AnonymBruker Skrevet 18. juli #21 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg er leder, og jeg leder ledere. Derfor ansetter jeg også ledere. Lederutdanning kan ha noe å si, men det er ikke det jeg vektlegger mest. Jeg er mest opptatt av å se om vedkommende har fått utvidet ansvar i tidligere stillinger. Det kan være uformelle teamleder eller prosjektlederstillinger. Det kan være fungerende lederstillinger (vikar), eller stedfortreder. Da vet jeg at vedkommende har en personlighet som gjør at hen har blitt valgt til en slik stilling tidligere. Jeg vet også at vedkommende har erfaring med ansvar. Det kan være et pluss med ledelses-master, men ikke et must. Så mitt råd vil være å si til din nåværende leder at du ønsker mer ansvar og er åpen for alle muligheter som dukker opp. Lykke til! Anonymkode: 51e33...fc4 Jeg likte svaret ditt. Jeg er ikke TS og vil ikke kuppe tråden men jeg ønsker gjerne å klatre. Har ingen leder utdannelse, men har tatt på meg ekstra prosjekter utenfor min stilling. I tillegg til min stilling er jeg digital ressurs ved bedriften og nå fått rollen som rekrutteringsansvarlig i et nytt prosjekt som har startet opp. Jeg har vurdert HR og ledelsesutdannelse eller noe innen IT. Håper en dag og kunne søke lederstillinger- og føler lederen min ser at jeg vil utvikle meg og gir meg derfor muligheten til å påta meg ansvar. Anonymkode: 03112...086
AnonymBruker Skrevet 18. juli #22 Skrevet 18. juli Hvis du vil bli topp-leder uten å eie firmet må du være villig til å gå over lik, like å back-stabbe andre og ta æren for alt som går bra og skylde på andre når det går dårlig. Omtrent som de som når toppen i politikken. Alt er politikk i store firmaer. Anonymkode: f641e...d31 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #23 Skrevet 18. juli Litt rart å "utdanne" innen ledelse,man må være født til å bli en leder. Alle kan få det på papiret,men få er gode ledere. Anonymkode: d47ec...168
AnonymBruker Skrevet 18. juli #24 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Men måten du beskylder meg for noe som ikke er korrekt gjør deg vannvittig troverdig mener du? Trenger ikke at du tror på meg. Men skulle gjerne likt å sett hva det er du egentlig sikter til, siden du påstår noe om meg jeg ikke er kjent med fra tidligere. Og det er da dette jeg etterspør hos deg. Ikke at du skal tro eller ikke på meg, det spiller ingen rolle for meg en lørdags ettermiddag. Anonymkode: db1da...875 Har ikke beskyldt deg for noe som helst, bare minnet mennesker om de som utgir seg for ting her inne. Alle som har lest litt på denne forumdelen vet hva jeg mener. At du er så krenkbar at du bruker flere innlegg på å svare på noe du føler er personlig og kaller ting idiotisk, får du ta på egen kappe. Det hjelper deg ikke akkurat. Anonymkode: 3bbab...a6f
AnonymBruker Skrevet 18. juli #25 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvordan mener du at dette skjer i praksis? At noen som begynner i oppvasken på restaurant eller som ryddehjelp på lageret som 17-åring på magisk vis blir identifisert som ledertalent og tatt under vingene på en rekrutterer og lederbygger som leder veien mot storhet og direktørstilling? I call bullshit. Anonymkode: 0f94e...cef Du får kalle det BS så mye du vil, det er ikke som om det endrer virkeligheten. Anonymkode: 3bbab...a6f
AnonymBruker Skrevet 18. juli #26 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Litt rart å "utdanne" innen ledelse,man må være født til å bli en leder. Alle kan få det på papiret,men få er gode ledere. Anonymkode: d47ec...168 Helt enig. Anonymkode: 3bbab...a6f
AnonymBruker Skrevet 18. juli #27 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg likte svaret ditt. Jeg er ikke TS og vil ikke kuppe tråden men jeg ønsker gjerne å klatre. Har ingen leder utdannelse, men har tatt på meg ekstra prosjekter utenfor min stilling. I tillegg til min stilling er jeg digital ressurs ved bedriften og nå fått rollen som rekrutteringsansvarlig i et nytt prosjekt som har startet opp. Jeg har vurdert HR og ledelsesutdannelse eller noe innen IT. Håper en dag og kunne søke lederstillinger- og føler lederen min ser at jeg vil utvikle meg og gir meg derfor muligheten til å påta meg ansvar. Anonymkode: 03112...086 Vær pågående. Fokuset på at du ønsket å ta mer ansvar. Vis at du evner å ta det ansvaret. Hvis de da ikke utnytter dette så er du på feil sted. Verden HUNGRER etter flere dyktige ledere. Anonymkode: 3bbab...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #28 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vær pågående. Fokuset på at du ønsket å ta mer ansvar. Vis at du evner å ta det ansvaret. Hvis de da ikke utnytter dette så er du på feil sted. Verden HUNGRER etter flere dyktige ledere. Anonymkode: 3bbab...a6f Jeg er ikke den du siterer, men er en som har blitt tilbudt lederstilling på lederstilling så jeg vet hva de ser etter. Anonymkode: 3bbab...a6f
AnonymBruker Skrevet 18. juli #29 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er en av de og jeg er i arbeidslivet enda. Vet også at det er en person som stadig utgir seg for å være alt fra adm.dir til en som headhunter og rekrutterer, her inne på forumet, og som man bør være litt varsom med å tro på. Anonymkode: 3bbab...a6f Du antyder i hvertfall her noe ganske klart til meg. Jeg er ikke lett krenkbar i det heletatt, men som jeg sier er jeg oppriktig interessert i hvem du mener her? Hvilken tråder det siktes til? Hvor komme med en slik kommentar på mitt innlegg om du ikke mener å antyde at det er meg? Som sagt først innlegg for min del i denne underkategorien så det hele blir absurd for min del. Anonymkode: db1da...875
AnonymBruker Skrevet 18. juli #30 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har ikke beskyldt deg for noe som helst, bare minnet mennesker om de som utgir seg for ting her inne. Alle som har lest litt på denne forumdelen vet hva jeg mener. At du er så krenkbar at du bruker flere innlegg på å svare på noe du føler er personlig og kaller ting idiotisk, får du ta på egen kappe. Det hjelper deg ikke akkurat. Anonymkode: 3bbab...a6f Hva er det som skal hjelpe meg, hjelpe meg til hva? Forstår helt ærlig ikke hva du babler om, fremstår som noe som havner i psykiatri kategorien. Anonymkode: db1da...875
AnonymBruker Skrevet 18. juli #31 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du antyder i hvertfall her noe ganske klart til meg. Jeg er ikke lett krenkbar i det heletatt, men som jeg sier er jeg oppriktig interessert i hvem du mener her? Hvilken tråder det siktes til? Hvor komme med en slik kommentar på mitt innlegg om du ikke mener å antyde at det er meg? Som sagt først innlegg for min del i denne underkategorien så det hele blir absurd for min del. Anonymkode: db1da...875 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva er det som skal hjelpe meg, hjelpe meg til hva? Forstår helt ærlig ikke hva du babler om, fremstår som noe som havner i psykiatri kategorien. Anonymkode: db1da...875 Virkelig? Jeg kan igjen bare anbefale alle som leser denne tråden om å lese kodene på alle innleggene og sammenligne disse. Anonymkode: 3bbab...a6f
AnonymBruker Skrevet 18. juli #32 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Virkelig? Jeg kan igjen bare anbefale alle som leser denne tråden om å lese kodene på alle innleggene og sammenligne disse. Anonymkode: 3bbab...a6f Hæ? Ja du kan tydelig se de kommentarene jeg har hatt i denne tråden basert på anonymkode det er helt korrekt. Men det ingenting med andre tråder å gjøre, anonymkoder vil være ulike fra tråd til tråd. Eller hva er det du prøver å si her? Ja virkelig du spekulerer å kommer med helt fjerne antydninger som ikke har rot i virkeligheten. Det er psykiatri. Anonymkode: db1da...875
Bari Skrevet 19. juli #33 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er leder, og jeg leder ledere. Derfor ansetter jeg også ledere. Lederutdanning kan ha noe å si, men det er ikke det jeg vektlegger mest. Jeg er mest opptatt av å se om vedkommende har fått utvidet ansvar i tidligere stillinger. Det kan være uformelle teamleder eller prosjektlederstillinger. Det kan være fungerende lederstillinger (vikar), eller stedfortreder. Da vet jeg at vedkommende har en personlighet som gjør at hen har blitt valgt til en slik stilling tidligere. Jeg vet også at vedkommende har erfaring med ansvar. Det kan være et pluss med ledelses-master, men ikke et must. Så mitt råd vil være å si til din nåværende leder at du ønsker mer ansvar og er åpen for alle muligheter som dukker opp. Lykke til! Anonymkode: 51e33...fc4 Jeg har vært vitne til at en person som startet å jobbe på innsjekk på en flyplass og som senere har blitt leder ganske høyt oppe i Avinor-systemet. Vedkommende har "kun" VGS og 30 studiepoeng utenom. Har også sett en person med kun fullført grunnskole og 11 år som ufaglært arbeider få en kontorjobb med tittelen HR-rådgiver i samme firma (privat sektor) Siste eksempel er en person med videregående og 1 årig befalsskole fra Forsvaret. Vedkommende ble seksjonsleder og deretter avdelingssjef i det offentlige. Alle disse eksemplene er fra de siste 12-14 årene.
Bari Skrevet 19. juli #34 Skrevet 19. juli (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Innrømmer at jeg ler litt i sjegget av 19-åringer som skal studere ledelse. De beste lederne er de som har talent og 10-20 års erfaring i et fagområde og som har de menneskelige egenskapene til å bry seg om andre, lære opp andre og ønsker at kollegaene også skal gjøre det bra. Anonymkode: dc0e4...1d3 Tja, tok man befalsskolen i Forsvaret så ble man definert som leder etter et par års tid og flere ble troppsjef som 23-24 åringer. Dette innebærer ansvar for mye personell, våpen, skarp ammunisjon, ekslosiver, tunge kjøretøy, men også HMS, administrativt arbeid m.m. Det er ingen steder hvor man får så mye ansvar i så ung alder som i Forsvaret. Man må riktignok ha talent, men erfaring får man underveis. Endret 19. juli av Bari
AnonymBruker Skrevet 19. juli #35 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har bachelor og mastergrad innenfor mitt fagfelt og jeg har fast jobb. Vil gjerne jobbe med ledelse innenfor mitt fagfelt, men alle utlysninger søker personer med ledererfaring så det er vanskelig å få den erfaringen når ingen ansetter noen uten. Er det noe vits å studere ledelse et år ved siden av arbeidet eller er det bortkastet? Noen mer faktisk erfaring med dette eller som jobber med rekruttering? Anonymkode: 123e1...859 En kan studere for å bli en bedre leder. Ledelse har jo også med kommunikasjon å gjøre. En kan jo snakke om noe tilsvarende for markedsføring og. Anonymkode: 2cac0...a08
AnonymBruker Skrevet 19. juli #36 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har bachelor og mastergrad innenfor mitt fagfelt og jeg har fast jobb. Vil gjerne jobbe med ledelse innenfor mitt fagfelt, men alle utlysninger søker personer med ledererfaring så det er vanskelig å få den erfaringen når ingen ansetter noen uten. Er det noe vits å studere ledelse et år ved siden av arbeidet eller er det bortkastet? Noen mer faktisk erfaring med dette eller som jobber med rekruttering? Anonymkode: 123e1...859 Hvis du allerede jobber, f.eks innen IT, så er det ikke uvanlig med tekniske ledere internt - som også er en type leder. Hvis en tar leder utdannelse for å bli bedre leder, så kan det gi rot til leder stilling. Anonymkode: 2cac0...a08
AnonymBruker Skrevet 19. juli #37 Skrevet 19. juli Bari skrev (4 timer siden): Tja, tok man befalsskolen i Forsvaret så ble man definert som leder etter et par års tid og flere ble troppsjef som 23-24 åringer. Dette innebærer ansvar for mye personell, våpen, skarp ammunisjon, ekslosiver, tunge kjøretøy, men også HMS, administrativt arbeid m.m. Det er ingen steder hvor man får så mye ansvar i så ung alder som i Forsvaret. Man må riktignok ha talent, men erfaring får man underveis. Befalsskolen er en lederutdanning med svært høye krav, til erfaring, helse, fysikk, skoleprestasjoner. Der blir du valgt ut på bakgrunn av tidligere prestasjoner i Forsvaret, kanskje den mest anerkjente institusjonen vi har for å utvikle ledere. Forstår det slik at ikke det er Forsvaret trådstarter snakker om? Man kan derfor heller ikke si at noen som har gått befalsskolen er uten konkret og strategisk lederutdanning. Er ellers enig med deg. Bari skrev (4 timer siden): Jeg har vært vitne til at en person som startet å jobbe på innsjekk på en flyplass og som senere har blitt leder ganske høyt oppe i Avinor-systemet. Vedkommende har "kun" VGS og 30 studiepoeng utenom. Har også sett en person med kun fullført grunnskole og 11 år som ufaglært arbeider få en kontorjobb med tittelen HR-rådgiver i samme firma (privat sektor) Siste eksempel er en person med videregående og 1 årig befalsskole fra Forsvaret. Vedkommende ble seksjonsleder og deretter avdelingssjef i det offentlige. Alle disse eksemplene er fra de siste 12-14 årene. Anonymkode: 3bbab...a6f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå