Gå til innhold

Ville du latt ham spille?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I-landsproblem her!

Guttungen på 12 knakk et ben i håndleddet siste skoledag, og og har vært gipset siden. Gått klipp av fotballcup med laget sitt, bading etc.
I morgen får han forhåpentligvis av gipsen - og er nå blitt spurt om å spille cup med laget som er ett år eldre enn han kommende uke. Ville dere latt han få lov? Han har fortsatt litt vondt i hånden.

Han lever og ånder for fotball og har hatt en kjip sommer. Lyst å la han spille  - samtidig selvsagt redd for at han skader seg på nytt.

Anonymkode: 619ec...3f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn brakk armen i fjor og fikk streng beskjed av legen om at han ikke kunne spille fotball, stå på skateboard osv på minst 6 uker etter gipsen ble tatt av. Så da hørte vi på det, ble mye svømming og andre aktiviteter i stedet. Hva sier legen da?

Anonymkode: 08274...0bc

Skrevet

Dette skal en lege vurdere - ikke folk på Kvinneguiden. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Lege gir vel føringer og råd?

Anonymkode: 3c52d...b72

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Min sønn brakk armen i fjor og fikk streng beskjed av legen om at han ikke kunne spille fotball, stå på skateboard osv på minst 6 uker etter gipsen ble tatt av. Så da hørte vi på det, ble mye svømming og andre aktiviteter i stedet. Hva sier legen da?

Anonymkode: 08274...0bc

Stygt brudd? Hvor lenge gikk han med gips?

Skal jo snakke med legen.  Men de var ganske utydelige sist, og jeg er en person som tenker lettere i samtale med andre med erfaring på området. Hvis vi får et klart råd om at han ikke skal spille kan han jo selvsagt ikke det. Men når de er mer diffus blir jeg også usikker.

Han har hatt gips i rundt fire uker og de sa ingen fotball i de fire ukene. Det har han jo holdt, vi er ikke dum heller.

Endret av frøkenvilikke
.
Skrevet

Dette spør dere legen om i morgen😊

Skrevet

Spør legen. 

Anonymkode: ee416...76a

Skrevet

Spør legen.

Men selv spilte jeg nå fotball med brudd i armen. Vet og om flere som har gjort det.

Skrevet

Hør med legen. 

Skrevet

Nettopp. 

Hvis legen tydelig fraråder å spille så følger vi jo det. Men hvis han er litt sånn " for sikkerhetsskyld" - blir jeg mer usikker. Da jeg vokste opp hadde jeg definitivt spilt, og skade seg kan man jo gjøre hele tiden. Jeg vil ikke være uansvarlig, men heller ikke si nei til noe bare for å være på den sikre siden. Han kan jo tryne på flat mark, liksom. 

Ungen elsker fotball, og har hatt en tung sommer av andre årsaker, så han hadde trengt en opptur.

Skrevet

Er det mulig at han kan spille med en ‘skinne’ eller lignende som beskytter håndleddet? 

Anonymkode: 387e3...861

Skrevet

Det skal jeg spørre om, takk for tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...