AnonymBruker Skrevet 19. juli #21 Skrevet 19. juli Jaja, man opplever nå i alle fall litt angående hvordan det er å være flyktning. Lurer litt på hvor mange av de som er berørt har stemt på partier langt ut på høyresiden. Greit å se hvor fort ting forsvinner, ja. I tillegg, generell kommentar: Hus bygd med treverk er totalt latterlig. Hele området brant ned som papir omtrent. Bygg skikkelig Sovjet / USSR structure, er jo derfor det går så tregt mellom Ukraina og Russland, fordi de bygningene der de kriger er så jævlig solide og sterke både i Russland og Ukraina. Massiv betong, til og med forsterket visse steder mot tactical atomangrep. Hadde det vært hus og bygninger av trær på fronten der, så kunne man ikke opprettet en front en gang. Arkitekturen heter "Brutalist" på engelsk. Det er den som er the boss. Brutal betong med flere meter tykke vegger. Anonymkode: 637cc...405
AnonymBruker Skrevet 19. juli #22 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jaja, man opplever nå i alle fall litt angående hvordan det er å være flyktning. Lurer litt på hvor mange av de som er berørt har stemt på partier langt ut på høyresiden. Greit å se hvor fort ting forsvinner, ja. I tillegg, generell kommentar: Hus bygd med treverk er totalt latterlig. Hele området brant ned som papir omtrent. Bygg skikkelig Sovjet / USSR structure, er jo derfor det går så tregt mellom Ukraina og Russland, fordi de bygningene der de kriger er så jævlig solide og sterke både i Russland og Ukraina. Massiv betong, til og med forsterket visse steder mot tactical atomangrep. Hadde det vært hus og bygninger av trær på fronten der, så kunne man ikke opprettet en front en gang. Arkitekturen heter "Brutalist" på engelsk. Det er den som er the boss. Brutal betong med flere meter tykke vegger. Anonymkode: 637cc...405 Man opplever ingenring som en flyktning har gjort. Foruten at man er bostedsløs en stund. Men her i trygge rammer. Anonymkode: 6baf1...ecf
AnonymBruker Skrevet 19. juli #23 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jaja, man opplever nå i alle fall litt angående hvordan det er å være flyktning. Lurer litt på hvor mange av de som er berørt har stemt på partier langt ut på høyresiden. Greit å se hvor fort ting forsvinner, ja. I tillegg, generell kommentar: Hus bygd med treverk er totalt latterlig. Hele området brant ned som papir omtrent. Bygg skikkelig Sovjet / USSR structure, er jo derfor det går så tregt mellom Ukraina og Russland, fordi de bygningene der de kriger er så jævlig solide og sterke både i Russland og Ukraina. Massiv betong, til og med forsterket visse steder mot tactical atomangrep. Hadde det vært hus og bygninger av trær på fronten der, så kunne man ikke opprettet en front en gang. Arkitekturen heter "Brutalist" på engelsk. Det er den som er the boss. Brutal betong med flere meter tykke vegger. Anonymkode: 637cc...405 Hva f mener du egentlig her? Anonymkode: 5bf37...bae 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #24 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (På 19.7.2026 den 16.13): Tipper dessverre vi kommer til å se mange i Krokstadelva som ikke har forsikring, og dermed ikke får igjen noe som helst. Anonymkode: e59e6...57c Ser ut som det ordner seg fort for noen av de med spleis i hvert fall, allerede samlet inn over en halv million første dagen til de som var i media tidligere i dag. Anonymkode: 24b5b...1c0
AnonymBruker Skrevet 21. juli #25 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ser ut som det ordner seg fort for noen av de med spleis i hvert fall, allerede samlet inn over en halv million første dagen til de som var i media tidligere i dag. Anonymkode: 24b5b...1c0 Men boligen koster vel mellom 3-4 millioner, pluss alt inventaret? Tror du de får så mye via spleis? De har jo sikkert boliglån som må betales ned også. Lånet forsvinner jo ikke, selv om huset forsvinner. Jeg er så dum at jeg trodde man måtte ha forsikring, men det er visst bare ansvarsforsikring på bil som er påbudt. Anonymkode: 065a0...cad
AnonymBruker Skrevet 21. juli #26 Skrevet 21. juli Forsikringen dekket bolig mens huset ble bygget opp igjen. Fikk det meste på forsikringen. Tok ca. 1 år før huset var bygget opp igjen og jeg kunne flytte inn VIKTIG å ha forsikringene sine i orden. Sorry, men det er kun IDIOTER som ikke har forsikring. Har man ikke det i orden så står man på bar bakke, og eventuelt må tigge på Spleis og på sosiale medier. Anonymkode: 8fcc3...d54
AnonymBruker Skrevet 22. juli #27 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Forsikringen dekket bolig mens huset ble bygget opp igjen. Fikk det meste på forsikringen. Tok ca. 1 år før huset var bygget opp igjen og jeg kunne flytte inn VIKTIG å ha forsikringene sine i orden. Sorry, men det er kun IDIOTER som ikke har forsikring. Har man ikke det i orden så står man på bar bakke, og eventuelt må tigge på Spleis og på sosiale medier. Anonymkode: 8fcc3...d54 Kanskje dumt spørsmål, men hvordan sjekker man forsikringen om man bor i et sameie av blokkleiligheter? Anonymkode: 43cab...c0c
AnonymBruker Skrevet 22. juli #28 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men boligen koster vel mellom 3-4 millioner, pluss alt inventaret? Tror du de får så mye via spleis? De har jo sikkert boliglån som må betales ned også. Lånet forsvinner jo ikke, selv om huset forsvinner. Jeg er så dum at jeg trodde man måtte ha forsikring, men det er visst bare ansvarsforsikring på bil som er påbudt. Anonymkode: 065a0...cad De hadde innbo men ikke bygnings forsikring slik jeg forstod det Anonymkode: 42c54...29c
AnonymBruker Skrevet 22. juli #29 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men boligen koster vel mellom 3-4 millioner, pluss alt inventaret? Tror du de får så mye via spleis? De har jo sikkert boliglån som må betales ned også. Lånet forsvinner jo ikke, selv om huset forsvinner. Anonymkode: 065a0...cad De hadde innboforsikring, men ikke husforsikring. De har fått inn 734 000 etter en dag, så de har gode sjanser for å få betalt ut hele lånet på tre millioner. Om ikke spleisen mister nyhetens interesse da. Jeg unner dem å komme ut av uføret, jeg bare håper andre ikke tenker at man ikke trenger ha forsikring når det finnes spleis. Anonymkode: 24b5b...1c0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå