot pusher grensen og putter han i ubehagelige situasjoner. Selvfølgelig vil han ikke og bør ikke danse med deg når ingen andre danser. Slutt å tråkk over streken.

Her er det du som må trekke deg helt vekk. Han er ikke interessert i noe annet enn en jobb relasjon. Det har han vist tydelig.
Det er ingenting og håpe på, da narrer du deg selv.

Anonymkode: 599db...8c3

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Situasjonen med dansinga virket veldig ubehagelig for han slik du beskriver det. Sa han til en annen kvinnelig kollega: "kan jeg holde rundt deg sånn at Kari ser det og tar hintet?". For å skyve deg litt vekk?

Kanskje. Det vsr typ «det er jo ingen jeg kjenner på dansegulvet» og så sa jeg «jeg kan bli med». Men da sa han at han var ferdig med å danse, jeg snudde meg og fortsatte samtalen med de jeg snakket med før han kom bort til oss og da jeg kikket meg rundt noen minutter senere satt han med armen rundt hoften til en annen kvinnelig kollega/ hold henne over korsryggen og satt tett mens hun snakket med noen på andre siden av bordet.

Tror egentlig ikke det var så ubehagelig for han, tror det tett og slett handlet om manglende interesse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje. Det vsr typ «det er jo ingen jeg kjenner på dansegulvet» og så sa jeg «jeg kan bli med». Men da sa han at han var ferdig med å danse, jeg snudde meg og fortsatte samtalen med de jeg snakket med før han kom bort til oss og da jeg kikket meg rundt noen minutter senere satt han med armen rundt hoften til en annen kvinnelig kollega/ hold henne over korsryggen og satt tett mens hun snakket med noen på andre siden av bordet.

Tror egentlig ikke det var så ubehagelig for han, tror det tett og slett handlet om manglende interesse.

Ja manglende interesse for deg. Ikke tenk mer på dette eller på han. Bortkastet tid.

Anonymkode: 599db...8c3

• Liker 3
Skrevet

Han signaliserer på flere måter at han ikke vil krysse en grense som kan koste ham ekteskapet. Det må du respektere.

Minst mulig kontakt.

Hold det profesjonelt.

Ikke noe kontakt på sosiale medier.

Ha fokus på deg selv og din karriere.

• Liker 5
Skrevet

Det er jo ikke all verdens informasjon her (som er helt rimelig altså). Men jeg mener det beste for deg er å bli i ekteskapet og lar denne forelskelsen gå. Noen ting som kan fungere er å ta avstand, finne noe negativt om ham å fokusere på, eller fokusere på mannen din.

man tror alltid at gresset er grønnere på andre siden.

Skrevet

Dette har du skapt selv.

Og du har sveket mannen din.

Ta litt ansvar.

Anonymkode: 7d7c8...e8f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har også følelser for kollegaen min. Jeg er singel, men ikke han. Han har følelser for meg også, men har gjort det klart at han ikke vil forlate kona. Noe jeg respekterer.

Det gjør det likevel ikke enkelt å jobbe sammen. Kan heller ikke bare bytte jobb.

Jeg tror løsningen må være å nekte seg selv å drømme, fantasere og tenke på ham på en sånn måte. Avlede seg selv. Fokusere på noe annet. Kanskje sørge for at man ikke er så mye på tomannshånd. Kanskje prøve å finne negative sider ved ham og tenke at han er bare en mann, og det er ikke noe spesielt med ham. Fy fader som jeg gruer til ferien er over. Det blir vanskelig!

Anonymkode: 3a5d9...167

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må finne negative ting om han å fokusere på. Bare ut i fra innlegget ditt finner jeg noen. 

Han er tydeligvis en mann som synes det er greit å flørte med andre damer når han er i et forhold. Han synes det er greit å holde intimt rundt andre damer når han er i et forhold. I tillegg deler han intim informasjon om dårlig periode i forholdet med andre damer. 

Disse tingene gjør han til en dårlig partner. Hadde dere blitt sammen så kunne du ikke stolt på at han ikke flørtet eller betrodde seg til andre damer om dere hadde en dårlig periode. 

I tillegg virker det litt som at han liker/likte oppmerksomhet fra deg og at du liker han. Selv om han avviser deg så holder han deg ikke på så voldsomt stor avstand heller. Det gir meg inntrykk av at han liker å holde deg på gress for å booste sitt eget ego. Ikke akkurat en attraktiv egenskap.

Det som er fint med hjernen er at man greier å lure den. Man kan si til seg selv "jeg er forelsket i xxx (mannen din sitt navn)" og finn frem og fokuser på alle hans positive sider. 

Dersom kollegaen din dukker opp i tankene dine kan du tenke "æsj" eller "han er en mannsgris", "han er ikke lojal" eller hva som helst negativt du kan finne om han. Pøs på med negative ting. 

Du må være konsekvent på dette. I tillegg bør du legge inn en innsats i det forholdet du er i. Kvalitetstid og dater og sex (hvis du ikke må tvinge deg til det da selvfølgelig).

Husk at forelskelse er bare hormonutskillelse i hjernen som får oss til å ikke se tydelig den vi er forelsket i. Når forelskelsen forsvinner så kommer du til å se han i et annet lys der han ikke er så fantastisk som han virker nå.

Anonymkode: 275ad...ad8

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du må finne negative ting om han å fokusere på. Bare ut i fra innlegget ditt finner jeg noen. 

Han er tydeligvis en mann som synes det er greit å flørte med andre damer når han er i et forhold. Han synes det er greit å holde intimt rundt andre damer når han er i et forhold. I tillegg deler han intim informasjon om dårlig periode i forholdet med andre damer. 

Disse tingene gjør han til en dårlig partner. Hadde dere blitt sammen så kunne du ikke stolt på at han ikke flørtet eller betrodde seg til andre damer om dere hadde en dårlig periode. 

I tillegg virker det litt som at han liker/likte oppmerksomhet fra deg og at du liker han. Selv om han avviser deg så holder han deg ikke på så voldsomt stor avstand heller. Det gir meg inntrykk av at han liker å holde deg på gress for å booste sitt eget ego. Ikke akkurat en attraktiv egenskap.

Det som er fint med hjernen er at man greier å lure den. Man kan si til seg selv "jeg er forelsket i xxx (mannen din sitt navn)" og finn frem og fokuser på alle hans positive sider. 

Dersom kollegaen din dukker opp i tankene dine kan du tenke "æsj" eller "han er en mannsgris", "han er ikke lojal" eller hva som helst negativt du kan finne om han. Pøs på med negative ting. 

Du må være konsekvent på dette. I tillegg bør du legge inn en innsats i det forholdet du er i. Kvalitetstid og dater og sex (hvis du ikke må tvinge deg til det da selvfølgelig).

Husk at forelskelse er bare hormonutskillelse i hjernen som får oss til å ikke se tydelig den vi er forelsket i. Når forelskelsen forsvinner så kommer du til å se han i et annet lys der han ikke er så fantastisk som han virker nå.

Anonymkode: 275ad...ad8

Dette innlegget oppsummerte alt jeg tenkte. Han virker ikke som en genuint trygg person men sikkert  kjekk og karismatisk. Har du det bra med mannen din?

• Liker 2
Skrevet

Lett å glemme han der.

Han viser tydelig at han ikke er interessert. Han forteller om ting på hjemmebane, det er respektløst overfor kona hans. Han elger seg innpå andre damer på jobben.

Ville ikke ha ofret fyren mange tanker gitt opplysningene over. La være å kontakte ham etter arbeidstid, og komme med forslag om å ta en kaffe sammen, dansing eller annet. Han finnes ikke interessert.

