Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg har fått diagnosen dårlig eggkvalitet. Ved forrige egguttak fikk vi ett embryo på frys. Det betyr at neste egguttak sannsynligvis ikke blir før i februar/mars. Hva ville dere gjort når det gjelder Q10 (Uniqinol)? Ville dere fortsatt å ta det helt frem til neste egguttak, selv om det er over et halvt år til? Eller ville dere ventet og startet opp de siste tre månedene? Det er jo ganske dyrt, så jeg er litt usikker på om det er verdt å begynne allerede nå.

Anonymkode: cc0c0...6fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uttaket blir i februar/mars så fremst jeg ikke blir gravid på fryseinnsettet i høst.

Skrevet (endret)

Siden man må opp i høye doser for å få skikkelig effekt ville jeg ventet til 3/4 måneder før uttak og heller lagt inn støtet da. Enig i at det blir svindyrt om man begynner så lenge i forveien. 

Endret av Eplemos
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har lave eggreserver og er veldig opptatt av å optimalisere eggkvalitet så mye som mulig.

Jeg går på det hver dag selv. Jo lengre jo bedre.

Det sies man bør bruke q10 i minst 3 mnd før egguttak, fordi da gjennomgår eggene en viktig og aktiv modningsfase. Men den totale utviklingen tar egentlig mye lengre tid. Ca 10-12 mnd tar det før de pittesmå, hvilende eggene utvikler seg til et egg som er modent nok til eggløsning. 

Selv tar jeg en lav dose q10 hver dag, også trapper jeg opp de siste 3 månedene før egguttak. Veksler litt med den litt billigere q10 varianten også.

Enig i at det blir veldig dyrt i lengden, men noe som er dyrere er: mislykkede forsøk, privat behandling og knuste drømmer om baby.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Hjertefisk skrev (5 timer siden):

Jeg har lave eggreserver og er veldig opptatt av å optimalisere eggkvalitet så mye som mulig.

Jeg går på det hver dag selv. Jo lengre jo bedre.

Det sies man bør bruke q10 i minst 3 mnd før egguttak, fordi da gjennomgår eggene en viktig og aktiv modningsfase. Men den totale utviklingen tar egentlig mye lengre tid. Ca 10-12 mnd tar det før de pittesmå, hvilende eggene utvikler seg til et egg som er modent nok til eggløsning. 

Selv tar jeg en lav dose q10 hver dag, også trapper jeg opp de siste 3 månedene før egguttak. Veksler litt med den litt billigere q10 varianten også.

Enig i at det blir veldig dyrt i lengden, men noe som er dyrere er: mislykkede forsøk, privat behandling og knuste drømmer om baby.

Hvor stor dose har du tatt når du tar lav dose? Har vurdert å ta 100 mg frem til november og ta 300 mg etter det. Hvis jeg tar mer får jeg ikke sove😅 hvor mye tar du når du går på høy dose? Ja, kjøpte feil første gangen(den billigste varianten) så begynte på de nå etter det forrige forsøket som feilet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvor stor dose har du tatt når du tar lav dose? Har vurdert å ta 100 mg frem til november og ta 300 mg etter det. Hvis jeg tar mer får jeg ikke sove😅 hvor mye tar du når du går på høy dose? Ja, kjøpte feil første gangen(den billigste varianten) så begynte på de nå etter det forrige forsøket som feilet.

De har ofte to for en og halv pris på de. Jeg hadde også begynt nå fordi de pengene er verdt det hvis det går. Jeg måtte gå på det selv i 9 mnd før det klaffet for oss. Mannen også tok. 

Anonymkode: d25df...c98

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tar 100 mg hver dag. Har akkurat trappet opp til 300 mg. (Men 100mg av dem er den billige varianten).

Jeg får heller ikke til å sove om jeg tar veldig høye doser. Men skal eksperimentere litt mer når det nærmer seg uttak. Tror det blir i oktober/november.

Brukte den billige q10'en ved de to første uttakene mine og syntes det gikk ganske bra. Særlig ved uttak nr 2. Men da tok jeg 600 mg hver dag og det gjorde meg litt smågal. 😅

Skrevet

Forresten husk å ta vare på de kupongen inni esken! Rabattkode inni som du kan bruke i pointshoppen til PharmaNord. Fått noen gratisesker på den måten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De har ofte to for en og halv pris på de. Jeg hadde også begynt nå fordi de pengene er verdt det hvis det går. Jeg måtte gå på det selv i 9 mnd før det klaffet for oss. Mannen også tok. 

Anonymkode: d25df...c98

Hvilket merke bruker du/hvor kjøper du fra?

AnonymBruker
Skrevet
Hjertefisk skrev (3 timer siden):

Jeg tar 100 mg hver dag. Har akkurat trappet opp til 300 mg. (Men 100mg av dem er den billige varianten).

Jeg får heller ikke til å sove om jeg tar veldig høye doser. Men skal eksperimentere litt mer når det nærmer seg uttak. Tror det blir i oktober/november.

Brukte den billige q10'en ved de to første uttakene mine og syntes det gikk ganske bra. Særlig ved uttak nr 2. Men da tok jeg 600 mg hver dag og det gjorde meg litt smågal. 😅

Såpass mye ja😅 får kanskje prøve å gå gradvis litt høyere jeg også. Glemte å ta i dag, og føler jeg ikke får sove om jeg tar de etter 12.

Ja, har spart på kupongene jeg har fått til nå. Så har vel en gratis til gode nå😊

Tusen takk for at du deler dine erfaringer❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...