Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 17. 

Anonymkode: 28970...8c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi spiser kl 20.30-21. Vi har ikke hjemmeboende barn. Jeg er hjemme kl 16, og mannen kl 15.45. Vi tar en brødskive kl 16, så har vi hele ettermiddagen fri til å gjøre det vi vil/må, som en tur på fjellet, husvask, ukeshandling, hagestell, trening, hobbyer, trene hunden, etc etc. Har matkasse og velger utelukkende retter som er lette å lage og som ikke genererer for mye gris eller oppvask. Så er vi ferdig for kvelden etter middag og kan binge netflix, lese bøker, slappe av, strikke, ta et bad, lufte hunden før natta etc, etc. 

Vil aldri tilbake til middagsstress kl 16, ingenting ødelegger ettermiddagen så mye som det. 

Anonymkode: 0542d...98f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lurer på hva som er vanlig. Mannen min vil ikke ha middag senere enn klokka 16.

Anonymkode: f8a99...5ea

Rett etter maten er laget

🤣🤣🤣🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Dere som har middag om kvelden, hva spiser dere når dere kommer hjem fra jobb? Lager dere et sunt måltid, eller blir det usunne og lettvinte løsninger? Det blir vel for lenge å gå fra lunsj 1130 til kl 20 uten noe ordentlig mat?

Anonymkode: e1055...cf6

spiser lunsj 12.30. Når jeg kommer hjem fra jobb, blir det gjerne yoghurt, en skive, knekkebrød eller noe annet lett.

Anonymkode: d5c79...282

AnonymBruker
Skrevet

Ca 17.00, men blir litt varierende i hverdagene pga ungene mht tider på diverse fritidsaktiviteter.

Anonymkode: d21ed...109

AnonymBruker
Skrevet

Kl 17-18 

Anonymkode: b1afc...658

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lurer på hva som er vanlig. Mannen min vil ikke ha middag senere enn klokka 16.

Anonymkode: f8a99...5ea

Til hverdags 16:30-17:00 på ferie når det passer seg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som har middag om kvelden, hva spiser dere når dere kommer hjem fra jobb? Lager dere et sunt måltid, eller blir det usunne og lettvinte løsninger? Det blir vel for lenge å gå fra lunsj 1130 til kl 20 uten noe ordentlig mat?

Spiser lunsj mer i 2-tida som regel. Frokost rundt 10. Ikke alle jobber tidlig (eller jobber i det hele tatt)

Anonymkode: d69d4...151

Skrevet

Har merket med årene at vekten ikke hadde så godt av veldig varierende tider. Så middagstid her er blitt fastere enn tidligere. Nå er det mellom 16.30 og 18.30. Senest i helger og tilsvarende. Det eliminerer mye småspising. 

• Liker 1
Skrevet

Som regel gang mellom 17 og 19, av og til tidligere og av og til senere. Har bare meg selv og hvor sulten jeg er å ta hensyn til 😂 

• Liker 1
Skrevet

Mellom 16 og 17 til vanlig. Senere på lørdager. Hvis det er varmt som på sommeren går det ofte ut over matlysten og lysten til å lage mat, så da blir det gjerne senere enn vanlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2026 den 14.29):

Jobber dere ikke, dere som spiser middag klokka 16?

Anonymkode: a79f4...406

Kanskje på tide å løfte nesa fra skjermen og orientere deg litt utover hvordan samfunnet fungerer? Du må jo leve ett utrolig begrenset liv for å overhodet komme på å skrive noe slikt. 

Anonymkode: 482fa...b0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mellom 15:30 og 23:00. Har spist "middag" så sent som 02:00 til og med 😂 Vi spiser når vi er sultne med andre ord. Ingen barn å ta hensyn til. 

Anonymkode: 31657...ab5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mellom 15:30 og 23:00. Har spist "middag" så sent som 02:00 til og med 😂 Vi spiser når vi er sultne med andre ord. Ingen barn å ta hensyn til. 

Anonymkode: 31657...ab5

Vi har barn, men om jeg og mannen vil ha grillmat kl 2 om natta så står vi ute og griller kl 2 om natta😅 null problem!

Anonymkode: a2c83...c89

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi spiser kl 20.30-21. Vi har ikke hjemmeboende barn. Jeg er hjemme kl 16, og mannen kl 15.45. Vi tar en brødskive kl 16, så har vi hele ettermiddagen fri til å gjøre det vi vil/må, som en tur på fjellet, husvask, ukeshandling, hagestell, trening, hobbyer, trene hunden, etc etc. Har matkasse og velger utelukkende retter som er lette å lage og som ikke genererer for mye gris eller oppvask. Så er vi ferdig for kvelden etter middag og kan binge netflix, lese bøker, slappe av, strikke, ta et bad, lufte hunden før natta etc, etc. 

Vil aldri tilbake til middagsstress kl 16, ingenting ødelegger ettermiddagen så mye som det. 

Anonymkode: 0542d...98f

Der er jeg helt uenig. Middag for oss er litt tidlig sammen, aldri stress. Og jo senere jo mer stress. Oppvask rett før sengetid er kjipt og uaktuelt for meg. 

Anonymkode: 9570f...8b6

AnonymBruker
Skrevet

Mens det var barn i hus var det som regel mellom 18 og 20.   Oftest 18 da de fleste hadde kommet hjem. 

De få dagene det var fri fra jobb var det rundt 14-16.

Nå har bare vi to middag da vi orker eller gidder....

Anonymkode: c04ea...ffb

Skrevet

Ofte rundt 18, men kommer an på hva slags planer folk har, hvor sultne de er osv. Lørdager tar vi gjerne en "sofa-middag" i 20-tida, mens søndager hender det ofte at vi spiser ganske tidlig, i 15-16-tida.

Familie på 5.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2026 den 18.40):

Jeg kan ikke svare for alle, men mange jobber til fem, og hvis man har litt reisevei i tillegg, blir klokka fort seks før man er hjemme. Da er det ikke så  veldig lenge å vente på middag til klokka åtte. 

Man kan jo også snu på det, klarer de som spiser tidlig middag å lage seg et sunt kveldsmåltid, eller tyr de til snacks og lettvinte løsninger? Man får ha tro på at folk klarer å ta ansvar for eget kosthold enten de spiser tidlig eller sen middag. 

Anonymkode: cf688...103

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

17-18 tiden er ikke hjemme før 

Anonymkode: 8bb05...693

• Liker 1
Skrevet

Ca kl 18.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...