Gå til innhold

Student uten hjelp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg er veldig individuelt. Jeg var 19 da jeg flyttet til andre kanten av landet for å studere. Jeg ordnet alt ift studiestedet og hybel selv, men foreldrene mine kjørte meg ned med en del flyttegreier. Økonomisk sto jeg på egne ben derfra. 

Anonymkode: e0514...49a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg skal begynne på universitet i en annen by. Jeg er 22 år bor hjemme. Jeg prøver å finne hybel osv nå. Får ikke noe hjelp fra Mamma. Hun er opptatt med sin nye kjæreste. Så den dagen jeg flytter må jeg ta med meg tingene på toget. 

Er det vanlig at studenter ordner dette selv uten hjelp?

Anonymkode: 78e76...200

Når min datter skulle begynne på universitetet på Vestlandet, og vi bor p Østlandet, så kjørte samboer og jeg henne (han er ikke hennes far).

Vi leide også hytte noen dager så vi kunne være sammen med henne de første dagene.

Hun kjøpte litt møbler på Iea, så da var det kjekt at vi var der med bil så vi fikk kjørt møblene til studenthybelen hennes. Og vi hjalp henne med montering.

Når hun var ferdig på universitetet, kjørte vi også over fjellet for å hente henne pluss at vi hjalp henne med å vaske ned hybelen.

Under studietiden betalte jeg for hjemreiser, tannlege, tlf og innbo forsikring. Jeg overførte også litt penger til henne ved behov. 

Anonymkode: 18441...7d6

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er født i 1975 og var student på midten av 90-tallet. Mamma og pappa hjalp meg både med å finne hybel, og å flytte meg inn dit. Alle vennene mine fikk hjelp hjemmefra.

Mulig det ikke er slik i dag. Jeg vet ikke? Men jeg vet at jeg skal iallefall hjelpe mine ungdommer når de skal flytte hjemmefra

Anonymkode: 66a51...dee

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg mener at når man er 22 er det ingen selvfølge at familien hjelper til med slikt. Du skal i allefall ikke ta det som en selvfølge at mor skal ta initiativ til å hjelpe deg, spør heller om du trenger det. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig å få hjelp ja. Vi hjalp datter med å finne hybel, med flytting og bidrag til husleie. Hva har man ellers familie til 😊? Det er jo bare koselig å hjelpe.

Anonymkode: 4f18c...122

• Nyttig 2
Skrevet

Har hun sagt at hun ikke har tid til å hjelpe deg, og at du må ta toget, eller er det noe du tror? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...