AnonymBruker Skrevet i går, 12:16 #1 Skrevet i går, 12:16 Hva er det med folk slm overhode ikke klarer å ta hensyn til andre når man ligger på fler mans rom? Jeg fødte for noen dager siden selve fødselen varte i 2 dager og har blitt flyttet fra rom til rom med fler som ikke skjønner det å ta hensyn til andre når man deler rom Anonymkode: 2dfc5...83f
AnonymBruker Skrevet i går, 12:19 #2 Skrevet i går, 12:19 Nevroutviklingsforstyrrelser eller dårlig oppdragelse. Anonymkode: faf70...300
AnonymBruker Skrevet i går, 12:19 #3 Skrevet i går, 12:19 Flermannsrom, ikke "fler mans rom". Anonymkode: 44e5f...bb4 17 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:22 #4 Skrevet i går, 12:22 Da ber du de andre om å ta hensyn. Anonymkode: ffe83...2a9
AnonymBruker Skrevet i går, 12:24 #5 Skrevet i går, 12:24 «kunne du prøvd å være litt stille, jeg trenger å slappe av» «kunne du tatt den telefonen på fellesstua?» man må tørre å si ifra når man er voksen. Dette er fremmede mennesker. De tåler å få høre når de må ta hensyn. Anonymkode: 489c3...578 10
AnonymBruker Skrevet i går, 12:25 #6 Skrevet i går, 12:25 Poenget er at man ikke burde måtte si ifra om sånt Anonymkode: 2dfc5...83f
AnonymBruker Skrevet i går, 12:27 #7 Skrevet i går, 12:27 Huff. Jeg var invalid i 3 dager pga spinalhodepine. Var så dårlig at jeg ikke klarte å kle på meg/dekke meg til, ble byttet bleie på i sengen, ble slept til dusjen for varmebehandling osv. Og endte selvfølgelig opp med å dele rom med en kultur der det var mellom 5 og 15 stk på besøk hele døgnet. Total kræsj mellom mitt og "romkameraten" min sitt behov. I det bloodpatchen var satt brukte jeg 1 time på å drikke meg opp og så dro jeg derifra😅 Nå har heldigvis sykehuset gått over til kun enkeltrom. Hadde de ikke gjort det hadde jeg gått for null overnatting på nummer 2. Anonymkode: 7bf74...f8f 1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 12:39 #8 Skrevet i går, 12:39 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): «kunne du prøvd å være litt stille, jeg trenger å slappe av» «kunne du tatt den telefonen på fellesstua?» man må tørre å si ifra når man er voksen. Dette er fremmede mennesker. De tåler å få høre når de må ta hensyn. Anonymkode: 489c3...578 Det er ikke så lett å si ifra når man har sykt vondt og klarer ikke få ut et eneste ord Anonymkode: 2dfc5...83f 1 2 1
Brunhilde Skrevet i går, 12:42 #9 Skrevet i går, 12:42 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke så lett å si ifra når man har sykt vondt og klarer ikke få ut et eneste ord Anonymkode: 2dfc5...83f Men du klarer å konsentrere deg nok til å klage på KG? 2 1 4
Daria Skrevet i går, 12:47 #10 Skrevet i går, 12:47 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Poenget er at man ikke burde måtte si ifra om sånt Anonymkode: 2dfc5...83f Det er mye som ikke er som det burde i verden, men for å få endret det må man faktisk si fra. Om du ikke kan/vil ta det direkte med den det gjelder, si fra til en pleier. Husk også at det er individuelt hva man reagerer på og blir forstyrret av, det trenger ikke være egoisme ellet vond vilje involvert her. 2
AnonymBruker Skrevet i går, 12:57 #11 Skrevet i går, 12:57 Sykehusene burde kanskje vurdere hvilke pasienter som blir lagt på samme rom. Jeg fikk min eldste med akutt keisersnitt, babyen ble overført til et større sykehus bare to timer gammel mens jeg måtte bli igjen. Når jeg ble flyttet til avdelinga måtte jeg dele rom med en som hadde babyen sammen med seg hele tiden. Det var forferdelig for meg som hadde en alvorlig baby på et annet sykehus, men både dama og babyen gråt stortsett hele tiden. Og når jeg endelig ble overflyttet til samme sykehus som babyen min fortalte de at de hadde hatt flere ledige rom... Anonymkode: 6ec38...0f3 4
AnonymBruker Skrevet i går, 13:04 #12 Skrevet i går, 13:04 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er ikke så lett å si ifra når man har sykt vondt og klarer ikke få ut et eneste ord Anonymkode: 2dfc5...83f Da bør du virkelig legge vekk telefonen... konsentrer deg heller om deg selv og babyen enn telefonen... Anonymkode: 2173e...2ce 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:53 #13 Skrevet i går, 14:53 Brunhilde skrev (2 timer siden): Men du klarer å konsentrere deg nok til å klage på KG? Ja for sånne frekke kommentarer hjelper 🤨 Det går faktisk ann og tenke litt smerter går som regel i bølger Anonymkode: 2dfc5...83f 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:11 #14 Skrevet i går, 15:11 Daria skrev (2 timer siden): Det er mye som ikke er som det burde i verden, men for å få endret det må man faktisk si fra. Om du ikke kan/vil ta det direkte med den det gjelder, si fra til en pleier. Husk også at det er individuelt hva man reagerer på og blir forstyrret av, det trenger ikke være egoisme ellet vond vilje involvert her. Joda men det å snakke i høytalere inne på rommet hvor det ligger flere så bør man klarer å skjønne at sånt gjør man ikke eller se på youtub med lyden på , altså jeg kan skjønne det hvis det er med et uhell men det var ikke det her siden den var på så lenge Nå har dem også skyvet på skille veggen så vi har mindre plass noe dem allerede hadde mye mer av på forhond pluss egen plass til bagasjen noe vi ikke har så her er det trangt å jeg er koblet til masse ledinger så di setter seg fast hele tiden når jeg skal på do eller ta ungen Anonymkode: 2dfc5...83f 1
Daria Skrevet i går, 15:15 #15 Skrevet i går, 15:15 Men det hjelper deg fortsatt ikke å klage til oss...
AnonymBruker Skrevet i går, 15:17 #16 Skrevet i går, 15:17 Daria skrev (1 minutt siden): Men det hjelper deg fortsatt ikke å klage til oss... Nei, det løser ikke situasjonen der og da. Jeg ønsket bare å lufte frustrasjonen og høre om andre har opplevd det samme. Det er vel litt av poenget med et diskusjonsforum. Anonymkode: 2dfc5...83f 3
Brunhilde Skrevet i går, 15:55 #17 Skrevet i går, 15:55 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja for sånne frekke kommentarer hjelper 🤨 Det går faktisk ann og tenke litt smerter går som regel i bølger Anonymkode: 2dfc5...83f Så får du benytte en pause til å bruke ord og si fra. Vi kan ikke gjøre det for deg.
AnonymBruker Skrevet i går, 15:59 #18 Skrevet i går, 15:59 Klarer du å bruke telefonen, lage innlegg her og i tillegg svare oss klarer du også å gi beskjed til dine romkamerater. Evt dra i snora og be en av personalet om hjelp. Anonymkode: e4d4e...5c2
AnonymBruker Skrevet i går, 15:59 #19 Skrevet i går, 15:59 Skriver meg ut på eget ansvar hvis jeg må dele rom. Jeg snorker. Og trenger søvn. Anonymkode: dad68...548 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Skrevet 23 timer siden Gurimalla så takknemlig jeg er for at sykehuset jeg tilhører kun har enkeltrom😅 hadde dratt hjem med en gang om jeg hadde måttet dele😅 ts, du må nesten bare si det til romkameraten din på en fin måte, som flere skriver så hjelper det lite å klage her på kg🫶🏼 Anonymkode: 1af77...df0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå