Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klokka 16 er vi ikke hjemme enda! Som regel blir det middag en gang mellom 17 og 18!

Anonymkode: 5db23...bc8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2026 den 13.54):

Lurer på hva som er vanlig. Mannen min vil ikke ha middag senere enn klokka 16.

Anonymkode: f8a99...5ea

Vanligvis mellom 17-19 

Anonymkode: 7ebd6...9f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2026 den 18.40):

Dere som har middag om kvelden, hva spiser dere når dere kommer hjem fra jobb? Lager dere et sunt måltid, eller blir det usunne og lettvinte løsninger? Det blir vel for lenge å gå fra lunsj 1130 til kl 20 uten noe ordentlig mat?

Anonymkode: e1055...cf6

Vi har mat mellom 19 og 20 og det er mitt siste måktid. Og ja jeg spiser noe mellom der. Det kan være alt mulig men noe sunt. Knekkebrød med mye pålegg f eks, eller frukt og yoghurt, noen grønnsaker eller litt kylling og ost bare f eks.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

15-16, alt etter når vi alle er hjemme! ( en med reisejobb og en ferdig 14).

Anonymkode: 8eeea...cee

AnonymBruker
Skrevet

Vi spiser mellom 16.30-18.00 til hverdags. Det hadde vært helt greit for meg om mannen min ville spist senest 16.00, men da hadde han måtte lagd maten og innimellom spist alene.

Anonymkode: b3c76...526

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som regel 16.30, da er alle hjemme fra skole og jobb pluss at det er før ungdom skal videre på jobb eller trening. 

Anonymkode: f9919...c44

Skrevet

Med en gang vi kommer hjem fra jobb og middagen er klar, som regel en gang mellom kl.16.00-17.30. Når vi har fri spiser vi som regel kl.16.30-18.30, men ikke etter det.

Skrevet

Begynner å nærme seg middagstid for meg nå, på nattevakt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2026 den 14.29):

Jobber dere ikke, dere som spiser middag klokka 16?

Anonymkode: a79f4...406

Nei, er ufør. Liker rutinene rundt måltider 

Anonymkode: 5de56...bfb

Skrevet

Kommer hjem fra jobb ca 16.30. Går da en lang tur med hunden,  og starter på middagen ca 17.30. Spiser vanligvis ca kl 18-18.30. Har ikke hjemmeboende barn nå, men hadde omtrent samme rutine da. Spiser lunch i 12 tiden,  og behøver ikke mat mellom lunch og middag.  

I helgene blir det senere.  Da spiser vi rundt kl 20.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2026 den 14.29):

Jobber dere ikke, dere som spiser middag klokka 16?

Anonymkode: a79f4...406

Det finnes mange jobber hvor man slutter tidlig, og det finnes også jobber hvor man kan bestemme arbeidstidene selv. For eksempel konsulenter – så lenge de jobber det antallet timer de skal, spiller det ofte ingen rolle om de starter klokken 04 eller klokken 09.

De som jobber i kommunen slutter også ofte tidlig, og mange jobber skift.

Anonymkode: 8bb05...693

Skrevet

Som regel et sted mellom 15-17. Bor alene.

Skrevet

Mellom 20:00 0g 21:00. 

Skrevet

Skjønner ikke folk som er komfortable med å spise etter kl 20. Da jobber magen/fordøyelsen med maten når man legger seg. Og det hadde hvertfall gjort at jeg ikke fikk sove. Middag senest kl 1800 her . 

Anonymkode: 9570f...8b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skjønner ikke folk som er komfortable med å spise etter kl 20. Da jobber magen/fordøyelsen med maten når man legger seg. Og det hadde hvertfall gjort at jeg ikke fikk sove. Middag senest kl 1800 her . 

Det kommer jo an på når man legger seg. Ganske stor forskjell på 21:00 og 02:00. 

Skrevet

Det er ikke vanlig å være hjemme fra jobb kl.16, og lage middag tar også en del tid. Vi spiser mellom 16.30-20: alt ettersom hvem som er hjemme og/eller skal ut, hvem lager middagen og hvordan alles timeplan ser ut. Har tenåringsbarn med mange planer. Har også hjemmekontor noen dager, og kan tilpasse.

Anonymkode: b582e...7eb

Skrevet

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kan ha spist ferdig akkurat da. Og legger meg 2 t ca etter middag, men spiser ikke så stor posjon, blir passe mett bare. Min frokost er mitt største måltid. Sånne faktorer spiller også inn😌

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...