AnonymBruker Skrevet 22. juli #1 Skrevet 22. juli Var hos legen for et par dager siden og sjekket hcg nivåene mine. Var da 4+1 og hcg var 90. Flere som har hatt så lav hcg som det har gått fint med? Venter på svar fra ny hcg prøve nå… Anonymkode: 40c41...5dc
AnonymBruker Skrevet 22. juli #2 Skrevet 22. juli Det kan gå bra, men statistikken er ikke på din side. De vil helst ha hcg over 100 4+0 Anonymkode: 21b04...851
AnonymBruker Skrevet 22. juli #3 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det kan gå bra, men statistikken er ikke på din side. De vil helst ha hcg over 100 4+0 Anonymkode: 21b04...851 Hvor har du funnet den statistikken? Anonymkode: 40c41...5dc
AnonymBruker Skrevet 22. juli #4 Skrevet 22. juli Jeg hadde hcg på 72 på 14 dpo. 200 2 dager senere. Det ble barn ut av det når det er sagt så er tallet i nedre grense. Ville vært forsiktig optimist. Masse masse lykke til! Anonymkode: e2c06...55f
AnonymBruker Skrevet 23. juli #5 Skrevet 23. juli Dessverre veldig dårlig erfaring den gangen jeg hadde såpass lav hcg. Den gangen det gikk bra hadde jeg 560 16 dpo. Anonymkode: c3213...51d
AnonymBruker Skrevet 23. juli #6 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dessverre veldig dårlig erfaring den gangen jeg hadde såpass lav hcg. Den gangen det gikk bra hadde jeg 560 16 dpo. Anonymkode: c3213...51d Med ivf så helt sikker på dpo. Anonymkode: c3213...51d
AnonymBruker Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 22.7.2026 den 11.55): Var hos legen for et par dager siden og sjekket hcg nivåene mine. Var da 4+1 og hcg var 90. Flere som har hatt så lav hcg som det har gått fint med? Venter på svar fra ny hcg prøve nå… Anonymkode: 40c41...5dc Personlig har jeg dårlig erfaring med det, men det kan gå. Er ikke selve tallet som er det viktigste, det er stigningen. Fikk beskjed av min klinikk at ideelt sett ville de ha hcg på over 100 på testdag. Ble SA på meg, men ikke før i uke 6... Anonymkode: a418b...c3f
bobz Skrevet i går, 09:37 #8 Skrevet i går, 09:37 AnonymBruker skrev (På 22.7.2026 den 12.06): Det kan gå bra, men statistikken er ikke på din side. De vil helst ha hcg over 100 4+0 Anonymkode: 21b04...851 Du skriver at de «helst vil ha hCG over 100 ved 4+0». Det finnes ikke en medisinsk grense på 100 mIU/mL ved 4+0 som sier at graviditeten bør være over dette tallet. hCG varierer veldig mellom normale graviditeter, og én enkelt måling kan ikke brukes til å konkludere med hvordan graviditeten utvikler seg. ACOG beskriver nettopp at hCG må vurderes i sammenheng og at seriemålinger kan være nødvendige. Snakk om å gjøre en sårbar person enda mer sårbar.
bobz Skrevet i går, 09:41 #9 Skrevet i går, 09:41 Når du er akkurat 4 uker på vei (regnet fra første dag i siste menstruasjon), ligger det vanlige referanseområdet for hCG på omtrent 5 til 426 mIU/mL. Vær litt forsiktig med hva dere skriver her inne uten å vite fakta
bobz Skrevet i går, 09:41 #10 Skrevet i går, 09:41 AnonymBruker skrev (På 22.7.2026 den 11.55): Var hos legen for et par dager siden og sjekket hcg nivåene mine. Var da 4+1 og hcg var 90. Flere som har hatt så lav hcg som det har gått fint med? Venter på svar fra ny hcg prøve nå… Anonymkode: 40c41...5dc Hvordan går det med deg? Hvordan gikk prøven?
AnonymBruker Skrevet i går, 10:26 #11 Skrevet i går, 10:26 bobz skrev (47 minutter siden): Du skriver at de «helst vil ha hCG over 100 ved 4+0». Det finnes ikke en medisinsk grense på 100 mIU/mL ved 4+0 som sier at graviditeten bør være over dette tallet. hCG varierer veldig mellom normale graviditeter, og én enkelt måling kan ikke brukes til å konkludere med hvordan graviditeten utvikler seg. ACOG beskriver nettopp at hCG må vurderes i sammenheng og at seriemålinger kan være nødvendige. Snakk om å gjøre en sårbar person enda mer sårbar. Dette er et ivf-svangerskap, og klinikkene ønsker over 100 på dette tidspunktet. Jeg har 10 forsøk bak meg, hos tre klinikker. Så det er rimelig standard. Anonymkode: 1161e...b14 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er et ivf-svangerskap, og klinikkene ønsker over 100 på dette tidspunktet. Jeg har 10 forsøk bak meg, hos tre klinikker. Så det er rimelig standard. Anonymkode: 1161e...b14 Ok. Så da er løpet kjørt for meg for jeg fikk 85 hcg på blodprøven min da jeg var akkurat 4 uker på vei..hvorfor ber de ikke om en ny blodprøve innen kort tid da istedenfor å vente til midten av september for kontroll og skriver gratulerer på brevet? Jeg er selv under behandling med IVF. Anonymkode: bd109...b87
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok. Så da er løpet kjørt for meg for jeg fikk 85 hcg på blodprøven min da jeg var akkurat 4 uker på vei..hvorfor ber de ikke om en ny blodprøve innen kort tid da istedenfor å vente til midten av september for kontroll og skriver gratulerer på brevet? Jeg er selv under behandling med IVF. Anonymkode: bd109...b87 Løpet er ikke kjørt, man kan lykkes med lavere verdier også. Men statistisk sett så har mine tre klinikker (private) operert med 100 som grense for å ikke følge opp mer. Jeg har ligget under to ganger, og da hatt oppfølgingsprøver. Men altså, det finnes ikke en fasit her. Anonymkode: 1161e...b14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå