AnonymBruker Skrevet 18. juli #21 Skrevet 18. juli Jeg jobber som finansrådgiver og skjønner godt hva rådgiveren snakker om og det er ikke noe å bli forbanna for. Først; har du registrert betalingsanmerkning så får du ikke lån. Det spiller ingen rolle om det er 1000 kr eller 1 mill. Vi ser ikke om kravene er oppgjort eller hvor de ligger eller hva historikken er. Vi ser kredittscore og betalingsanmerkning. Om denne er oppgjort må kunden rydde opp i å få den slettet uansett hva grunnen er. I tillegg fører bankene risikogradering på kundene. Dette vil da kartlegge historikk i egen bank. For eksempel vil overtrekk på konto, sene betalinger på kredittkort, stort kredittforbruk og andre høyrisikofaktorer påvirke scoren din til banken, og dette kan henge igjen over tid. Denne scoren påvirker i høy grad lånevilligheten og risikoviljen tilbanke, og i kombinasjon med betalingsanmerkning er det så ille som du kan få det. Risikograderingen som er dårlig vil også gjøre at finansrådgiveren heller ikke har mulighet til å bevilge lån på egen fullmakt, om det skulle være aktuelt og saken må argumenteres for og løftes til en fagavdeling som må vurdere saken på nytt gitt argumentasjonen og "detektivarbeidet" til finansrådgiveren. Det spiller ingen rolle hva du tjener eller hva du har på konto når disse to faktorene slår inn samtidig, det er ingen argumenter som taler for saken. Så at du er forbanna kan jeg ikke forstå, din venn har vist dårlig betalingsvilje og høyrisiko-adferd i mange år og har betalingsanmerkning. At han nå er på riktig spor er flott, men ikke klandre banken for at de ikke ønsker å ta risikoen på han som kunde når det kommer til å låne vedkommende millionbeløp. Mitt råd er å søke i en annen bank uten historikk og dårlig adferd og selvfølgelig rydde opp i betalingsanmerkningene først. Anonymkode: 5fd6b...af3 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå