Doolittle Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Altså, ikke ting du ser etter hos andre, men hos deg selv? NRK har denne artikkelen som belyser ganske greit. Fint å lese hele før man smeller i vei i tråden, men tar for enkelhetens skyld et lite avsnitt ut av helheten: "Indre flagg Som et alternativ til en slik (utadrettet) kikkertvirksomhet, kan en heller spørre: Hva er mine røde flagg? Faller jeg lett for overfladisk sjarm? Liker jeg å bli «love-bombet»? Lar jeg meg lett utnytte? Har jeg få motforestillinger mot å flytte sammen etter tre uker? Unnskylder jeg dårlig atferd? Om jeg i tillegg har lav selvfølelse, et sterkt behov for bekreftelse og er full av lengsel – ja, da har kanskje også jeg noen røde flagg." 2
Doolittle Skrevet 19 timer siden Forfatter #2 Skrevet 19 timer siden Jeg kan begynne med meg selv. Jeg forelsker meg fort. Blir fort betatt og kan helt fint kaste meg inn i noe jeg egentlig burde ha ventet litt med. Jeg ser for meg at jeg kan oppfattes som en "love-bomber", selv om det er 100% genuint fra min side (oppfatter love-bombing som noe negativt og litt kynisk som gjøres for å "vinne" den andre). Jeg har noen "triggere" som gjør at jeg kan bli veldig betatt og kanskje bittelitt ukritisk til tider. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden Har røde flagg ja, men har aldri tenkt over slike love bombing greier for dater ikke trendy og har da sluppet å tenke på det, forbi på nett. Så nå har jeg lært så mye at kart og kompass er klar. Er genuin, for genuin, og ser etter genuinitet og håper min kritiske sans er nok? Er for prippen til at useriøse menn skal orke. 1. Er for redd og lar meg bli styrt av redsel hver dag og har ikke et utfylt liv av det. 2. Kan ikke kjøre bil, relatert til punkt 1. 3. Drikker ikke, det er bra for kropp og hjerne men folk flest orker ikke sånne som meg som overdriver mye selv om jeg personlig forstår eget syn på det, når jeg er denne veldig kritiske trygghetssøkende vil ha det gøy kun når det er ekte, personen. 4. Prokastinerer. Så er kreativ og søker orden men feiler i begge områdene og lever i et evig kaos jeg ikke får overkommet også på grunn av punkt 1. Men det er alltid planene å klare, som nå er planen å være plettfri til 15 august. Men sannheten er at det er 8 år bak meg uten at jeg noen sinne har klart det. 5. Ingen venner. 6. Trener ikke, men holder på å fikse helsa så tror på sikt jeg vil begynne men noe relatert til punkt 1 for er redd for å gå ut døra. Men enda, trener ikke nå. Så ja, jeg har bestått det med love bombing og alt det, men har for mange problemer til å møte noen. Men savner å møte noen hver dag og undrer på når livet skal begynne å jeg skal gjøre mer enn å bare lese om at folk lever på nett eller dagdrømme innhold. Hater alt. Men det går også samtidig bra ☺️ Anonymkode: 07a52...944 2 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Skrevet 19 timer siden - Varm og kald oppførsel, vet aldri hvor jeg har han. - Han blir stille og svarer ikke på meldinger. - Han oppfører seg uhøflig mot andre. - Han er ikke empatisk. - Han stiller meg ikke spørsmål tilbake for å bli kjent med meg. - Han starter relasjonen vår med et voldsomt fokus på sex. - Han blir sint for bagateller. - Han gjør narr av meg, legger skylden på meg hvis noe ikke går som han har planlagt. - Narsissistiske trekk. - Han er ikke glad i dyr. - Han ser ikke meg og mine behov, for han ser bare seg selv. Anonymkode: 2f840...0b6 1 1
