AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #21 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vet ikke hvilken kommune du bor i, men her er det kjempedyrt å kaste på dynga. Billigere og lettere å gi bort i gave. Anonymkode: 44631...f60 I Drammen kommune kan du levere gratis inntil 2000 kg i året til gjenvinningsstasjonene. Anonymkode: 1b3a3...e98
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #22 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ikke vet jeg, men jeg var med å drev en bruktbutikk i regi av det lokale idrettslaget i et par år og det var overraskede mange som valgte å kjøre søpla si til oss fremfor å kjøre den til gjenvinningsstasjonen. Vi fikk donert mye som rett og slett var søppel, det betød merarbeid med sortering, levering etc., noe det var surt å bruke dugnadstimer på. Anonymkode: cc382...73c Det forstår jeg. Hadde dere klare, tydelige og lett tilgjengelig i formasjon om hva som ble ansett som greit å levere og ikke, eller var det ut i fra skjøn og den som tok i mot som skulle vurdere? Andres eiendeler er gjerne ikke skrot i deres øyne selv om noen andre kan se på det som det. Jeg har flere ganger forsøkt å levere fine nesten ubrukte ting og klær som lett kan omsettes til både fretex og gjenbruksbutikken på gjenvinningsstasjonen og blitt avvist enten fordi den som tar i mot ikke liker det personlig, eller det ikke er rette sesongen. Min hensikt har vært å kunne sørge for at noen kan kjøpe noe de ellers ikke ville hatt råd til billigere. Jeg har gitt opp slike steder av den grunn og selger det på finn i stedet til markedspris og donerer pengene til veldedighet. Anonymkode: 9b9b7...f6c
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #23 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): De lokale facebook gruppene i og rundt Drammen flommer over av folk som vil tømme sin egen bod og bli kvitt gammelt rask, mens de fremstår som snille ovenfor de som er rammet av brannen. En hadde funnet frem" gamle blader og dvd'er som barn kunne få" ( hvilke barn ser på dvd i 2026??) Andre legger ut bilder av gamle barneseter til bil og flekkete puter og dyner... Hadde du tatt imot noe som ser ut som det kommer direkte fra frelsesarmeens klescontainer fra fremmende, eller hadde du hatt det litt skrint noen dager og avventet forsikringen din??( som jeg håper de fleste har) skulle tro at å få tak over hodet var viktigere enn masse dritt fra fremmede? Anonymkode: 22f72...a63 Folk holder på slik hele tiden. Krig har brutt ut i Ukraina? La oss sende bamser som mangler en arm og et øye, en kortstokk med 47 kort i, Yatzi med tre ark igjen, en prinsessekjole som har revnet, en ødelagt tryllestav, kaffe som gikk ut på dato for 5 år siden, osv. Gi julegaver til byens trengende? Hva med en ødelagt sykkel? En dusjsåpe som er halvfull/halvtom, bamser fra 80-tallet som lukter askebeger, og tusjer som har tørket inn, i et penal fra 90-tallet? Eller en kjempefin kalenderbok for 2019? Folk smiler så blidt og er så stolte når de kommer med «gaver til noen som trenger det». Det er godt ment, men det skaper kun merarbeid for oss som må gå igjennom alt. Anonymkode: 0ec18...d8a 4 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #24 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor skal de utnytte sjansen til å bli kvitt skrot når det er lettere å bli kvitt det på andre måter? Anonymkode: 9b9b7...f6c Jeg aner ikke hvorfor folk er så frekke. Anonymkode: fb9f8...212
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #25 Skrevet 8 timer siden Ufattelig trist folk har mistet hjem og dyr. Forsikringen vil dekke alle tap foruten minner og kosen. Har man ikke forsikring så har man vel regnet på det og kommet frem til verdiene man har ikke har verdi nok. Så da må de stå får det tapet selv. Anonymkode: f95f0...1c5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Skrevet 7 timer siden Jeg har alltid lurt på dette. Vet ikke hvor fort forsikringen slår inn, men innbo kommer vel ganske fort? Dette skjedde fredag, så ingenting trer vel inn i helgen. Det tar kanskje tid å summere seg også. De som har penger til overs er kanskje ikke klare for å ut og handle lørdag heller. Har aldri opplevd det selv, så vet ikke hvordan man reagerer. Anonymkode: 27eff...6af
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #27 Skrevet 5 timer siden I en sånn brann vil det være en masse både eiere og leietakere uten god nok forsikring. Det er jo heller ingen «hemmelighet» at det bor mange som ikke er etnisk norske der, og det er en gjenganger at de enten ikke har forstått det norske forsikringsystemet med at man må forsikre hus og innbo hver for seg, eller ikke har kultur for å betale forsikring slik vi gjør. Eller økonomi til det… Så jeg tipper det er mange berørte her som blir sjeleglade for noe brukte leker og klær fra en bod, eller noe litt slitte dyner og sengetøy. Hvis alternativet er bar bakke. For de som har forsikringene i orden vil jeg tro at nytt er å foretrekke, eventuelt en miks av nytt og lett brukt. Anonymkode: b6711...7ea
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #28 Skrevet 5 timer siden Det er kin en bra ting med brann og det er at det er en utrolig effektiv måte å rydde og bli kvitt mye skrot. Da vil jeg ikke stå og bli overlesset med andres skrot. Forsikringssekapene har rutiner for dette og en får utbetalt en nødsum nesten umiddelbart. Med den kan jeg skaffe det første jeg trenger. Ja det ville vært trist å miste alt, men det ville føltes enda verre å være en søppelfylling for nabolaget. Anonymkode: 66cd4...812
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #29 Skrevet 5 timer siden Det som kan bli et problem er at folk kommer med lassevis av ting og klær,før det er opprettet lagringsplass,eller før noen har rukket å tenke på hva som trengs. Godt ment,men det kan bli litt mye. Hørte at etter raset i Gjerdrum satt de igjen med masse greier,som måtte kastes. Noe ble vel også gitt bort til barnehager så vidt jeg husker. Anonymkode: 67dba...acf
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #30 Skrevet 5 timer siden De fleste er vel innlosjert på hotell eller hos familie, så det de trenger nå er klær, toalettsaker og evt leker til barn. Dette får de et beløp til å dekke med en gang av forsikringsselskapet. Så vil tro at en tur på et kjøpesenter i morgen dekker behovet de første par ukene. Det går nok ikke så fort å finne bolig å leie, så sikkert ikke mange som trenger møbler, kjøkkenutstyr, dyner osv med en gang. Anonymkode: b6580...7bf
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #31 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): De lokale facebook gruppene i og rundt Drammen flommer over av folk som vil tømme sin egen bod og bli kvitt gammelt rask, mens de fremstår som snille ovenfor de som er rammet av brannen. En hadde funnet frem" gamle blader og dvd'er som barn kunne få" ( hvilke barn ser på dvd i 2026??) Andre legger ut bilder av gamle barneseter til bil og flekkete puter og dyner... Hadde du tatt imot noe som ser ut som det kommer direkte fra frelsesarmeens klescontainer fra fremmende, eller hadde du hatt det litt skrint noen dager og avventet forsikringen din??( som jeg håper de fleste har) skulle tro at å få tak over hodet var viktigere enn masse dritt fra fremmede? Anonymkode: 22f72...a63 På seg selv kjenner man andre… Anonymkode: 122f4...8f4 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #32 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er kin en bra ting med brann og det er at det er en utrolig effektiv måte å rydde og bli kvitt mye skrot. Da vil jeg ikke stå og bli overlesset med andres skrot. Forsikringssekapene har rutiner for dette og en får utbetalt en nødsum nesten umiddelbart. Med den kan jeg skaffe det første jeg trenger. Ja det ville vært trist å miste alt, men det ville føltes enda verre å være en søppelfylling for nabolaget. Anonymkode: 66cd4...812 Igjen.. elendig holdning. Jeg ville forstått argumentet ditt om folk kom strømmende og tvang deg til å ta i mot ting, men det skjer ikke. Det er kun godhjertede mennesker som tilbyr å gi bort det de har. Ingen tvinger noen som helst til å ta i mot noe som helst. Anonymkode: 9b9b7...f6c
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #33 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Igjen.. elendig holdning. Jeg ville forstått argumentet ditt om folk kom strømmende og tvang deg til å ta i mot ting, men det skjer ikke. Det er kun godhjertede mennesker som tilbyr å gi bort det de har. Ingen tvinger noen som helst til å ta i mot noe som helst. Anonymkode: 9b9b7...f6c Det er ikke kun godhjertede mennesker som tilbyr å gi bort det de har. Det finnes også frekke folk som kommer med skrotet sitt og som andre må bli kvitt for dem. Anonymkode: fb9f8...212
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #34 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): De lokale facebook gruppene i og rundt Drammen flommer over av folk som vil tømme sin egen bod og bli kvitt gammelt rask, mens de fremstår som snille ovenfor de som er rammet av brannen. En hadde funnet frem" gamle blader og dvd'er som barn kunne få" ( hvilke barn ser på dvd i 2026??) Andre legger ut bilder av gamle barneseter til bil og flekkete puter og dyner... Hadde du tatt imot noe som ser ut som det kommer direkte fra frelsesarmeens klescontainer fra fremmende, eller hadde du hatt det litt skrint noen dager og avventet forsikringen din??( som jeg håper de fleste har) skulle tro at å få tak over hodet var viktigere enn masse dritt fra fremmede? Anonymkode: 22f72...a63 I alle dager. Jo vet flere som ser DVD i 2026. Dette er folk som står i krise og må si ditt reaksjon er merkelig. Anonymkode: 2e1ee...313
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå