Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer nemlig på om katten min ønsker seg en venn! 

Anonymkode: 171f7...be9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hør på fremmede på nett. De kan skrive hva som helst. Og dyretolkning er verste humbug som finnes. Folk tar seg godt betalt for å si masse crap som kan passe til hvem som helst. 

Noen katter kan like å ha en kompis, andre vil virkelig ikke ha det og de ender med å være i konflikt mye. Det er vanskelig å si på forhånd. Men hvis du vil skaffe deg en katt til, skaff deg en av annet kjønn (og selvsagt kastrer begge), det gir størst sjanse for suksess. Spesielt hvis katten du har nå er hannkatt, hunnkatter kan være litt mer skeptiske.

Anonymkode: 673ad...b34

• Liker 4
Skrevet

Kattar er ikkje flokkdyr.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke hør på fremmede på nett. De kan skrive hva som helst. Og dyretolkning er verste humbug som finnes. Folk tar seg godt betalt for å si masse crap som kan passe til hvem som helst. 

Noen katter kan like å ha en kompis, andre vil virkelig ikke ha det og de ender med å være i konflikt mye. Det er vanskelig å si på forhånd. Men hvis du vil skaffe deg en katt til, skaff deg en av annet kjønn (og selvsagt kastrer begge), det gir størst sjanse for suksess. Spesielt hvis katten du har nå er hannkatt, hunnkatter kan være litt mer skeptiske.

Han hadde en kompis (bror) som døde brått, de sov alltid sammen, vasket hverandre  osv. Etter broren døde, har han vært ekstremt klengete og urolig. Derfor lurer jeg på om jeg skal anskaffe en ny av samme rase (veldig sosial rase som oppdrettere ikke selger som alenekatt dersom man ikke er hjemmeværende(

AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (1 time siden):

Det er de, men ikke på samme måte som hunder f.eks. 

Anonymkode: 3057f...350

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (1 time siden):

Det er de absolutt. Spesielt hvis katten er alene mange timer ila dagen og/eller er innekatt, har mange godt av en venn. 

Anonymkode: 0019d...fcf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han hadde en kompis (bror) som døde brått, de sov alltid sammen, vasket hverandre  osv. Etter broren døde, har han vært ekstremt klengete og urolig. Derfor lurer jeg på om jeg skal anskaffe en ny av samme rase (veldig sosial rase som oppdrettere ikke selger som alenekatt dersom man ikke er hjemmeværende(

Kjøp eller adopter en ny av hvilken som helst rase. Nå er det jo høysesong og stort press på de som adopterer katter. Det finnes også omplasseringskatter som trenger en venn. Med god og tålmodig introduksjon skal det nok gå bra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Kjøp eller adopter en ny av hvilken som helst rase. Nå er det jo høysesong og stort press på de som adopterer katter. Det finnes også omplasseringskatter som trenger en venn. Med god og tålmodig introduksjon skal det nok gå bra.

Prøvde å introdusere ham til to andre, det gikk dårlig. Kanskje fordi de var to, han alene og på bortebane. 
Mange sier det er lettere med en kattunge?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Prøvde å introdusere ham til to andre, det gikk dårlig. Kanskje fordi de var to, han alene og på bortebane. 

Det er lettere med kattunge.

Anonymkode: b375b...8e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det tar flere dager eller uker å introdusere katter. Å ta med han på besøk til to andre katter og bare slippe de inn i samme rom vil ikke fungere i det hele tatt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det tar flere dager eller uker å introdusere katter. Å ta med han på besøk til to andre katter og bare slippe de inn i samme rom vil ikke fungere i det hele tatt. 

Det gjorde vi ikke, vi hadde de adskilt, drev luktutveksling, byttet på å la de gå løse (de andre ble lukket inne på et rom), prøvde å skape positive assosiasjoner med mat osv. 

Måtte dekke til speilet på rommet vi holdt til fordi han freste og knurret til sitt eget speilbilde, han skulle til og med ta meg, og til vanlig tilber han meg  

Etter en uke med sint, redd og understimulert katt som savnet rutinene og hjemmet sitt, dro vi hjem igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Anonymkode: cc39a...bb8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det gjorde vi ikke, vi hadde de adskilt, drev luktutveksling, byttet på å la de gå løse (de andre ble lukket inne på et rom), prøvde å skape positive assosiasjoner med mat osv. 

Måtte dekke til speilet på rommet vi holdt til fordi han freste og knurret til sitt eget speilbilde, han skulle til og med ta meg, og til vanlig tilber han meg  

Etter en uke med sint, redd og understimulert katt som savnet rutinene og hjemmet sitt, dro vi hjem igjen. 

Ja, en uke er for lite, spesielt på et nytt sted. 3 dager, 3 uker, 3 måneder er vel det typiske tidsperspektivet vi snakker om. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen som kan tolke dyr her?
Jeg lurer nemlig på om katten min ønsker seg en venn! 

Mener du "tolke" som i virtuelt gjennom internett, uten noe mer å gå etter enn dette ene innlegget ditt? Du må i så fall beskrive oppførselen til katten.

Anonymkode: 09b23...396

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mener du "tolke" som i virtuelt gjennom internett, uten noe mer å gå etter enn dette ene innlegget ditt? Du må i så fall beskrive oppførselen til katten.

Anonymkode: 09b23...396

Som i at enkelte hevder de kan kommunisere med et dyr f.eks. gjennom et bilde, navn, alder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...