mamanodrama Skrevet 19 timer siden #5 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): - Varm og kald oppførsel, vet aldri hvor jeg har han. - Han blir stille og svarer ikke på meldinger. - Han oppfører seg uhøflig mot andre. - Han er ikke empatisk. - Han stiller meg ikke spørsmål tilbake for å bli kjent med meg. - Han starter relasjonen vår med et voldsomt fokus på sex. - Han blir sint for bagateller. - Han gjør narr av meg, legger skylden på meg hvis noe ikke går som han har planlagt. - Narsissistiske trekk. - Han er ikke glad i dyr. - Han ser ikke meg og mine behov, for han ser bare seg selv. Anonymkode: 2f840...0b6 DINE røde flagg, som i; har du selvinnsikt? 😅 7 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Skrevet 18 timer siden Jeg blir fort sur. Det er hormonelt, og det er ille. Anonymkode: a4913...263 1 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Skrevet 18 timer siden mamanodrama skrev (7 minutter siden): DINE røde flagg, som i; har du selvinnsikt? 😅 Klarer du ikke å si ifra på en skikkelig måte? Anonymkode: 9d5d9...ad2 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Klarer du ikke å si ifra på en skikkelig måte? Anonymkode: 9d5d9...ad2 Vedkommende fikk frem første punktet på sin flagg-liste i alle fall 😊 Anonymkode: a4913...263 4
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #9 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Klarer du ikke å si ifra på en skikkelig måte? Anonymkode: 9d5d9...ad2 Det er sagt ifra på en ordentlig måte, det vises jo bare til på en vennlig måte hva som er tema. På hvilken måte er dette ufint? Makan til hårsårhet! Djeeezzzuzzz. Stay krenka 🙄 Anonymkode: 648fe...825 5
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #10 Skrevet 17 timer siden Jeg forelsker meg ikke kjapt, og er svært rasjonell, noe kynisk og "kald" i starten av en relasjon. Jeg kan gi for lite, og trekke meg ganske enkelt. Muligens for kjapt. Det er ikke mye rom en mann har angående å feile i starten før han er ute. Jeg er litt for raus angående å feile når jeg har fått sterke følelser. Jeg er noe trassig. Om noen vil bestemme over meg steiler jeg, og kan handle tvert imot på trass. Vet ikke om rødt flagg, men jeg må tydelig føle meg ønsket og elsket for å være kjærlig. Jeg er ikke den som gir mye på 0. Så mann som av en eller annen årsak sliter, og reagerer da med å trekke seg inn i seg selv, vil ikke få koppen sin fylt av meg. Jeg trekker meg heller unna. Kanskje når partner trenger meg som mest, men det må han kommunisere. Jeg dilleduller og kosemoser ikke med mann som virker kald og avstengt. Så jeg er ikke en god kvinne for en mann som takler sine utfordringer med stoisk taushet og ved å lukke seg inne i seg selv når han mest av alt trenger kjærlighet og støtte. Men så synes jeg også slikt er svært umodent, og å skyve fra seg den man trenger. Det verste røde flagget er imidlertid at jeg synes få menn er verdt å ha forhold til, og synes livet uten mann stort sett er bedre enn å ha en mann i livet. Ikke som i at jeg hater menn. Jeg digger menn, men i forhold krever stort sett menn mer enn de gir. Anonymkode: f6ca2...e8a 2 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #11 Skrevet 17 timer siden Jeg er redd for å bli avvist. Det medfører at jeg ikke ivaretar mine egne behov, men strekker meg langt for å please andre. Det fører også til at jeg ikke tør å vise den ekte meg, i frykt av å ikke være god nok. Jeg har mye empati for andre. Forstår dem så mye at jeg lar de tråkke på meg. Unnskylder dem og tilgir dem. De er jo egentlig snille, de har det bare vondt inni seg. Jeg overtenker og analyserer hele tiden. Dette er hvorfor jeg ikke dater lenger. Det er bare slitsomt og selvutslettende. Anonymkode: bceae...329 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Skrevet 13 timer siden Jeg kan være en skikkelig bitch tilsynelatende «uten grunn», men egentlig skyldes det min manglende evne til å sette grenser. Ergo jeg klarer ikke si ting på en skikkelig måte der og da, lar frustrasjonen bygge seg opp. Overanalyserer og tolker ting i eget hodet. Kan overstyre partner hvis jeg merker at jeg ikke kan stole på vedkommende på å ta ansvar for hus/hjem. Anonymkode: bf5d5...850 1 1
katties Skrevet 13 timer siden #13 Skrevet 13 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er sagt ifra på en ordentlig måte, det vises jo bare til på en vennlig måte hva som er tema. På hvilken måte er dette ufint? Makan til hårsårhet! Djeeezzzuzzz. Stay krenka 🙄 Denne var jo ikke akkurat grei da Endret 13 timer siden av katties 1
katties Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden Altdå: det kalles egentlig ikke "røde flagg" - røde flagg er ting ved et menneske som gjør at å være med personen setter de i fare. Det er heller "ting som du virkelig bør tenke på om du klarer å tåle ved meg". Drikker ikke. Står ved mitt valg, og har det ikke mindre morsomt uten drikke: snakker med de jeg vil, danser, synger karaoke. Drikker jeg så begynner jeg å oversbalysere og blir i tillegg en veldig kjedelig samtalepartner, samtidig som jeg ubevisst blir litt handsy - innser ikke før etterpå at det er litt rart å ha henda der jeg har de. Likevel tenker jo mange at noen som ikke drikker ikke kan ha det gøy.... selv om folk alltid har trodd jeg drikker på fest nettopp fordi jeg har det gøy. Har fokus på sunn mat. Er du en som drikker brus hver dag så kommer jeg til å mislike det. Jeg sier ingenting, men kommer til å drikke vann mens du sitter der med brusen din, og folk som er klar over at de har en uvane føler det som ubehagelig. Skjønner at voksne mennesker velger sin livsstil selv, men jeg vil ikke la den livsstil påvirke min. Det tar meg lang tid å føle at jeg er så trygg på en person at jeg kommer til å ha sex med dem. Noe som kommer av personlige erfaringer? Absolutt ikke. Har hatt mange venninner med negative erfaringer da, selv om det å vente 2 måneder ikke er en garanti. Dette er kanskje det "rødeste flagget": jeg stiller spørsmål. Hvorfor gjorde du slik? Hvorfor tok du det valget? Etc. På en veldig vennlig måte, altså - ikke fordi jeg tviler på folks valg, men fordi jeg har lyst til ålære ting. Det krever en person som er trygg på seg selv og sine valg for å ikke se det som implisitt kritikk. Jeg kan være treg til å svare. Er jeg ikke i rett humør føler jeg at en melding kan bli veldig overfladisk, og så venter jeg, og så glemmer jeg det. Eller at jeg rett og slett er opptatt og alltid har lyden på telefonen av fordi jeg misliker at min flow blir forstyrret. Og så har jeg noen ganger en slags indre spette som gjør at jeg vil gi et bra svar, men har ikke energi, og så blir det sa null svar på 2 dager. Nei, jeg hverken ignorerer eller tester deg. Er ofte er uheldig. Vinner aldri noe som ikke er av egen innsats, ting skjer med meg som kan lage merarbeid i andres liv, selv om jeg også bidrar mye positivt. Veldig god på jobb, veldig dårlig til å kreve lønn som tilsvarer arbeidet. Kan ikke geografi - det har aldri funka særlig i hjernen min og er kjedelig for meg. Nevner du et sted så kan du være 90% sikker på at jeg ikke vet hvor det befinner seg. Også: ikke tro at du kan ta meg med noe sted uten GPS. Det blir ingen orientering i skogen - jeg kan gå meg vill i en enkel bygning. Jeg vet mye om helse, så selv hvis du er en lege, vær klar til å noen ganger ta feil. Samme med psykologi. Og byggearbeid. Og mat. Og mye annet. Jeg vet generelt mye om mange ting (kunnskap jeg kan bevise alts), så tåler du ikke å ta feil kan det bli vanskelig med meg. Jeg tenker 10 steg frem, og noen ganger overtenker jeg og ting kan bli litt komplisert (det er dog supernyttig de gangene noe faktisk går galt- da har jeg backup-planen alltid klar). Det krever noen som ikke bare blir irritert, men som klarer å rolig spørre om mine tanker bak det jeg gjør. 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Skrevet 10 timer siden Jeg har lest artikkelen, og er uenig i premisset å kalle det røde flagg. Det er jo mer "dårlige trekk", ikke røde flagg. Men kaller det for enkelthetens skyld flagg videre. Dette er noe jeg jobber veldig med, da mine dårlige trekk var med å ødelegge mitt forrige forhold. 😭 Jeg jobber aktivt med å identifisere mine flagg, så jeg kan bedre de. Så her er de jeg er bevisst på nå: Jeg er ensom (selv med mange venner), så jeg blir nærmest forelsket så fort en mann viser noe interesse eller bare er snill med meg. 🫣 Men samtidig er jeg utrolig redd for menn, så jeg klarer ikke å være meg selv. Jeg blir en merkelig utgave som virker helt patetisk. Jeg er utrolig usikker på meg selv, veldig pleaser, og til tider selvutslettende. Jeg sliter ekstremt med å si ifra om ting, og lar det heller bygge opp til jeg blir skikkelig irritert og går rundt som en sur megge.😞 Jeg lar stadig menn gå over grensene mine fordi jeg ikke tør si ifra/si nei. Og jeg tilbyr for mye i frykt for å bli avvist. (Dette er ikke bare seksuelt, men jeg lar meg overkjøre og utnytte på flere plan) Jeg styres også mye av frykt, så mye i livet oppleves som skummelt. Dette er noe jeg er veldig bevisst på, så jeg pusher meg likevel til å gjøre det som oppleves skummelt, men det stjeler mye energi. Jeg kan oppleves irritabel, spesielt når jeg er sliten. Jeg er smilende og glad, og så plutselig blir jeg mutt og irritabel når energien tok slutt. Jeg er veldig redd for å bli avvist, og jeg overanalyserer og bruker mye energi på dette. Jeg trenger alt for mye bekreftelse. Jeg har lite selvtillit på egen verdi, så jeg klarer ikke være meg selv rundt menn. Jeg var ikke slik som dette før, mye er relasjonsskader. Jeg håper jeg en gang klarer å fjerne/bedre mange nok av flaggene mine til å kunne være god nok til et forhold, men foreløpig er det ingen vits for meg å prøve en gang. Så jeg dater ikke, og holder meg alene. (Og går i terapi) Anonymkode: 577c0...617 1 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Skrevet 10 timer siden - Jeg blir stille, apatisk og tilbaketrukket om jeg blir lei meg og usikker. Det oppleves veldig utrygt for andre. - Jeg stoler generelt ikke på folk. Dette gjelder selv om det er snakk om en person jeg ikke har grunn til å tvile på. Folk er forhåndsdømt av meg til de har bevist at jeg tok feil x antall ganger. Ufattelig dårlig egenskap. Off, innser at lista blir lang så jeg orker ikke mer😅 Anonymkode: 8511a...b06 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #17 Skrevet 10 timer siden De kjenner jeg heldigvis godt etterhvert 😅 Jeg liker å tro det beste om folk, er fra naturens side godtroende. og har tendens til å gi folk flere sjanser og mer forståelse en de fortjener. MEn på den annen side kan jeg etter hvert bli veldig skuffet når folk ikke setter pris på det/ jeg føler at de utnytter meg eller ikke tar vare på de sjansene de får men forsetter i samme dårlige spor med sutring og unnskyldninger. Så da kan jeg jo bli både nedlatende og kald. Heg gpr fra å tro det beste, til å miste respekten fullstendig. Så jeg jobber med å ha et mer realistisk syn på andre, heller forvente mindre være mindre naiv og sette sunnere krav fra starten, Men også ikke dømme så hardt/ ta det perrsonlig om de ikke holder mine forventninger. Heller la de seile litt mer sin egen sjø. Men nå har jeg heldigvis tatt til vett og funnet en snill og ordentlig mann som ikke trenger reddes, men er gjennomgårnde omtenksom og ansvarsfull helt av seg selv , så det er godt 😄 Anonymkode: 721f6...66a 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #18 Skrevet 10 timer siden Doolittle skrev (9 timer siden): Jeg kan begynne med meg selv. Jeg forelsker meg fort. Blir fort betatt og kan helt fint kaste meg inn i noe jeg egentlig burde ha ventet litt med. Jeg ser for meg at jeg kan oppfattes som en "love-bomber", selv om det er 100% genuint fra min side (oppfatter love-bombing som noe negativt og litt kynisk som gjøres for å "vinne" den andre). Jeg har noen "triggere" som gjør at jeg kan bli veldig betatt og kanskje bittelitt ukritisk til tider. Nøyaktig samme her. Og så har jeg nok noen falske røde flagg, som egentlig ikke er det, men spøkelser fra gamle dager. Altså ting som kan virke som mer enn det er. Mwn det er ting man kan snakke om og bli ferdige med (frykt for utroskap pga. notorisk utro ekspartnere, kan vise seg som sjalusi når det egentlig kun er frykt). Anonymkode: 645ab...db7 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #19 Skrevet 8 timer siden katties skrev (4 timer siden): Altdå: det kalles egentlig ikke "røde flagg" - røde flagg er ting ved et menneske som gjør at å være med personen setter de i fare. Det er heller "ting som du virkelig bør tenke på om du klarer å tåle ved meg". Drikker ikke. Står ved mitt valg, og har det ikke mindre morsomt uten drikke: snakker med de jeg vil, danser, synger karaoke. Drikker jeg så begynner jeg å oversbalysere og blir i tillegg en veldig kjedelig samtalepartner, samtidig som jeg ubevisst blir litt handsy - innser ikke før etterpå at det er litt rart å ha henda der jeg har de. Likevel tenker jo mange at noen som ikke drikker ikke kan ha det gøy.... selv om folk alltid har trodd jeg drikker på fest nettopp fordi jeg har det gøy. Har fokus på sunn mat. Er du en som drikker brus hver dag så kommer jeg til å mislike det. Jeg sier ingenting, men kommer til å drikke vann mens du sitter der med brusen din, og folk som er klar over at de har en uvane føler det som ubehagelig. Skjønner at voksne mennesker velger sin livsstil selv, men jeg vil ikke la den livsstil påvirke min. Det tar meg lang tid å føle at jeg er så trygg på en person at jeg kommer til å ha sex med dem. Noe som kommer av personlige erfaringer? Absolutt ikke. Har hatt mange venninner med negative erfaringer da, selv om det å vente 2 måneder ikke er en garanti. Dette er kanskje det "rødeste flagget": jeg stiller spørsmål. Hvorfor gjorde du slik? Hvorfor tok du det valget? Etc. På en veldig vennlig måte, altså - ikke fordi jeg tviler på folks valg, men fordi jeg har lyst til ålære ting. Det krever en person som er trygg på seg selv og sine valg for å ikke se det som implisitt kritikk. Jeg kan være treg til å svare. Er jeg ikke i rett humør føler jeg at en melding kan bli veldig overfladisk, og så venter jeg, og så glemmer jeg det. Eller at jeg rett og slett er opptatt og alltid har lyden på telefonen av fordi jeg misliker at min flow blir forstyrret. Og så har jeg noen ganger en slags indre spette som gjør at jeg vil gi et bra svar, men har ikke energi, og så blir det sa null svar på 2 dager. Nei, jeg hverken ignorerer eller tester deg. Er ofte er uheldig. Vinner aldri noe som ikke er av egen innsats, ting skjer med meg som kan lage merarbeid i andres liv, selv om jeg også bidrar mye positivt. Veldig god på jobb, veldig dårlig til å kreve lønn som tilsvarer arbeidet. Kan ikke geografi - det har aldri funka særlig i hjernen min og er kjedelig for meg. Nevner du et sted så kan du være 90% sikker på at jeg ikke vet hvor det befinner seg. Også: ikke tro at du kan ta meg med noe sted uten GPS. Det blir ingen orientering i skogen - jeg kan gå meg vill i en enkel bygning. Jeg vet mye om helse, så selv hvis du er en lege, vær klar til å noen ganger ta feil. Samme med psykologi. Og byggearbeid. Og mat. Og mye annet. Jeg vet generelt mye om mange ting (kunnskap jeg kan bevise alts), så tåler du ikke å ta feil kan det bli vanskelig med meg. Jeg tenker 10 steg frem, og noen ganger overtenker jeg og ting kan bli litt komplisert (det er dog supernyttig de gangene noe faktisk går galt- da har jeg backup-planen alltid klar). Det krever noen som ikke bare blir irritert, men som klarer å rolig spørre om mine tanker bak det jeg gjør. Dette var jo en fin skryteliste, men hva med det som var emnet for tråden? Anonymkode: 38ab2...a0c
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #20 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har lest artikkelen, og er uenig i premisset å kalle det røde flagg. Det er jo mer "dårlige trekk", ikke røde flagg. Men kaller det for enkelthetens skyld flagg videre. Ja, kan være enig i det. Brukte uttrykket "røde flagg" siden artikkelen brukte det. Anonymkode: 38ab2...a0c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå