AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Frustrert og forbanna . Nær familie medlem søkte lån i sparebank 1 som er vedkommende sin bank . Boliglån , førstegangslån , fikk ett arrogant svar av saksbehandler om at nei fikk ikke noe lån der da han hadde en ubetalt innkasso regning på 1000 kr og at han hadde ett arrogant syn på og betale regninger . Vedkommende har betalt gjeld på 200 tusen di siste årene , som var ungsdomsgjeld som gan betalte med engang han fikk inntekt , siste ble betalt for ett år siden . Di 1000 kr vedkommende påsto han hadde i gjeld ringe han selskapet om å han har ingen gjeld der og ikke hatt det på min ett år . Han viser vel at penger kan han styre da han di 2 siste årene har hatt over 1 mill på sparekonto son ikke er rørt pluss har spart min 10000 kr pr måned i disse årene , så har min 1,2 mill på konto . Å en inntekt som tilsier at han ikke har noen problem med og betale for seg . Han har dermed massevis av egenkapital og er den mest økonomiske jeg vet om . Snakk om slett kundebehandling . Noen som jobber i bank her kanskje som har noen råd om hvilken bank som tilbyr førstegangs lån til en gunstig rente ? Anonymkode: 739f1...d69
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Du kan jo ikke skrive forståelig da, han har betalt 200 000 i gjeld de siste årene og har hatt 1 million på konto, har han spart opp til 1,2 millioner med 10 000 i innskudd pr.måned ? Da er jo vedkommende godt voksen, og hatt ordnet økonomi i mange år? De 1000 kan være noe som henger igjen. Og selvom du har millioner på konto, sparer mye så kan du fortsatt være sløv til å betale regninger og ha inkasso. Du er frustrert og forbanna? det var vel ikke du som fikk avslag ? Anonymkode: ec3c8...179 4
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Det finnes flere banker. Anonymkode: f9680...027
Macro Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Det første folk, i denne saken ditt familiemedlem, må lære seg er å slutte å operere med "min bank". En bank er ute etter å tjene penger som alle andre, så denne blinde lojaliteten folk har til banken sin er svært dyr. Det eneste knepet han har som kunde er å kaste lojaliteten i søpla for den har null verdi. Hvilke tilbud man får og hvem som vil gi akuratt han det beste tilbudet vet han ikke før han har spurt diverse banker. 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Herregud det innlegget var nærmest uleselig. Man kan tjene godt og ha masse på sparing og fremdeles ikke betale regningene sine. Det hjelper ikke banken at kunden har penger på sparekontoen hvis kunden ikke betaler huslånet sitt hver måned. Anonymkode: bbd07...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Det nytter ikke å gå i kjelleren etter avslag i kun en bank. Bare sørg for at det ikke er registrert noen misligholdte innbetalinger lenger, og prøv i noen banker til. Det burde da være en smal sak om vedkommende har så god kontroll som du hevder. Anonymkode: bb44d...ffa 1
Hololo Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Ikke vits å bli forbanna, bankene har all rett til å gi avslag om de føler sikkerheten for lånet ikke er tilstede. Du skal heller ikke ta alt på ordet, folk er veldig flinke til å vinkle årsak til sin fordel for å høste sympati. Men be det famillie medlemet ditt om å slke i flere banker, ikke bare for å se hvem som gi mest, men og for å sammenligne tilbud. 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden Visste ikke at man kan få lån med betalingsanmerkninger.... Uansett - folk som tjener ganske mye er noen ganger dårlige betalere. Bankene ser på betalings-vilje. Anonymkode: f2da3...441 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Man mp kredittsjekke seg selv før lånesøknad. Deretter ringe de selskapene det står man har kreditt hos og få de til å fjerne de. Fikk nei fra mange banker før jeg fikk ja. Er ganske normalt for de fleste. Anonymkode: bd084...4c2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det nytter ikke å gå i kjelleren etter avslag i kun en bank. Bare sørg for at det ikke er registrert noen misligholdte innbetalinger lenger, og prøv i noen banker til. Det burde da være en smal sak om vedkommende har så god kontroll som du hevder. Anonymkode: bb44d...ffa Det er vel slik det har blitt når ungene blir beskyttet mot all motgang i oppveksten, og får den rett i trynet i voksen alder uten å ha lært å takle det 🤷♀️ Anonymkode: f9680...027
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Første steg er jo å gjøre opp inkassogjeld. Selv om regningen ikke er stor må den betales. Anonymkode: fd960...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 35 minutter siden #12 Skrevet 35 minutter siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Første steg er jo å gjøre opp inkassogjeld. Selv om regningen ikke er stor må den betales. Anonymkode: fd960...2fb Mest sannsynlig betaøt, men kredittselskapet har ikke slettet den. Vle desverre misbrukt økonomisk en gang. Når alt var gjort opp for seg måtte jeg ringe rundt å be de oppdatere. Anonymkode: bd084...4c2
AnonymBruker Skrevet 26 minutter siden #13 Skrevet 26 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Frustrert og forbanna . Nær familie medlem søkte lån i sparebank 1 som er vedkommende sin bank . Boliglån , førstegangslån , fikk ett arrogant svar av saksbehandler om at nei fikk ikke noe lån der da han hadde en ubetalt innkasso regning på 1000 kr og at han hadde ett arrogant syn på og betale regninger . Vedkommende har betalt gjeld på 200 tusen di siste årene , som var ungsdomsgjeld som gan betalte med engang han fikk inntekt , siste ble betalt for ett år siden . Di 1000 kr vedkommende påsto han hadde i gjeld ringe han selskapet om å han har ingen gjeld der og ikke hatt det på min ett år . Han viser vel at penger kan han styre da han di 2 siste årene har hatt over 1 mill på sparekonto son ikke er rørt pluss har spart min 10000 kr pr måned i disse årene , så har min 1,2 mill på konto . Å en inntekt som tilsier at han ikke har noen problem med og betale for seg . Han har dermed massevis av egenkapital og er den mest økonomiske jeg vet om . Snakk om slett kundebehandling . Noen som jobber i bank her kanskje som har noen råd om hvilken bank som tilbyr førstegangs lån til en gunstig rente ? Anonymkode: 739f1...d69 Ingen får kreditt når det ligger inkassosaker. Han må ta kontakt med kreditoren og få de til å rydde opp i sine systemer og få slettet anmerkninger. Det er jo heller ingenting i det du skriver som tyder på at han er veldig ryddig økonomisk. Han har latt regninger gå til inkasso for å heller ha penger på konto. At han har penger betyr ikke at han evner å betale for seg. Men gir jo ingen mening at dere sitter og er forbannet. Dette er slikt voksne fikser uten å involvere hele slekta i krenkefesten, han må jo bare rydde opp og søke ulike plasser. Anonymkode: af530...99a 1 2
AnonymBruker Skrevet 23 minutter siden #14 Skrevet 23 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Frustrert og forbanna . Nær familie medlem søkte lån i sparebank 1 som er vedkommende sin bank . Boliglån , førstegangslån , fikk ett arrogant svar av saksbehandler om at nei fikk ikke noe lån der da han hadde en ubetalt innkasso regning på 1000 kr og at han hadde ett arrogant syn på og betale regninger . Vedkommende har betalt gjeld på 200 tusen di siste årene , som var ungsdomsgjeld som gan betalte med engang han fikk inntekt , siste ble betalt for ett år siden . Di 1000 kr vedkommende påsto han hadde i gjeld ringe han selskapet om å han har ingen gjeld der og ikke hatt det på min ett år . Han viser vel at penger kan han styre da han di 2 siste årene har hatt over 1 mill på sparekonto son ikke er rørt pluss har spart min 10000 kr pr måned i disse årene , så har min 1,2 mill på konto . Å en inntekt som tilsier at han ikke har noen problem med og betale for seg . Han har dermed massevis av egenkapital og er den mest økonomiske jeg vet om . Snakk om slett kundebehandling . Noen som jobber i bank her kanskje som har noen råd om hvilken bank som tilbyr førstegangs lån til en gunstig rente ? Anonymkode: 739f1...d69 Når man har vært i en situasjon der man har hatt sånn gjeld, så tar det vel gjerne noen år før banker osv ser på personen som liten risiko. Kanskje ting henger igjen i systemet osv. Ellers skal jo nordea , sparebanken øst og bulder bank være ok. Evt høre med andre banker i nærmiljøet Anonymkode: 3fb65...0f5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå