Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (1 time siden):

Men nå setter du som forutsetning at vi alle har samme oppfatning av hva som er perfekt, hvem som er pene, hvem som har bra personlighet osv. Sånn er det jo ikke. 

Det var en veldig merkelig lesning av mitt innlegg. Selvsagt har ikke alle samme oppfatning om hva som er perfekt. Jeg hadde jo helt konkrete eksempler her. Det er jo heller ikke som om tiltrekning er helt vilkårlig. Det er sikkert noen som synes Danny DeVito er finere enn Charlie Hunnam, men det overveldende flertallet vil være uenige.

At min kamerat som ligner litt på en slaskete Super Mario skal ha sjanse på en Sydney Sweeney er kanskje ikke umulig (siden ikke alle har samme oppfatning av hva som er perfekt), men det er ekstremt usannsnylig, og ja, jeg mener at han for sin egen del burde fire på kravene istedenfor å vente på den absolutte drømmedama.

Anonymkode: 3546c...71e

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
ntrane skrev (3 timer siden):

Ja sett et barn til verden uten en far

Når man planlegger et barn, så skal man velge de aller beste forutsetningene man kan. Å sette et barn til verden vell vitende at barnet ikke vil ha en far er ren egoistisk ondskap, komplett mangel på empati og hensyn til menneske

Ja for det er bedre å få barn med en udugelig far? 

Anonymkode: 55942...32b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja for det er bedre å få barn med en udugelig far? 

Anonymkode: 55942...32b

Du forstår ikke. Det man skal som oppegående voksen og medborger er å gi det beste utgangspunktet for et potensielt barn, når man er i en posisjon til å velge. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det var en veldig merkelig lesning av mitt innlegg. Selvsagt har ikke alle samme oppfatning om hva som er perfekt. Jeg hadde jo helt konkrete eksempler her. Det er jo heller ikke som om tiltrekning er helt vilkårlig. Det er sikkert noen som synes Danny DeVito er finere enn Charlie Hunnam, men det overveldende flertallet vil være uenige.

At min kamerat som ligner litt på en slaskete Super Mario skal ha sjanse på en Sydney Sweeney er kanskje ikke umulig (siden ikke alle har samme oppfatning av hva som er perfekt), men det er ekstremt usannsnylig, og ja, jeg mener at han for sin egen del burde fire på kravene istedenfor å vente på den absolutte drømmedama.

Sydney Sweeney ligner jo 70% av damer på kloden. Helt alminnelig utseendemessig, så det var et merkelig eksempel.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Datinglivet avgjøres av blandt annet dette:

Din markedsverdi sett fra menns ståsted.

Din markedsverdi sett fra deg selv.

En dame med barn fra før, 38 år gammel og har datet mye ( ligget med mye menn) vil ha lav markedsverdi. Det kan være unntak hvis du f.eks er objektivt vakker, har kroppslige egenskaper som f.eks flott rompe, store bryster. Er økonomisk suksessfull, litt rik. 

Har du et oppblåst selvbilde, som er typisk trekk hos kvinner, så vil du gå etter menn som du uforskammet tror er i samme liga som deg. Menn kan knulle 90% av alle damer, men kjæreste materiale er noe helt annet. At dere puler betyr ikke at han er romantisk er interessert eller anser seg som verdig som kjæreste eller det viktigste : potensielt mor til hans barn.

Så hva gjør man? Man setter seg ned og tar en dønn ærlig gjennomgang på seg selv og de man velger å date. Tenk litt taktisk. 

Nå vil troll, kvinnehater, slem og alt slikt hagle på meg og denne kommentaren. Men det er bare et brutalt ærlig innsyn fra menns ståsted. Man kan sjekke dette opp i forskning. Er et betent tema fordi det er kynisk. 

Det er ikke ment for å være slem. Men har sett disse damene før, alle vet grunnen, men ingen sier noe. 

Anonymkode: 8f982...d41

Jeg er ts,! Men jeg forstår akkurat det du nevner her. Det er faktisk sånn. Jeg har datet en mann som gikk fra meg til ei annen ei, som utseendemessig er under min liga. Forskjellen var nok at hun visste hva hun ville, hun satt grenser. Det har ikke jeg gjort før nå de siste mnd. Er veldig lei sex med mannfolk, jeg vil ha det med en jeg er glad i og som er glad i meg. 

Man kommer aldri videre om man fortsetter i samme mønster som meg og mange millioner andre damer. Det tok tid før jeg så det.. 

Anonymkode: 6003f...93b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det får jo være opp til den enkelte, men det perfekte er det godes fiende, og det hjelper absolutt når det gjelder dating også. Hvis du er helt middels selv men forlanger perfeksjon fra partner, blir det enda mer håpløst. Man kan jo selvsagt fortsette å være singel, men verken TS, min søster eller han fyren ønsker det. Å forlange noe langt bedre enn de kan levere selv, fører bare til elendighet.

Veldig sant 💕 Ts

Skrevet
Macro skrev (12 timer siden):

Ja, de du nevner har nok urealistiske forventninger, men det er etter min mening bedre å være singel og fortsette å vente enn å legge lista lavere. Hvorfor ta noe du ikke egentlig vil ha? Og hvem vil være kjæresten til en som har valgt deg fordi de ikke fikk tak i det de egentlig ville ha? For meg blir det totalt håpløst å snakke om dette som et marked. Det er forskjell på å velge en dårligere bil og å velge en dårligere partner.

Men om de du vil ha ikke vil ha deg til annet enn sex mens det er mange på «ditt nivå» som vil ha deg. Da må man realitetsorientere seg. 

Skrevet
Brunello skrev (2 minutter siden):

Men om de du vil ha ikke vil ha deg til annet enn sex mens det er mange på «ditt nivå» som vil ha deg. Da må man realitetsorientere seg. 

Ja det er jeg enig i. Det jeg ikke er enig i er at man bør senke kravene bare for å unngå være singel.

AnonymBruker
Skrevet

La meg gjette helt vilt: Enda ei av disse som har ligget rundt i årevis og nå lurer på hvorfor menn ikke vil forplikte seg til henne som alle andre har hatt…?

Anonymkode: 22173...c4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

La meg gjette helt vilt: Enda ei av disse som har ligget rundt i årevis og nå lurer på hvorfor menn ikke vil forplikte seg til henne som alle andre har hatt…?

De hun har ligget med, har i stor sannsynlighet også ligget rundt. Så problemstillingen forsvinner. Mennene i spørmål avgjør ikke basert på ligg, da de selv også ligger. Det handler om forelskelse, like ønsker for livet osv. 

Anonymkode: 8ff62...f0d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De hun har ligget med, har i stor sannsynlighet også ligget rundt. Så problemstillingen forsvinner. Mennene i spørmål avgjør ikke basert på ligg, da de selv også ligger. Det handler om forelskelse, like ønsker for livet osv. 

Ser det sånn ut på resultatet?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ser det sånn ut på resultatet?

Hvor mange årsaker er det bak at noen ikke blir sammen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2026 den 9.39):

Datinglivet avgjøres av blandt annet dette:

Din markedsverdi sett fra menns ståsted.

Din markedsverdi sett fra deg selv.

En dame med barn fra før, 38 år gammel og har datet mye ( ligget med mye menn) vil ha lav markedsverdi. Det kan være unntak hvis du f.eks er objektivt vakker, har kroppslige egenskaper som f.eks flott rompe, store bryster. Er økonomisk suksessfull, litt rik. 

Har du et oppblåst selvbilde, som er typisk trekk hos kvinner, så vil du gå etter menn som du uforskammet tror er i samme liga som deg. Menn kan knulle 90% av alle damer, men kjæreste materiale er noe helt annet. At dere puler betyr ikke at han er romantisk er interessert eller anser seg som verdig som kjæreste eller det viktigste : potensielt mor til hans barn.

Så hva gjør man? Man setter seg ned og tar en dønn ærlig gjennomgang på seg selv og de man velger å date. Tenk litt taktisk. 

Nå vil troll, kvinnehater, slem og alt slikt hagle på meg og denne kommentaren. Men det er bare et brutalt ærlig innsyn fra menns ståsted. Man kan sjekke dette opp i forskning. Er et betent tema fordi det er kynisk. 

Det er ikke ment for å være slem. Men har sett disse damene før, alle vet grunnen, men ingen sier noe. 

Anonymkode: 8f982...d41

Mann som svarer... 

Hvordan kan du påstå at ei dame på 38, med barn, som har datet mye og ligget med mye (eller mange?) menn har lavt markedsverdi hos menn? Kanskje hos deg... men jeg vil helg klart foretekke ei dame som har erfaring, vet hva hun liker og vil og har testet ut ting!! Ja til damer som har ligget, nei til gammeldagse menn... 

Anonymkode: a81ca...f25

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 22.7.2026 den 9.00):

Etter tredje året som singel så føler jeg disse 3årene har gått på repeat, jeg er 38år. Treffer de samme folkene, går ut på byen om sommeren og like håpefull, men neida. Stresse med kjærligheten er ikke bra. Hva er rådene fra dere? Jeg som tenker et siste barn også, men det er vel helt på kanten at jeg rekker. 

"Ikke jag etter å finne kjæligheten, la kjærligheten jage deg til sengs"🥰

Min kloke mor pleide å si til meg: "Du kjenner ikke jenta, før du har hatt henne under teppenet noen ganger"😆
Ikke tenk sex.. tenk over hvor virkningsfull nærkontakten gjør med hverandre: Vi viser hensyn, respekt, vi er gode og snille, høflig og prater godt sammen om alt mulig og om hverdagslivets mysterier. Vi blir rett og slett glad i hverandre som venner.. 
Jeg mener 100%.. at sex og samliv handler om å være gode venner, med god hverdagskjemi. 
Når den kjemien er opprettet, så ser du hvor flott mannen er i bunn🥰

Menn med omsorg er ikke så dumt..  aldri er de onde eller lyver, fordi dårlig samvittighet tar knekken på dem. (egen erfaring)😉
Men han bør jo være glad i barn, så det temaet må du komme innpå. Ikke si at du vil ha barn, det kan nok skremme enhver mann som ikke vil.. Si heller at barn er velkommen hvis det skjer. På den måten blir du ikke oppfattet som påtrengende. 

Men under teppenet kan det også skje magiske ting, som påvirker både deg selv og mannen.
Et rikt hærlig velfungerende sexliv, påvirker samlivet.. Eller de påvirker hverandre positivt.
Les signaturen min, det handler faktisk akkurat om dette🥰

Jeg mangler litt info om deg for å gi deg garanti eller håp.. Men om du er positiv, omsorgsfull.. morsom.. ikke tar deg selv så høytydelig.. ærlig.. bekymringfri.. gir mannen luft til å leve.. elsker å være god.. seksuell genuin..
Ja da er du ei drømmedame❣️👏 
Hvert enkelt ord som beskriver "Drømmedama", har enorme fordeler og innvirkning. Men det må være gjensidig.
Derfor er det viktig for deg, å finne ditt eget "Speilbilde" i en partner👍

Endret av Bamseklemmer
..små justeringer bare..
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2026 den 17.46):

De fleste idag sliter på dating markedet. Menn vil ofte bare ha uforpliktende sex og det gjelder ikke bare meg, det gjelder mine venninner også. På Tinder ser man gjerne de samme ansiktene, år etter år. Det er menn som selv må skifte innstilling. 

AnonymBruker
Skrevet
ntrane skrev (På 22.7.2026 den 9.17):

Ja sett et barn til verden uten en far

Når man planlegger et barn, så skal man velge de aller beste forutsetningene man kan. Å sette et barn til verden vell vitende at barnet ikke vil ha en far er ren egoistisk ondskap, komplett mangel på empati og hensyn til menneske

Egoistisk ondskap ? 
Jeg har vokst opp uten en far. Det gikk helt fint. Du legger i alle fall mye  mer følelser i dette enn hva jeg har gjort opp gjennom årene. 
Det går helt fint å både få egne barn eller adoptere barn alene❤️

Anonymkode: 8ba28...8fa

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (På 22.7.2026 den 13.56):

Sydney Sweeney ligner jo 70% av damer på kloden. Helt alminnelig utseendemessig, så det var et merkelig eksempel.

Okei, jeg tror kanskje du trenger en tur til Specsavers.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Okei, jeg tror kanskje du trenger en tur til Specsavers.

Nei, jeg sjekker linsestyrken en gang i året😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg datet mye i slutten av 30 årene, lett å få dater, men det var vanskelig å finne noen som egnet seg, fikk god kontakt med en, men han hadde to barn fra før, og jeg hadde ikke gitt opp håpet om å få et eget. Angret på at jeg ikke gikk solo og fikk barn den veien, endte opp med en som jeg kjente fra før, og trodde det ble supert, kjente til familien også, men det ble bare et spetakkel uten like, med diagnoser i fleng som han nektet for. Svigerfar bekreftet at det var sant. 

Anonymkode: 2106c...76a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...