AnonymBruker Skrevet 24. juli #21 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bli der dere er med mindre det ikke har skjært seg. Barn med ad-hd tendenser har mindre kapasitet for å bytte/endre omgivelser. Det blir ofte verre. MÅ dere bytte, foreslår jeg en liten privatskole med få elever pr klasse. Oslo vest-skolene er også bra, men problemet der er negative reaksjoner som fort kommer fra ressurssterke foreldre. Det er ikke nødvendigvis noe bedre. Anonymkode: 85415...7eb Ja, vi har også tenkt at liten skole med få elever per klasse må være ideelt, og det finner man vel ikke så lett i den offentlige skolen i Oslo? Godt poeng at ressurssterke foreldre kan slå ut begge veier; det har jeg ikke tenkt på før. Og ja, vi vil helst flytte barnet minst mulig, men om det må til, tenker jeg det må være bedre før 1. klasse enn senere når alle klassene er etablert? Foreløpig er det ingenting som har skåret seg, men jeg vil heller ikke sende barnet inn i løvens hule med øynene lukket😬 Anonymkode: 3daf2...e1c 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #22 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 22.7.2026 den 19.59): Nevøen min går på Godlia, de er veldig fornøyd der. Det er jo litt utenfor sentrum men han har det helt topp på skolen der. Anonymkode: a8d87...959 Betyr det at de bor på Oppsal? Anonymkode: 3daf2...e1c
AnonymBruker Skrevet 25. juli #23 Skrevet 25. juli Hold dere unna en skole: den som ligger i krysset rett ved Storo-senteret. Obs obs Anonymkode: d7908...797 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #24 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hold dere unna en skole: den som ligger i krysset rett ved Storo-senteret. Obs obs Anonymkode: d7908...797 Feranda Nissen? Hvorfor? Anonymkode: 0aaf4...e01 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #25 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (På 24.7.2026 den 21.47): Ja, vi har også tenkt at liten skole med få elever per klasse må være ideelt, og det finner man vel ikke så lett i den offentlige skolen i Oslo? Godt poeng at ressurssterke foreldre kan slå ut begge veier; det har jeg ikke tenkt på før. Og ja, vi vil helst flytte barnet minst mulig, men om det må til, tenker jeg det må være bedre før 1. klasse enn senere når alle klassene er etablert? Foreløpig er det ingenting som har skåret seg, men jeg vil heller ikke sende barnet inn i løvens hule med øynene lukket😬 Anonymkode: 3daf2...e1c Om du skal bytte, er det best å gjøre det med en gang. Dra på besøk på ny skole, ta bilder og forbered barnet. Enig med deg i at det er best å gjøre det før enn senere. Anonymkode: 85415...7eb 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #26 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (På 24.7.2026 den 21.47): Ja, vi har også tenkt at liten skole med få elever per klasse må være ideelt, og det finner man vel ikke så lett i den offentlige skolen i Oslo? Godt poeng at ressurssterke foreldre kan slå ut begge veier; det har jeg ikke tenkt på før. Og ja, vi vil helst flytte barnet minst mulig, men om det må til, tenker jeg det må være bedre før 1. klasse enn senere når alle klassene er etablert? Foreløpig er det ingenting som har skåret seg, men jeg vil heller ikke sende barnet inn i løvens hule med øynene lukket😬 Anonymkode: 3daf2...e1c Og nei, små klasser finnes nesten ikke i Oslo. Men privatskoler er ikke så dyrt som folk tror. Ser flere med barn med utfordringer snakker varmt om st. Sunniva (privat sentrumsskole) eller Steinerskolen (flere skoler i Oslo). Anonymkode: 85415...7eb 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #27 Skrevet 28. juli Takk for mange gode innspill!🙏 Er det tilfeldigvis noen som har erfaring med Majorstuen, Marienlyst, Vinderen eller Bolteløkka skole? Hva med Fagerborg ungdomsskole eller KG på ungdomstrinnet? Anonymkode: 3daf2...e1c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå