Cinzia Skrevet i går, 09:16 #1 Skrevet i går, 09:16 Min datter på 13 år skal passe naboens katt ei uke i sommer (jeg er med som voksen, bare så det er klart). Vi bor rett over veien, så det tar henne bare 10-15 min hver gang. Nå har de spurt hva hun forventer av betaling. Jeg synes det er vanskelig å svare og skulle egentlig ønske de bare kunne bestemme noe selv, men hva bør jeg si?? 500kr? 100kr per gang? 50 kr per gang??
AnonymBruker Skrevet i går, 09:23 #2 Skrevet i går, 09:23 Jeg tenker du også bør tenke at dere skal jo være tilgjengelige, at oppgaven egentlig er mer enn 10-15 min pr gang. Spoiler Anonymkode: c4ff7...a90
Brunhilde Skrevet i går, 09:26 #3 Skrevet i går, 09:26 10-15 minutter? En gang om dagen? Katten skal vel ha påfyll av mat, rent vann, tømming av dokasse (hvis det ikke er utekatt) OG kos. Dette tar lenger tid enn 10-15 minutter. Hvis dere tenker dere skal ta dere av katten på en god måte så syns jeg 500 for ei uke er et minimum. 3
AnonymBruker Skrevet i går, 09:30 #4 Skrevet i går, 09:30 Hm, det kommer litt an på hvor mange 15 min hun bruker ila en dag. Om jeg var bortreist så ville jeg ønsket at noen brukte litt tid med min. 15-30 min på morgenen, sjekke mat og sosial kontakt, en times tid på ettermiddagen, så 15-30 min rundt kveldsmat igjen. Men, det kommer jo an på dyrets behov òg. Jeg ville uansett betalt 200 kr pr dag om katten kunne være hjemme, ikke bli stresset av å flyttes på dyre hotell osv. Noe som igjen også er dyrere. Og var jeg fornøyd med hva jeg så når jeg kom hjem, så hadde det nok også vanket en liten bonus. Anonymkode: 5713b...881 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:32 #5 Skrevet i går, 09:32 Jeg gjør det gratis, men går kanskje noe lite i gave eller «takk for hjelpen». Siden det er et barn og nabo, kanskje 200 max? Egentlig trodde jeg ikke man ga penger for det. Anonymkode: 40bdb...db8 2
AnonymBruker Skrevet i går, 09:32 #6 Skrevet i går, 09:32 Brunhilde skrev (5 minutter siden): tømming av dokasse (hvis det ikke er utekatt) Godt poeng. Min er mest ute ila sommeren, men jeg har fortsatt dokasse inne som må sjekkes og vedlikeholdes Anonymkode: 5713b...881
AnonymBruker Skrevet i går, 09:34 #7 Skrevet i går, 09:34 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hm, det kommer litt an på hvor mange 15 min hun bruker ila en dag. Om jeg var bortreist så ville jeg ønsket at noen brukte litt tid med min. 15-30 min på morgenen, sjekke mat og sosial kontakt, en times tid på ettermiddagen, så 15-30 min rundt kveldsmat igjen. Men, det kommer jo an på dyrets behov òg. Jeg ville uansett betalt 200 kr pr dag om katten kunne være hjemme, ikke bli stresset av å flyttes på dyre hotell osv. Noe som igjen også er dyrere. Og var jeg fornøyd med hva jeg så når jeg kom hjem, så hadde det nok også vanket en liten bonus. Anonymkode: 5713b...881 200 pr dag? Dere er dyre…… det er vel nabotjeneste. Anonymkode: 40bdb...db8 6
Cinzia Skrevet i går, 09:35 Forfatter #8 Skrevet i går, 09:35 Brunhilde skrev (7 minutter siden): 10-15 minutter? En gang om dagen? Katten skal vel ha påfyll av mat, rent vann, tømming av dokasse (hvis det ikke er utekatt) OG kos. Dette tar lenger tid enn 10-15 minutter. Hvis dere tenker dere skal ta dere av katten på en god måte så syns jeg 500 for ei uke er et minimum. Katten går inn og ut som den vil og er sjelden inne når vi er der. Den har ikke kattekasse, så stortsett er det påfyll av mat det er snakk om. Hvis den er inne, koser vi selvfølgelig med den. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:37 #9 Skrevet i går, 09:37 Vi passet (sønnen min med meg som hjalp litt) en vi kjenner sin katt 5 dager. Tok ikke en krone. Men si 100 kr da. For syns skyld? I år derimot må han vanne naboens planter og bære vannkanner. En jobb som tar 20-25 min hver dag. Må ha vann pga nyplantet. Da har vi sagt han kan få litt for jobben (100-150 kr) Anonymkode: a3988...026
Brunello Skrevet i går, 09:42 #10 Skrevet i går, 09:42 Synes kr 500-1000,- for en uke er ok. Dette er jo primært en nabotjeneste. Hadde det vært ts som utførte jobben hadde det holdt med en flaske vin eller sjokolade. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:47 #11 Skrevet i går, 09:47 Jeg ga 500+ gave på 300 kr til tantebarnet når hun passet min katt. De bor i nabohuset. Anonymkode: c3ae2...134
arctikatt Skrevet 23 timer siden #12 Skrevet 23 timer siden Siden den bør få tilsyn minst 3 ganger om dagen når det er snakk om bare svipptur innom, så synes jeg det er rart om naboen ikke er villig til å gi litt. Dere må være hjemme hele uka, datteren din føler på ansvar, det er ting som skal gjøres hos naboen (sjekk av katten, kos, mat, vann). De slipper utrolig billig unna egentlig om dere går lavere enn 500 kr. Katten får være hjemme i kjente omgivelser, og bare det er verdt en god del.
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Skrevet 23 timer siden Koster for flott kattehotell her jeg bor 230 kr døgnet. Så 150kr dagen burde være en grei lønn. Anonymkode: 21693...450
Brunhilde Skrevet 23 timer siden #14 Skrevet 23 timer siden Cinzia skrev (33 minutter siden): Katten går inn og ut som den vil og er sjelden inne når vi er der. Den har ikke kattekasse, så stortsett er det påfyll av mat det er snakk om. Hvis den er inne, koser vi selvfølgelig med den. Da syns jeg 500 for ei uke en en fin betaling. Jeg hadde ikke tatt betalt, men jeg er voksen. Dette er en ungdom som bruker tiden sin på katten, det syns jeg skal belønnes . 😊 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Skrevet 23 timer siden For 200 kroner døgnet hvor alt er inkludert og tilsyn så å si hele døgnet er hva en betaler på mange pensjonat, så det er alt for mye å kreve for en tenåring som bruker 10-15 minutter pr.dag. Anonymkode: 5c6d5...e1b 1 1
Jadasikkert29 Skrevet 23 timer siden #16 Skrevet 23 timer siden Vi betaler 80 kr dagen for det samme☺️
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #17 Skrevet 23 timer siden Ungdommen på 19 her matet katten til huseier og vannet nå. Og ho fikk 1000kr for 3 uker, pluss t-skjorte og en flaske med cider Der vi bor koster det 300kr døgnet på kattepensjonat Anonymkode: af7e7...8e7
Uanonym bruker Skrevet 23 timer siden #18 Skrevet 23 timer siden Dersom jobben bare tar 10-15 min én gang om dagen, synes jeg 200-300 kr for ei uke høres OK ut. Det er jo primært en nabotjeneste, men fint å gi litt penger siden det er en ungdom. Og en ungdom på 13 år klarer da helt fint å mate en katt uten å ha med seg forelder
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Skrevet 23 timer siden Vi betalte 1500 for ei uke, da var hun innom to ganger daglig, utekatt, så ikke tømming av kattedo Anonymkode: 6ecbf...b30
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Skrevet 23 timer siden Det kan ihvertfall ikke sammenlignes med å ha katten på et kattepensjonat, så bør ligge langt under det. En utekatt som bare er inne og spiser er ikke mye stell, men siden det er stas å tjene litt, så tenker jeg kr 400,- for ei uke, evt. max 500,-. Anonymkode: 5fef4...2ed
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå