Gå til innhold

Betaling for kattepass

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt 4-500 for ei uke. Jeg er heldig og har en nabo som passer min katt gratis. Men skulle jeg spurt nabobarna, hadde jeg tenkt 500 for ei uke burde være en god sum. Min er ute det meste av dagen, kommer for å spise og drikke en gang til dagen, og er uansett ikke så glad i fremmede. (Hun er inne til vanlig altså, men nå på sommeren vil hun helst være ute hele døgnet)

Anonymkode: 48405...23f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det kan ihvertfall ikke sammenlignes med å ha katten på et kattepensjonat, så bør ligge langt under det. 

En utekatt som bare er inne og spiser er ikke mye stell, men siden det er stas å tjene litt, så tenker jeg kr 400,- for ei uke, evt. max 500,-.

Anonymkode: 5fef4...2ed

Nei, det kan ikke sammenlignes da en sånn utekatt vil ha det utrolig mye bedre og blir utsatt for lite stress siden den får muligheten til å fortsatt være hjemme. 

Anonymkode: ef982...012

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det kan ikke sammenlignes da en sånn utekatt vil ha det utrolig mye bedre og blir utsatt for lite stress siden den får muligheten til å fortsatt være hjemme. 

Anonymkode: ef982...012

Og akkurat dette er et veldig godt poeng! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp passet en katt i en uke, og for å si det sånn, det tok ikke bare 10-15 i løpet av en dag! Det var innslipp, kos, litt lek, sjekk at katten hadde det bra, bytte vann og eventuelt påfyll av vann om morgenen. Så var det en sjekk midt på dagen for å se til at katten hadde det hun trengte, om hun ville ut eller fortsatt være inne, litt kos, kanskjeen godbit og litt aktivisering. Om kvelden var det samme rutine som om morgenen, bare at da skulle katten (helst) ut for natten + tømming av kattedoen. Brukte nok en time per dag, om ikke enda litt mer.

Anonymkode: 3db62...2e9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har nettopp passet en katt i en uke, og for å si det sånn, det tok ikke bare 10-15 i løpet av en dag! Det var innslipp, kos, litt lek, sjekk at katten hadde det bra, bytte vann og eventuelt påfyll av *vann* om morgenen. Så var det en sjekk midt på dagen for å se til at katten hadde det hun trengte, om hun ville ut eller fortsatt være inne, litt kos, kanskjeen godbit og litt aktivisering. Om kvelden var det samme rutine som om morgenen, bare at da skulle katten (helst) ut for natten + tømming av kattedoen. Brukte nok en time per dag, om ikke enda litt mer.

* påfyll av MAT🤪

AnonymBruker
Skrevet

Jeg passer nabokatten nå i en mnd og får ikke noe for det. Er borte og slipper ut på morgen og inn på kveld + mat, vann og litt kos. 

Når nabo har sett til vår katt har vi gitt 1500kr for 3 uker og eventuelt noe godteri. (Ungdom)

Jeg som voksen forventer ikke å bli betalt for å se til en katt i noen uker. Om en ungdom gjør det, tenker jeg det er greit å betale en liten sum og håpe de gidder å bidra en annen gang det trengs. 

Anonymkode: b4728...a11

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

200 pr dag?

Dere er dyre…… det er vel nabotjeneste.

Anonymkode: 40bdb...db8

Det er ikke hva jeg hadde krevd, det er hva jeg hadde betalt for å sikre stell og omsorg. Som sagt, uansett dyrere med kommersielle alternativ og selv en tjeneste fortjener passende påskjønning. 

Anonymkode: 5713b...881

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde glatt gitt en 500 lapp.

Dette er et barn som har muligheten til å ta ansvar og tjene litt lommepenger.

Anonymkode: 082ae...8ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

150 kr dagen er veldig billig for eierne, selv om jobben ikke tar lang tid. 

Jeg ville absolutt tenkt at 1000 kr for en uke er greit. Ungdommen blir tross alt ganske bundet og må dit hver dag. 

Anonymkode: 41615...382

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...