Konsentrer deg om mannen din, du har allerede oppført deg veldig dårlig mot ham. Hvis denne kollegaen din hadde tatt invitasjonene dine på alvor, så hvem vet hva du ville ha gjort.

Hvis du ikke er noe glad i mannen din, så be om skilsmisse. Han fortjener en som er trofast mot ham, ikke en som går bak ryggen hans med andre.

Anonymkode: f7653...5ba

• Liker 4
Skrevet

Du bestemmer over dine egne handlinger. Du kan derfor bestemme deg for å ikke oppsøke situasjoner der du kommer for nær. Å danse sammen er en slik ting.

Det er du som pusher grenser, mens han holder deg på avstand. Egentlig er oppførselen din litt flau. Dette kunne vært en hyggelig kollegarelasjon, men du er pågående og flørtete, så mye at han må sette grenser. Hvis du skal gjenvinne respekt hos ham og for deg selv så må du bli profesjonell. 

Du vet ikke noe om hvirdan han er privat. Du kjenner den profesjonelle siden hans og har latt deg begeistre. Ellers enig med de sim sier at han jo ikke fremstår som tidenes ektemann. Æsj.

Anonymkode: 9316e...95b

• Liker 4
Skrevet

Fokuser på å gjøre det du kan for å sprite opp det forholdet du er i. Tanker om kollega legger du i en skuff som du forestiller deg i tankene at du har, også “ låser” du den.

Anonymkode: 0b5c2...7ee

• Liker 1
Skrevet

Når en person sier vanskelig på hjemme bane og viser interesse på denne måten i deg og andre, så tror jeg det er sannsynlig en sånn utro person som fisker. Er så vanskelig hjemme, tester vannet, kona vil ikke ligge, åh stakkars deg. Blunke fjes.

Kan være han distanserte seg for det skjedde ikke noe han vil ikke ha et forhold ha vil kanskje være utro.

Anonymkode: 22a27...9b7

Skrevet

Vær ærlig med mannen din du, så får han velge å være sammen med deg eller ikke, når han vet hvem du egentlig er. For nå spiller du bare et spill og later som du er noe annet enn du er for mannen din 

Men din egoisme er vel viktigst...? Det å ikke miste mannen? Så han kan være sammen med deg på fajsje premisser. Got it 

Anonymkode: 55867...caa

• Liker 1
Skrevet

Hei TS.

Det høres ut som en nær og litt spennende relasjon, og jeg skjønner at du har fått følelser for en som du har kjemi med og snakker lett med. 

Men hva er det som gjør at du ikke klarer å legge dette fra deg? Er det at det føles godt med oppmerksomhet? Er det at du genuint er nysgjerrig på følelsen av å være nær ham? Ønsker du å booke et hotellrom med han liksom? 

Skrevet

Jeg ble forelsket i en kollega. Gift og 2 barn selv. Vi hang mye sammen på jobb og kjemien var definitivt der. Hang også sammen på jobbfester o.a., men aldri noe fysisk. Så ble jeg med ham hjem etter en jobbfest. Satt på do og begynte å tenke hvordan livet ville bli med han og hva barna ville tenke om moren deres. En utro mor som bare tenkte på seg selv. Og det ville nok aldri vare heller. Det var kun spenning og jeg fikk litt sårt tiltrengt oppmerksomhet fra en annen mann. Mannen hjemme tenkte jeg ikke så mye på, han hadde jo redet sengen slik at det var en grunn for at jeg begynte å se på andre menn. Innså at jeg ikke ville dra barna gjennom et slikt helvete og jeg gikk hjem fra kollegaen før det skjedde noe fysisk. Heldigvis. Ikke at det hjalp på ekteskapet, for jeg innså at jeg hadde mistet følelsene for mannen og vi ble skilt kort tid etter. Selvsagt ikke bra for barna, men bedre enn om jeg hadde vært utro og så skilsmisse. 

Anonymkode: b36ee...895

• Hjerte 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...