AnonymBruker Skrevet 20. juli #21 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (På 19.7.2026 den 14.20): Jeg må bruke chip når jeg skal fylle bensin, med mindre jeg kun vil bruke bestemte pumper der jeg kan betale inne på bensinstasjonen. Men i 99 % av tilfellene klarer jeg meg uten. Anonymkode: 45f94...e05 Jeg fyller også drivstoff med telefonen. Så lenge de har tappingmulighet på pumpen, og det har alle jeg har vært på de siste mnd. Anonymkode: c7e8a...99f 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #22 Skrevet 21. juli Kun et nytt ekstra mellomledd der flere skal tjene penger på deg. I bla usa har det vært flere eksempler på folk som har mistet alle pengene pga kreative betalingsløsninger der ikke-banker er involvert. Anonymkode: 6afc6...19e
-jk- Skrevet 21. juli #23 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (På 19.7.2026 den 12.14): Innimellom MÅ man bruke chippen. De som ikke har med kort, må da dra uten varer. Betal gjerne med tæpp av telefon, men ha 1 kort med deg. Anonymkode: e51fd...134 Når må man det? Jeg har brukt utelukkende Apple Pay i noe sånt som 6-7 år nå og har ennå ikke hatt behov for noen chip. Har aldri kort eller lommebok med meg (eller nøkler for den saks skyld). 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #24 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kun et nytt ekstra mellomledd der flere skal tjene penger på deg. I bla usa har det vært flere eksempler på folk som har mistet alle pengene pga kreative betalingsløsninger der ikke-banker er involvert. Anonymkode: 6afc6...19e Hvilke "kreative betalingsløsninger" babler du om? Apple- og Google’s digitale betalingsløsninger har vært tilgjengelig lenge nå. De er sikrere enn fysiske kort og lett å bruke. Anonymkode: fbdf1...601
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå