Sol Rampelyset Skrevet 18. juli #2 Skrevet 18. juli Vi svarer så raskt vi kan. Det er midt i juli og fellesferie, så da er det også naturlig at moderatorer og admin har lavere kapasitet og prioriterer å rydde regelbrudd. Sol, admin. 1
Sharp75! Skrevet 18. juli Forfatter #3 Skrevet 18. juli Sol Rampelyset skrev (7 minutter siden): Vi svarer så raskt vi kan. Det er midt i juli og fellesferie, så da er det også naturlig at moderatorer og admin har lavere kapasitet og prioriterer å rydde regelbrudd. Sol, admin. Dette gjelder ikke bare nå! Det gjelder over hele linja! 1 4
Sol Rampelyset Skrevet 19. juli #4 Skrevet 19. juli Det må vi bare beklage. Det er ikke alltid vi får med oss alt, og noen ganger kan det også bli glemt hvis vi blir forstyrret mens vi modererer. Sol, admin. 1
Keaton Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli Sol Rampelyset skrev (På 18.7.2026 den 17.25): Vi svarer så raskt vi kan. Det er midt i juli og fellesferie, så da er det også naturlig at moderatorer og admin har lavere kapasitet og prioriterer å rydde regelbrudd. Sol, admin. Tråder stenges, men ryddes ikke. Kongehustråden er stengt, ikke ryddet siste 13 t. Det virker ikke helt innafor, særlig når tråden fortsatt kan leses. 2 5
Holger Pan Skrevet 25. juli #6 Skrevet 25. juli Leser dere i det hele tatt Private henvendelser? Jeg sendte melding der i går. Den er lest av flere, men jeg har ikke fått noen tilbakemelding, og ingenting er gjort med de rapporterte regelbruddene. Samtidig oppfordres brukerne til å benytte nettopp Private henvendelser for raskere oppfølging. Sist skrev dere at den lave kapasiteten skyldes fellesferie, og at regelbrudd prioriteres. Likevel står regelbruddene i flere døgn, samtidig som f.eks. kongehuset-tråden er stengt med begrunnelsen «midlertidig stengt for moderering». Men den er faktisk rutinemessig helgestengt. Jeg har forståelse for at bemanningen kan være lavere i ferien. Samtidig er det opplyst i at moderatoren som har ansvar for de mest konfliktfylte trådene er tilbake fra ferie. Da er det vanskelig å forstå at situasjonen fortsatt kan forklares med fellesferie alene. Når et stort og aktivt forum over tid verken har kapasitet til å besvare henvendelser eller moderere forumets mest aktive og konfliktfylte tråder, fremstår dette mindre som et ferieproblem og mer som et systemproblem. 3 4
Perine Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli Holger Pan skrev (5 timer siden): Leser dere i det hele tatt Private henvendelser? Jeg sendte melding der i går. Den er lest av flere, men jeg har ikke fått noen tilbakemelding, og ingenting er gjort med de rapporterte regelbruddene. Samtidig oppfordres brukerne til å benytte nettopp Private henvendelser for raskere oppfølging. Sist skrev dere at den lave kapasiteten skyldes fellesferie, og at regelbrudd prioriteres. Likevel står regelbruddene i flere døgn, samtidig som f.eks. kongehuset-tråden er stengt med begrunnelsen «midlertidig stengt for moderering». Men den er faktisk rutinemessig helgestengt. Jeg har forståelse for at bemanningen kan være lavere i ferien. Samtidig er det opplyst i at moderatoren som har ansvar for de mest konfliktfylte trådene er tilbake fra ferie. Da er det vanskelig å forstå at situasjonen fortsatt kan forklares med fellesferie alene. Når et stort og aktivt forum over tid verken har kapasitet til å besvare henvendelser eller moderere forumets mest aktive og konfliktfylte tråder, fremstår dette mindre som et ferieproblem og mer som et systemproblem. Kongehustråden har utviklet seg til en hatgruppe. 5 8
trønder Skrevet 25. juli #8 Skrevet 25. juli Perine skrev (27 minutter siden): Kongehustråden har utviklet seg til en hatgruppe. Nei. Som man reder ligger man. Det er berettiget kritikk. 1 1 5
Orly Skrevet 25. juli #9 Skrevet 25. juli trønder skrev (43 minutter siden): Nei. Som man reder ligger man. Det er berettiget kritikk. Absolutt ikke bare berettiget kritikk i den tråden nei 3 2 4
Wanda_2025 Skrevet 25. juli #10 Skrevet 25. juli Herlighet, er det ikke nok med syting og sutring for de iherdige royalistene i MBH og kongehus tråden på ris og ros, at de må komme inn på en generell rampelys ris og ros tråd også? Spesielt. 1 1 2
Sol Rampelyset Skrevet 25. juli #11 Skrevet 25. juli (endret) Kongehuset og andre medlemmer av kongefamilien modereres særskilt av forumansvarlig. Det har vært standard praksis at disse trådene stenges i helgene over en tid. Forumansvarlig svarer på henvendelser ang disse trådene her og på private henvendelser, men som sagt vil dere ikke få svar på dette i helgen. Ser ut som det er en blanding av Rampelys og resten av forumet som det gis tilbakemeldinger på her. De to delene av forumet har forskjellige moderatorer, og vi har ingenting med resten av forumet å gjøre og deres ferieavvikling. Dersom det er tråder der som ikke er besvart må dette tas på det andre ris og ros. Sol, admin. Endret 25. juli av Sol Rampelyset 2
Holger Pan Skrevet 26. juli #12 Skrevet 26. juli Wanda_2025 skrev (14 timer siden): Herlighet, er det ikke nok med syting og sutring for de iherdige royalistene i MBH og kongehus tråden på ris og ros, at de må komme inn på en generell rampelys ris og ros tråd også? Spesielt. Ikke spesielt i det hele tatt når det ikke er svar å få - som er grunnlaget for at denne tråden ble startet. Fint om du dropper og sletter karakteristikker av brukere på forumet. 5 7
Holger Pan Skrevet 26. juli #13 Skrevet 26. juli (endret) Sol Rampelyset skrev (12 timer siden): Kongehuset og andre medlemmer av kongefamilien modereres særskilt av forumansvarlig. Det har vært standard praksis at disse trådene stenges i helgene over en tid. Forumansvarlig svarer på henvendelser ang disse trådene her og på private henvendelser, men som sagt vil dere ikke få svar på dette i helgen. Ser ut som det er en blanding av Rampelys og resten av forumet som det gis tilbakemeldinger på her. De to delene av forumet har forskjellige moderatorer, og vi har ingenting med resten av forumet å gjøre og deres ferieavvikling. Dersom det er tråder der som ikke er besvart må dette tas på det andre ris og ros. Sol, admin. Takk for avklaringen om ansvarsfordelingen. Det besvarer likevel ikke hovedpoenget mitt. Dersom tråden rutinemessig stenges i helgene fordi forumansvarlig ikke behandler saker da, hvorfor står den som «midlertidig stengt for moderering»? Den formuleringen gir inntrykk av at det pågår en modereringsprosess, mens tråden i praksis bare er stengt til etter helgen. Det er heller ikke slik at dette kun gjelder helgen. Flere rapporteringer, private henvendelser og kontakt med forumansvarlig ble sendt i ordinær arbeidstid før tråden ble stengt. Likevel ble verken henvendelsene besvart eller de rapporterte regelbruddene håndtert. Nå ser jeg dessuten at tråden ikke lenger er merket med «midlertidig stengt for moderering», men kun med «Tråden er låst for flere svar». Det gjør praksisen enda mer uklar. Dersom stengingen faktisk skyldes moderering, bør dette kommuniseres konsekvent. Dersom den er en rutinemessig helgelåsing, bør også det fremgå tydelig. I tillegg er det vanskelig å se hvordan brukerne skal kunne få en reell dialog om modereringen. Henvendelser om Kongehuset-tråden her i "Ris, ros og tilbakemeldinger" er underlagt forhåndsgodkjenning, slik at det ofte kan ta flere dager før et innlegg i det hele tatt blir publisert - hvis det blir publisert. Samtidig oppfordres vi til å bruke Private henvendelser for raskere oppfølging, men der kan meldinger bli lest uten at det kommer noen tilbakemelding. Når rapporteringer ikke behandles, private henvendelser ikke besvares, og innlegg i "Ris, ros og tilbakemeldinger" ikke blir synlige før lenge etter at problemene er aktuelle, blir det i praksis svært vanskelig å få tatt opp spørsmål om modereringen mens de fortsatt er relevante. Det er denne praksisen jeg etterlyser en forklaring på, ikke hvem som har moderatoransvaret. Jeg synes derfor trådstarters spørsmål fortsatt står ubesvart: Hva er egentlig formålet med "Ris, ros og tilbakemeldinger", hvis henvendelser verken besvares innen rimelig tid eller før problemene de gjelder har mistet sin aktualitet? Endret 26. juli av Holger Pan 2 5
Wanda_2025 Skrevet 26. juli #14 Skrevet 26. juli Holger Pan skrev (1 time siden): Takk for avklaringen om ansvarsfordelingen. Det besvarer likevel ikke hovedpoenget mitt. Dersom tråden rutinemessig stenges i helgene fordi forumansvarlig ikke behandler saker da, hvorfor står den som «midlertidig stengt for moderering»? Den formuleringen gir inntrykk av at det pågår en modereringsprosess, mens tråden i praksis bare er stengt til etter helgen. Det er heller ikke slik at dette kun gjelder helgen. Flere rapporteringer, private henvendelser og kontakt med forumansvarlig ble sendt i ordinær arbeidstid før tråden ble stengt. Likevel ble verken henvendelsene besvart eller de rapporterte regelbruddene håndtert. Nå ser jeg dessuten at tråden ikke lenger er merket med «midlertidig stengt for moderering», men kun med «Tråden er låst for flere svar». Det gjør praksisen enda mer uklar. Dersom stengingen faktisk skyldes moderering, bør dette kommuniseres konsekvent. Dersom den er en rutinemessig helgelåsing, bør også det fremgå tydelig. I tillegg er det vanskelig å se hvordan brukerne skal kunne få en reell dialog om modereringen. Henvendelser om Kongehuset-tråden her i "Ris, ros og tilbakemeldinger" er underlagt forhåndsgodkjenning, slik at det ofte kan ta flere dager før et innlegg i det hele tatt blir publisert - hvis det blir publisert. Samtidig oppfordres vi til å bruke Private henvendelser for raskere oppfølging, men der kan meldinger bli lest uten at det kommer noen tilbakemelding. Når rapporteringer ikke behandles, private henvendelser ikke besvares, og innlegg i "Ris, ros og tilbakemeldinger" ikke blir synlige før lenge etter at problemene er aktuelle, blir det i praksis svært vanskelig å få tatt opp spørsmål om modereringen mens de fortsatt er relevante. Det er denne praksisen jeg etterlyser en forklaring på, ikke hvem som har moderatoransvaret. Jeg synes derfor trådstarters spørsmål fortsatt står ubesvart: Hva er egentlig formålet med "Ris, ros og tilbakemeldinger", hvis henvendelser verken besvares innen rimelig tid eller før problemene de gjelder har mistet sin aktualitet? Fint at du fortsetter å eksemplifisere poenget mitt ovenfor her. Flaut rett og slett. Hvorfor tar du det ikke i kongehuset tråden? Det står tydelig her at @Sol Rampelyset og @Måne Rampelyset IKKE har noe med modereringen i kongehuset tråden å gjøre . Det er @Forumansvarlig som moderer der og kan svare på spørsmålene der. 2 1
Holger Pan Skrevet 26. juli #15 Skrevet 26. juli Wanda_2025 skrev (17 minutter siden): Fint at du fortsetter å eksemplifisere poenget mitt ovenfor her. Flaut rett og slett. Hvorfor tar du det ikke i kongehuset tråden? Det står tydelig her at @Sol Rampelyset og @Måne Rampelyset IKKE har noe med modereringen i kongehuset tråden å gjøre . Det er @Forumansvarlig som moderer der og kan svare på spørsmålene der. Les innlegget mitt, du. 7 3
Sol Rampelyset Skrevet 26. juli #16 Skrevet 26. juli Holger Pan skrev (2 timer siden): Takk for avklaringen om ansvarsfordelingen. Det besvarer likevel ikke hovedpoenget mitt. Dersom tråden rutinemessig stenges i helgene fordi forumansvarlig ikke behandler saker da, hvorfor står den som «midlertidig stengt for moderering»? Den formuleringen gir inntrykk av at det pågår en modereringsprosess, mens tråden i praksis bare er stengt til etter helgen. Det er heller ikke slik at dette kun gjelder helgen. Flere rapporteringer, private henvendelser og kontakt med forumansvarlig ble sendt i ordinær arbeidstid før tråden ble stengt. Likevel ble verken henvendelsene besvart eller de rapporterte regelbruddene håndtert. Nå ser jeg dessuten at tråden ikke lenger er merket med «midlertidig stengt for moderering», men kun med «Tråden er låst for flere svar». Det gjør praksisen enda mer uklar. Dersom stengingen faktisk skyldes moderering, bør dette kommuniseres konsekvent. Dersom den er en rutinemessig helgelåsing, bør også det fremgå tydelig. I tillegg er det vanskelig å se hvordan brukerne skal kunne få en reell dialog om modereringen. Henvendelser om Kongehuset-tråden her i "Ris, ros og tilbakemeldinger" er underlagt forhåndsgodkjenning, slik at det ofte kan ta flere dager før et innlegg i det hele tatt blir publisert - hvis det blir publisert. Samtidig oppfordres vi til å bruke Private henvendelser for raskere oppfølging, men der kan meldinger bli lest uten at det kommer noen tilbakemelding. Når rapporteringer ikke behandles, private henvendelser ikke besvares, og innlegg i "Ris, ros og tilbakemeldinger" ikke blir synlige før lenge etter at problemene er aktuelle, blir det i praksis svært vanskelig å få tatt opp spørsmål om modereringen mens de fortsatt er relevante. Det er denne praksisen jeg etterlyser en forklaring på, ikke hvem som har moderatoransvaret. Jeg synes derfor trådstarters spørsmål fortsatt står ubesvart: Hva er egentlig formålet med "Ris, ros og tilbakemeldinger", hvis henvendelser verken besvares innen rimelig tid eller før problemene de gjelder har mistet sin aktualitet? Dette kan jeg ikke svare på, da jeg ikke har noe med kongehuset å gjøre. Du kan stille spørsmål om konkrete tråder i egen tråd eller fortsette i en tråd på RR som handler om kongehuset. Sol, admin. 1 2
Holger Pan Skrevet 26. juli #17 Skrevet 26. juli (endret) Sol Rampelyset skrev (38 minutter siden): Dette kan jeg ikke svare på, da jeg ikke har noe med kongehuset å gjøre. Du kan stille spørsmål om konkrete tråder i egen tråd eller fortsette i en tråd på RR som handler om kongehuset. Sol, admin. Her vil jeg påpeke at dette illustrerer problemet jeg forsøker å beskrive. Brukerne oppfordres til å benytte Private henvendelser for raskere oppfølging, og det har jeg gjort innenfor normal arbeidstid. Denne kanalen leses av flere moderatorer og administratorer nettopp for å sikre at saker kan følges opp selv om én moderator ikke er tilgjengelig. Likevel ble mine henvendelser lest uten at jeg fikk noen tilbakemelding. Dette skjer hver gang jeg bruker Private Henvendelser. Dersom Private henvendelser er ment å fungere som forumets felles oppfølgingskanal, er det rimelig å forvente at henvendelsen enten besvares, eller at den bringes videre til den som har ansvar for tråden når henvendelsen gjelder alvorlige regelbrudd, særlig i arbedstid. Det er denne praksisen jeg opplever som manglende jeg ber om en forklaring på. Endret 26. juli av Holger Pan 1 6
enkefru Skrevet 26. juli #19 Skrevet 26. juli Holger Pan skrev (5 timer siden): Her vil jeg påpeke at dette illustrerer problemet jeg forsøker å beskrive. Brukerne oppfordres til å benytte Private henvendelser for raskere oppfølging, og det har jeg gjort innenfor normal arbeidstid. Denne kanalen leses av flere moderatorer og administratorer nettopp for å sikre at saker kan følges opp selv om én moderator ikke er tilgjengelig. Likevel ble mine henvendelser lest uten at jeg fikk noen tilbakemelding. Dette skjer hver gang jeg bruker Private Henvendelser. Dersom Private henvendelser er ment å fungere som forumets felles oppfølgingskanal, er det rimelig å forvente at henvendelsen enten besvares, eller at den bringes videre til den som har ansvar for tråden når henvendelsen gjelder alvorlige regelbrudd, særlig i arbedstid. Det er denne praksisen jeg opplever som manglende jeg ber om en forklaring på. Det er en egen ris og ros-tråd for kongehuset, mon tro det menes at det er den tråden du må sende henvendelser om kongehuset i….? 3 1
Sol Rampelyset Skrevet 26. juli #20 Skrevet 26. juli Holger Pan skrev (5 timer siden): Her vil jeg påpeke at dette illustrerer problemet jeg forsøker å beskrive. Brukerne oppfordres til å benytte Private henvendelser for raskere oppfølging, og det har jeg gjort innenfor normal arbeidstid. Denne kanalen leses av flere moderatorer og administratorer nettopp for å sikre at saker kan følges opp selv om én moderator ikke er tilgjengelig. Likevel ble mine henvendelser lest uten at jeg fikk noen tilbakemelding. Dette skjer hver gang jeg bruker Private Henvendelser. Dersom Private henvendelser er ment å fungere som forumets felles oppfølgingskanal, er det rimelig å forvente at henvendelsen enten besvares, eller at den bringes videre til den som har ansvar for tråden når henvendelsen gjelder alvorlige regelbrudd, særlig i arbedstid. Det er denne praksisen jeg opplever som manglende jeg ber om en forklaring på. Du har laget en tråd kl 13.30 på fredag. Vi tilstreber å svare innen 24 timer, ikke løpende akkurat når du oppretter en tråd. Men akkurat kongehuset og gjengen, som er stengt i helgen vil det da bli besvart på hverdager. Du får nok svar på mandag. Sol, admin. 2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå