Ruby Skrevet 29. november 2002 #1 Del Skrevet 29. november 2002 Lurte egentlig bare på når dere begynner å pynte til jul? Jeg setter jo opp adventstakene og henger julestjernene i vinuet første søndag i advent, men når begynner dere med alt det andre. Og bakingen, hvor lenge holder julebakst seg? Setter pris på å høre hva dere gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 29. november 2002 #2 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg pynter ikke før det er en uke igjen jeg. Synes at det blir litt mye jul i hele desember. Butikker og julegater er overfylt med jule-dingser. I midten av desmeber begynner jeg for fullt.. ikke såååå mye pynt hos oss da. I år skal vi bort i julen, så da blir det bare julegardiner, juleduker og noen lys + litt pynt her og der. Dropper nok juletreet også. (Hund+juletre=ikke særlig sant). Baker heller ikke til jul i år. Men tørre småkaker holder seg vel ganske lenge tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 29. november 2002 #3 Del Skrevet 29. november 2002 Pynter til advent i helgen. Engler i vinduet, advenstake, lilla duker og sånn. Vi julepynter skikkelig med tre og sånn lille julaften. Julekaker holder seg i boks til påske - da tar vi de evt. siste pepperkakene. Så bare begynne å bake du, jenta mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 29. november 2002 #4 Del Skrevet 29. november 2002 Hos oss kommer det adventsstjerner i vinduene, masse engler her og der, og 7 armet lysestake fra 1. desember. Det går i lilla, gull, grønt og hvitt/creme farger. Og så lager jeg før 1. søndag i advent hvert år en adventsdekorasjon, ganske stor, med granbar og 4 messingkremmerhus til telys, bronsekuler og bronseperlekjede, engler etc. Blir like fin hvert år, trenger bare granbar - alt det andre tar jeg fram år etter år! Det veldig typisk "julete", altså røde nisser og juleduker, julestjerner, dekorasjoner, mm., må nok vente litt... Juletreet pyntes KONSEKVENT 23. om kvelden! Får helt hetta av å se juletrær i stuene hos folk fra midten av desember, jeg!!! Men i år stiller jeg altså med selvlaget nissepar (Isolde Garm-nisser à la steinerskoledokker), himla mye arbeid; 12 timers kurs bare på selve nissen + har sydd og strikket fullt antrekk i tillegg... Veldig stolt av dem!Så det kan tenkes de får dispensasjon til å sitte framme deler av adventstiden. Julekaker maser ungene om allerede, men jeg tenker vi venter til andre uka av desember eller noe sånt før vi begynner med det. Julekakene (inn- og ut kakene) smaker forresten best før jul etter mitt syn, etter jul er det ikke så mange som er så ville etter dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 29. november 2002 #5 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg har ikke så innmari mye pynt, så jeg graver vel frem det meste nå til helga. Vi skal reise bort så snart det er skolefri, så hvis vi skal ha pynt frem i det hele tatt er det like greit å starte tidlig. Hjemme hos modern regner jeg med vi drar frem pynten når jeg kommer, setter kanskje frem treet. Men jeg pynter det ikke før den 23. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 30. november 2002 #6 Del Skrevet 30. november 2002 Adventsstjerne og adventsstake første søndag i advent. Resten kommer lille juleaften. GLEDER MEG :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 30. november 2002 #7 Del Skrevet 30. november 2002 Julestjernen, adventstaken og julekransen kommer fram 1 søn. i advent.Da reiser vi også alltid inn til byn for å se når julegranen tennes. Det andre kommer fram litt etter litt, vi pynter det meste siste uka før jul.Siden jeg er hjemme med barna er det litt koselig med litt jul, mens vi baker og lager nye ting.Juletreet pynter vi 22 des om kvelden.Vi er i bursdag hver 23 så derfor må vi ta det kvelden før. Hjemme pyntet vi alltid til jul 23des. Julebaksten begynner vi på neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. november 2002 #8 Del Skrevet 30. november 2002 Vi henger opp julestjerner og setter opp adventsstaker første desember - og iår blir jo det første søndag i advent :D Men vi pynter ikke skikkelig til jul før 22 desember. Vi jobber som regel på kvelden 23 desember for å få helt fri på julaften. Da er det bare å sette seg i godstolen med pledd, julehefter, Disney og "Tre nøtter til Askepott". Åh, jeg gleder meg til jul da dere :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 30. november 2002 #9 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg har gjort klar advents-stjerna mi. Desv. vil den ikke lyse i år Ellers har jeg satt opp to nisser på stuebordet og en i glasskapet og en på TVen. Jeg og samboer reiser bort i jula, derfor er det koselig å ha fremme litt pynt nå. Vi har ikke så mye julepynt heller.. *ut på shopping* Jula er den beste tiden i året! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 1. desember 2002 #10 Del Skrevet 1. desember 2002 Adventstaken, stjerna og adventshjertene kom frem sent i går kveld, og ble tent i dag tidlig. Ellers er pakkekalenderen hengt opp. Har et "førjulsvindu" med en snor - og der kommer det opp et par nye ting (gamle) hver saøndag i advent. Pynting av hus og tre er lille julaften - og så ryker alt ut 1. januar - da er jeg lei av jul. Baking og julegodter tar jeg siste uken før jul - kan gjerne bake både tre og fire sorter på en kveld - men nå liker jeg å stresse litt i jula... I år har jeg allerede kjøpt seks julegaver - og det har vel aldri skjedd før... Pleier å gjøre det også rett oppunder jul - hvis ikke endre jeg ofte opp emd å kjøpe dobbelt til alle, fordi jeg stadig finner noe som passer for den ene eller den andre... Men KOSELIG? Ja, det er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandix Skrevet 1. desember 2002 #11 Del Skrevet 1. desember 2002 Lille julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 1. desember 2002 #12 Del Skrevet 1. desember 2002 henger opp julestjerne og tar frem adventstaken hver første søndag i advent.Resten kommer opp den 23 desember. Baker litt i midten av desember...og da gjerne kaker som står seg en stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 1. desember 2002 #13 Del Skrevet 1. desember 2002 Lille julaften! på kvelden!! *gleder meg!!!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 1. desember 2002 #14 Del Skrevet 1. desember 2002 Det jeg har klart til 1. søndag i advent er adventstaken (tenner første lyset i kveld), julekalenderen til ungene (gjorde den klar igår) også har jeg satt masse små lys på et tre jeg har på trappen - resten venter til lille julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 1. desember 2002 #15 Del Skrevet 1. desember 2002 Jeg setter opp adventsstake og adventsstjerne 1. søndag i advent (Helst kvelden før da, men i går var jeg på julebord, så jeg skal til nå ganske snart) Ellers så har jeg lyst til å sette opp en FIN fiberoptisk-engel som jeg fikk til jul i fjor - den er jo ikke så julete, men jeg må nok snakke med Bananmannen først..... Ellers så skal jeg lage "julevindu" (Rød-tape på vinduet) på kjøkkenet ganske tidlig i år (kanskje jeg gjør det også i dag), og pynte med litt snøspray.... (Ha plastfolie under, så får en det av lett også - og slipper å SLITE like mye som jeg gjorde for noen år siden!!! Og med plastfolien så ser vinduet litt "frostet" ut også - vi har gjort det i barnehagen, og det ser kjempefint ut!!!) Jeg skal også ha noen store nisser som jeg klistrer på vinduet, men det blir nok ikke før heøga før jul.... Resten av julepynten venter jeg med til helga før jul, eller lille juleaften (kommer ann på hvilke planer vi har for jula), men juletreet blir ALLTID satt inn lille juleaften, og pyntet samme kveld... Jeg likte den tradisjonen med å pynte til advent - det har jeg aldri tenkt på før - jo jeg bruker lilla lys, men det er også alt.... Jeg tror jeg må gå til innkjøp av noe mer advent-ting, så jeg også kan pynte til advent (jeg liker å pynte til noe spesiellt - resten av året er jo så kjedelig alikevell!!!) *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 1. desember 2002 #16 Del Skrevet 1. desember 2002 Vi reiser bort i jula i år (og sikkert i mange år fremover). Dessuten er dette første jula med eget hjem. Så helt hvordan dette med pynting blir.. vel, vi drar 21, så skal vi pynte før jul, så må det skje senest 20. (så er det i det minte pynt når vi kommer hjem) Hjemme hos mamma er det vanlig at julegardiner kommer opp til 1. søndag i advent (og jeg har hengt opp det på kjøkkenet vårt i går ja) og elelrs er det pyntet til advent da (med lilla lys overalt og sånn) Til jul pyntes det i løpet av to dager, for det er MASSE pynt. Treet pyntes 22. desember, resten av huset 21. og 22. trur jeg det er. 23 er siste avslutninga, og om kvelden 23 skal det ikke pyntes og stresses, da skal det være kos. Se "da capo" på tv, spise biff, se "hovmesteren og grevinnen", slappe av familien sammen. Julebaksten foretas somregel 2. og 3. helga i advent. Holder seg jo til langt uti januar uansett. Lang holdbarhet på tørre julekaker ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2002 #17 Del Skrevet 1. desember 2002 Jeg har hengt opp adventsstjernen, og satt opp 7-armet lysestaker i vinduene nå. Har og fremme 2 små nissedukker som jeg har kjøpt nye i år. Julekaker blir ikke før ca 20 desember. Julegardinene kommer når jeg har vasket ned og da kommer og dukene på plass. Resten kommer den siste uken før jul (skal jobbe hele julen, så det kommer når jeg er opplagd i år, når jeg har fri kommer det lillejulaften) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 1. desember 2002 #18 Del Skrevet 1. desember 2002 Jeg elsker julen. Og en ting jeg elsker med julen er roen. Mange stresser så forferdelig, tar seg aldri tid til en pust i bakken og ett hyggelig besøk. Her var vi ferdig med julegaver på mandagen, i dag som vi teller 1.desember er leiligheten pyntet til jul Alt er på plass, bortsett fra juletreet. Det kommer nærmere jul. Snål? Kanskje.......... Men sannsynligvis en av de roligste du ser på senteret rett før jul, sittende på en kafe med en kopp kakao og kikker på folk som stresser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Titten tei Skrevet 1. desember 2002 #19 Del Skrevet 1. desember 2002 Lurte egentlig bare på når dere begynner å pynte til jul? Jeg setter jo opp adventstakene og henger julestjernene i vinuet første søndag i advent' date=' men når begynner dere med alt det andre. Og bakingen, hvor lenge holder julebakst seg? Setter pris på å høre hva dere gjør?[/quote'] HEisann! Jeg har pynta ferdig til jul fordi jeg reiser bort etter siste eksamen den 17., så for å få noe glede av den må jeg henge den opp så tidlig. Men jeg har hverken overdådig pynting eller juletre, har strøket noen duker og pussa sølv og messing, hengt opp to adventsstjerner og stake+ en del annet småtteri, og nye gardiner. Jeg baker småkaker, vasker og pynter når jeg kommer heim til jul til mine foreldre, sånn er det når en er blitt enslig igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Star Skrevet 2. desember 2002 #20 Del Skrevet 2. desember 2002 :D Jeg har ikke gjort mer enn å få frem adventsstaken, 7armet lysestaker og julestjernen. Gardinene og pynten kommer vel litt etter litt tenker jeg. Har mange eksamner fremover nå til jul, så det blir vel pyntet og stellt litt i lesepausene nå de nærmeste dagene tenker jeg. Julegaver har jeg såvidt begynt på, men nå er det kjøpestopp frem til 12 desember, da jeg får lønn :-) Har spart opp mye til denne lønnen :-) (etterskudd og forskudd litt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå