Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Sol Rampelyset skrev (15 timer siden):

Du har laget en tråd kl 13.30 på fredag. Vi tilstreber å svare innen 24 timer, ikke løpende akkurat når du oppretter en tråd. Men akkurat kongehuset og gjengen, som er stengt i helgen vil det da bli besvart på hverdager. Du får nok svar på mandag. 

Sol, admin. 

Det er ikke svartiden på innlegget fra fredag jeg problematiserer. Den private henvendelsen ble sendt kl. 13.15, ikke for å starte en ny diskusjon, men for å varsle om trakassering og brukerangrep som allerede hadde stått i tråden over tid. Denne henvendelsen, og de øvrige henvendelsene om samme forhold, er fortsatt ubesvart.

Poenget mitt er at rapporteringene og de private henvendelsene gjaldt regelbrudd som allerede hadde stått over lang tid.

Henvendelsen ble lest, men det kom ingen tilbakemelding, og regelbruddene ble stående uten moderering.

Jeg forsøker derfor å forstå hvordan brukerne er ment å få en reell og tidsnær oppfølging når rapporteringer og Private henvendelser ikke fører til noen respons, samtidig som innlegg i de aktuelle «Ris, ros og tilbakemeldinger»-trådene er underlagt forhåndsgodkjenning før publisering og svar.

Dette fremstår heller ikke som et problem begrenset til én enkelt tråd. Også i denne tråden blir rapportert brukerdebatt stående over tid uten moderering, noe som illustrerer den problemstillingen jeg forsøker å belyse.

Endret av Holger Pan
omformulert
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Holger Pan skrev (På 26.7.2026 den 14.30):

Her vil jeg påpeke at dette illustrerer problemet jeg forsøker å beskrive. Brukerne oppfordres til å benytte Private henvendelser for raskere oppfølging, og det har jeg gjort innenfor normal arbeidstid. Denne kanalen leses av flere moderatorer og administratorer nettopp for å sikre at saker kan følges opp selv om én moderator ikke er tilgjengelig.  Likevel ble mine henvendelser lest uten at jeg fikk noen tilbakemelding. Dette skjer hver gang jeg bruker Private Henvendelser.

Dersom Private henvendelser er ment å fungere som forumets felles oppfølgingskanal, er det rimelig å forvente at henvendelsen enten besvares, eller at den bringes videre til den som har ansvar for tråden når henvendelsen gjelder alvorlige regelbrudd, særlig i arbedstid. 

Det er denne praksisen jeg opplever som manglende jeg ber om en forklaring på.

Jeg har aldri fått svar på henvendelser - eller som i form av verken forespurt begrunnelse/forklaring. Ingenting, kun taushet. 
Om det er lite kapasitet vil det jo være en meget god grunn for å skaffe egnede personer for å hjelpe til som moderatorer. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...