AnonymThrowAway Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Hei! Jeg trenger at noen som kanskje har samme erfaring kommer med tips eller råd om hvordan jeg håndterer dette. Jeg synes det er kjempeekkelt! Jeg skal prøve å forklare dette på best mulig måte uten å identifisere meg selv. Søsteren til samboeren min som jeg har vært sammen med en stund nå er en del eldre enn meg. Hun er barnløs og har vært singel en god stund. Når vi er sammen, så føles det ut som at jeg omgås hans sjalue eks istedenfor søsteren hans. Isolert sett så er kanskje ikke handlingene hennes så rare, men når det blir gjentatte ganger med slik oppførsel fra henne så synes jeg det begynner å bli ekkelt. Eksempler: Hun blir fornærmet om han tilbyr meg hjelp eller spør om jeg trenger noe. Da minner hun han surt på om at hun er der hun og. Hvis vi er plasser der vi pynter oss, så kan hun si kanskje 10 ganger på en kveld hvor KJEKK han er. Det er han. Det er ingenting galt i å si at sin egen bror ser bra ut når han har pyntet seg, men å gjenta og gjenta og gjenta det til andre begynner å reagere, synes jeg blir rart. Jeg får ikke komplimenter av henne, hun gir det ikke til andre heller på samme måte. Hun nevner også at hun skulle ønske hun kunne klone broren sin, fordi hun har lyst på en kjæreste akkurat som sin egen bror. Altså..? Hun kan også tulle om at han heller burde ha bilde av henne i lommeboka istedenfor meg. Hun kan også rope og hoie om at kjæresten min ser så forelsket ut i meg som at det er noe feil. Når vi er sammen, så gjør jeg meg selv så liten som mulig. Jeg sier ikke mye, jeg prøver å ikke "ta" oppmerksomheten til kjæresten min vekk fra søsteren hans - rett og slett fordi jeg ikke orker at hun skal reagere surt på det. Det er mye mer enn dette, men det er det jeg kommer på akkurat nå for å forklare hvordan hun kan være mot broren sin (og indirekte meg.) Jeg har søsken selv, så problemet her er ikke at jeg ikke skjønner søskendynamikker. Jeg kunne aldri snakket til eller om brødrene mine på den måten. Jeg går jo selvfølgelig å håper på at hun får seg en partner snart slik at hun kanskje roer seg ned rundt broren sin, men det tror jeg er langt unna. Er det noen som har opplevd det samme og har råd å komme med? Jeg sliter skikkelig med at jeg synes det er kjempeekkel oppførsel, og synes det er synd jeg har gått glipp av å ha et fint forhold til svigersøstra mi som jeg har med partnere til brødrene mine. Jeg har forresten tatt det opp med han på en forsiktig måte, så han vet hva jeg synes. Han sier bare at han ikke har sett på det på "den måten", noe jeg kan forstå. Eeeeelller bare overreagerer jeg?
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Mitt råd ville være å overse det. Hvorfor gjøre deg liten rundt henne? Jeg ville vært meg selv og bli hun sur er det et henne-problem, jeg ville bare ignorert det. Anonymkode: 5fe53...026 12 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden Høres jo nesten ut som hun er forelska i sin egen bror, enig i at dette er ekkelt. Hun kan ikke/har ikke lov til å inngå noe forhold med ham, så jeg hadde bare latt henne holde på, det er hun som fremstår som klin gal. Prøv å overse/ignorer galskapen hennes… Anonymkode: e1cf0...fff 2 4
Beneath the Moon Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Mitt råd ville være å overse det. Hvorfor gjøre deg liten rundt henne? Jeg ville vært meg selv og bli hun sur er det et henne-problem, jeg ville bare ignorert det. Anonymkode: 5fe53...026 Dette. 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden Dette er det best å ignorere. Hvis noen skal gjøre noe ifht det må det være han som gjør det. Anonymkode: db7b7...c46 5
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden Har også opplevd sjalusi fra mannens søster. Hun prøvde ganske tydelig å skape splid mellom oss. Ganske ubehagelig, og merkelig. Hun forventet også at han skulle prioritere hennes barn foran våre. Min mann måtte faktisk si, i klartekst, til henne at hans kone og barn var hans viktigste personer. Tror du bare må overse det hun gjør, men snakk med din mann. Mulig han ikke ser det, fordi han er vandt med hennes oppmerksomhet. Det er han som må ta et oppgjør med henne, ikke du. Anonymkode: 7a3b3...c8c 1 3
AprilLudgate Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden Dette var jo creepy 🫢😳 Jeg hadde ikke klart å si sånne ting til min bror - det er jo bare ekkelt 🫠🫢 Hva kan man si….. Jeg tenker du får la han si ifra om han plages av det. Ikke gjør deg liten. Jeg vil tro enhver stusser på den atferden der. Lurer på hvordan hun blir om det kommer barn i bildet. 1
AnonymThrowAway Skrevet 9 timer siden Forfatter #8 Skrevet 9 timer siden Tusen takk for svar så langt Jeg tenker ikke at jeg skal gjøre noe, heller hvordan jeg håndterer det på best mulig måte. Jeg er ikke ute etter å endre noen sitt forhold, men vi feirer ikke jul sammen enda fordi det hadde ødelagt julen min å sittet å hørt på henne. Jeg synes det er trist. Hvis jeg vet at vi skal være med henne, så går jeg å gruer meg helt til vi skal og drar med høye skuldre. Det har hendt seg at jeg har faket sykdom for å slippe unna. Jeg tror ikke han er plaget over oppførselen hennes, og foreldrene reagerer heller ikke. Hun er nesten 40 og har vel holdt på hele livet regner jeg med. 3
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden Det kan tenkes at det ikke skal kalles sjalusi, men at søster mener bror kunne funnet seg "noe bedre". Ikke prøv å gjøre deg liten pga hennes atferd, ts. Ta plass, vær en attraktiv partner og overse så godt du kan svigerinnes høyst besynderlige og uhøflige opptreden. Anonymkode: 58738...476 1 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden Mitt beste råd er å bli bedre kjent med HENNE. Finn på ting bare dere to, f eks gå en lang skogstur, da er det lett å prate. Eller ta en dagstur sammen til nærmeste by/kjøpesenter/sverigehandel. Trene sammen? Plukke bær? Det er jo umulig for dere å bli godt kjent uten å snakke på tomannshånd. Om dere får et nærmere forhold, vil mye av problemet løse seg, og du får kanskje et bedre inntrykk av hvem HUN er. Anonymkode: 4d401...65a 1
Rucula Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden Høres rart ut... Men på den annen side, hvis de har vokst opp sammen og vært close hele oppveksten. De har felles dna Så kommer drt en fremmed dame som plutselig skal ha broren for seg selv. Hun er viktigere enn mor, søster og hele familien mener hun selv... Er jo ikke så rart om det er litt sårt? Ikke vet jeg, bare tenker høyt.
AnonymThrowAway Skrevet 8 timer siden Forfatter #12 Skrevet 8 timer siden Rucula skrev (31 minutter siden): Høres rart ut... Men på den annen side, hvis de har vokst opp sammen og vært close hele oppveksten. De har felles dna Så kommer drt en fremmed dame som plutselig skal ha broren for seg selv. Hun er viktigere enn mor, søster og hele familien mener hun selv... Er jo ikke så rart om det er litt sårt? Ikke vet jeg, bare tenker høyt. Da tror jeg du har misforstått meg litt - jeg tror ikke at jeg er viktigere? Han er veldig familiekjær og det respekterer jeg. Vi har jo alle forskjellige roller som mor, søster, kjæreste.. rart å sammenligne oss på den måten? De fleste har jo alle disse kvinnene i livet sitt uten problemer. De er jo voksne begge to og har ikke bodd under samme tak eller by på veldig mange år. Han har også hatt andre kjærester før meg. En søster burde jo tåle dette spør du meg. 1 1
Rucula Skrevet 8 timer siden #13 Skrevet 8 timer siden AnonymThrowAway skrev (5 minutter siden): Da tror jeg du har misforstått meg litt - jeg tror ikke at jeg er viktigere? Han er veldig familiekjær og det respekterer jeg. Vi har jo alle forskjellige roller som mor, søster, kjæreste.. rart å sammenligne oss på den måten? De fleste har jo alle disse kvinnene i livet sitt uten problemer. De er jo voksne begge to og har ikke bodd under samme tak eller by på veldig mange år. Han har også hatt andre kjærester før meg. En søster burde jo tåle dette spør du meg. Ja det burde hun som sagt: jeg tenkte høyt hva som kunne være årsak
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Skrevet 7 timer siden Ha ha er det bare meg som ser for seg en friends episode her nå😂Men det høres slitsomt ut, jeg orket ikke ferier med min eks sin søster da vi hadde små barn for hun var alene mor og på feire da forlangte hun kronisk hjelp og fri fra broren så jeg ble alene mor for hans unger i stedet, men der var det ikke det incestuøse innslaget da 😬 Anonymkode: 80fbb...120 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden Oj så spesielt, hvordan er han med henne da? Anonymkode: 1d7c3...92c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå