Gå til innhold

Tips til klassisk service å gi bort

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal gi service i gave og lurer på om noen har tips til hvilket eller hvor jeg kan se bortsett fra hos Christiania Glassmagasin?

Anonymkode: 31b11...ec7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Service på hva?

Anonymkode: b1304...055

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Som en som tidligere har jobbet på CG: jeg ville aldri kjøpt et tilfeldig servise, jeg ville spurt mottaker. Det er veldig dumt å kjøpe noe som mottakeren kanskje ikke liker.

Min favoritt er Nathalie platinum som jeg supplerer med Vera Wangs Lace (platinum) fra Wedgwood, men det er min stil og smak. :)

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Antar du tenker på servise. Jeg hadde blitt dypt frustrert om jeg hadde fått et servise som jeg ikke hadde valgt selv. Hadde beholdt det en kort stund av ren høflighet og så solgt det.

Anonymkode: a3978...2c6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type service tenker du på? Service på bil?

Anonymkode: add38...95e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Ville også hørt med den som skal ha gaven. Veldig ulike meninger om hva som er fint.

Hvis jeg måtte si noe, ville jeg sagt Spire fra Porsgrund Porselen. Det er et enkelt og klassisk som er relansert (opprinnelig fra 1952, designet av Konrad Galaaen).

Jeg liker hvite, kan jazzes opp og ned med farger og kan brukes med andre deler også. Spire har litt store kopper som jeg også liker. Endel serviser har litt små kaffekopper (har kjøpt te-koppene i slike serviser og bruker dem til alt).

https://www.porsgrund.com/en-int/collections/spire

Endret av alfathealfa
Skrevet
SPOCA skrev (6 minutter siden):

Som en som tidligere har jobbet på CG: jeg ville aldri kjøpt et tilfeldig servise, jeg ville spurt mottaker. Det er veldig dumt å kjøpe noe som mottakeren kanskje ikke liker.

Min favoritt er Nathalie platinum som jeg supplerer med Vera Wangs Lace (platinum) fra Wedgwood, men det er min stil og smak. :)

Helt enig!  Det kan hende personen allerede samler, eller ønsker å samle på noe konkret. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Porsgrunns nisseservise. 

Anonymkode: d6838...20f

Skrevet (endret)

I tillegg til CG kan Til Bords og Kitch'n være aktuelle å undersøke. Det finnes drøssevis av glassmagasiner, både fysisk og på nett, men disse har flest fysiske butikker i tillegg til nettbutikken. 

Jeg er enig med de som sier at det mottakeren ønsker seg er viktigst her. Hadde det vært til meg, så ville jeg valgt Swedish Grace i hvitt fra Rörstrand. Det er et servise som neppe kommer til å gå ut av produksjon med det første, da det kom allerede på -30-tallet og fremdeles er i produksjon. Der finnes det også servisedeler i andre farger, så da kan man eventuelt kombinere flere farger. Her er lenke til Swedish Grace: https://www.cg.no/products/rorstrand-swedish-grace-sno-hvit-swedish-grace-tallerken-27cm
Jeg liker også Spire fra Porsgrund som er nevnt over her. 

PS: Det heter ikke service (som uttales sørvis): det heter servise. Det er ikke SÅ eksotisk og utenlandsk å spise av tallerken at man trenger å slenge på en c 😉

Endret av Ullvott
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har Grey Pearl fra Villeroy & Boch.

Er også veldig glad i Ostindia fra Rørstrand.                                             

AnonymBruker
Skrevet

Der har man forskjellig smak. Bør spørre. 

Anonymkode: 1bb5e...a9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har mottakeren sagt at du bare kan bestemme? Husker jeg fikk et vilkårlig servise en gang, som mottakeren mente jeg skulle begynne å samle på. Det ble helt feil for meg. 

Anonymkode: ad730...efd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kjøper ikke servise til andre, med mindre du vet de ønsker seg det.

Anonymkode: cb3f8...d5a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sier som de andre, mottaker bør si hva h*n ønsker seg. Jeg har Pillivuyt Plissè og supplerer med tilbehør fra Pillivuyt vinter til jul. Da slipper man eget juleservise. 

Anonymkode: e6708...621

AnonymBruker
Skrevet

Til alle som lurer, mottaker ønsker at jeg skal bestemme da de ikke kjenner til ulike typer og merker osv dette, men har behov for et servise.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sier som de andre, mottaker bør si hva h*n ønsker seg. Jeg har Pillivuyt Plissè og supplerer med tilbehør fra Pillivuyt vinter til jul. Da slipper man eget juleservise. 

Anonymkode: e6708...621

Ikea hvit mer enn godt nok🤣🤣🤣

AnonymBruker
Skrevet
Vibelator skrev (4 timer siden):

Ikea hvit mer enn godt nok🤣🤣🤣

Det kan du si, men med Pillivuyt vet du at du får tak i like deler dersom noe skulle knuse.

En Ikea-tallerken kjøpt i 1997 får du neppe kjøpt lik i 2026.

Anonymkode: 52075...b06

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Til alle som lurer, mottaker ønsker at jeg skal bestemme da de ikke kjenner til ulike typer og merker osv dette, men har behov for et servise.

Til pynt eller hverdags? Til hverdags er ikea greit. Til pent mæ de faktisk google seg til hva de liker selv. Man bør ikke kunne noen merker for å google servise.

Anonymkode: 1bb5e...a9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Porsgrunns nisseservise. 

Anonymkode: d6838...20f

Det er direkte stygt.

Anonymkode: c896b...6f5

AnonymBruker
Skrevet

De bør kunne klare å finne et servise de liker selv, og ikke minst hvilken prisklasse.

Det finnes jo i massevis, så helt umulig å vite.

Anonymkode: 68388...f8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...