Cognizance Skrevet 25. april 2006 #1 Skrevet 25. april 2006 Midlertidig adresseendring tar posten 900 kr per år for. Da jeg i januar skifta bosted i Bergen meldte jeg derfor varig adresseendring til posten, siden det blir billigere. Og nå har jeg fått brev fra Bergen ligningskontor om at jeg vil bli folkeregistrert i Bergen - med mindre de hører fra meg innen 8 dager, og det vil de Hvis ikke ligningskontoret viser fleksibilitet her, så ser det ut som om studenter har to valg: Enten betale masse penger til posten, eller bli tvangsflytta til studiekommunen. Hm! Noen som har vært borti dette?
Svart Katt Skrevet 25. april 2006 #2 Skrevet 25. april 2006 Jeg studerer ikke i samme by som jeg er folkeregistrert i, jeg har endret adr hos Posten, men jeg må jo ikke folkeregistreres i byen jeg studerer i for det. Studenter "bor" jo egentlig i hjemkommunen såvidt jeg har forstått. Det er jo en grunn til at vi får bortebostipend osv, så dette synes jeg høres rart ut.
liv Skrevet 25. april 2006 #3 Skrevet 25. april 2006 Du får borteboer stipend om du bytter adrese i folkeregisteret og. Har ingen ting å si for lånekassa, hvor du er registrert.
Svart Katt Skrevet 25. april 2006 #4 Skrevet 25. april 2006 Du får borteboer stipend om du bytter adrese i folkeregisteret og. Har ingen ting å si for lånekassa, hvor du er registrert. ← Ja, når jeg tenker meg om så er jo det selvfølgelig sant. Men man skal jo uansett ikke bli "tvangsflyttet" i Folkeregisteret når man er student, det er jeg ganske så sikker på.
Cognizance Skrevet 25. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2006 Jeg fant en bestemmelse i forskriften til loven der det eksplisitt står at studenter kan velge om de vil være folkeregistrert på studiestedet eller hjemstedet.
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2006 #6 Skrevet 25. april 2006 Men må en melde flytting til posten da? Det gjorde ikke jeg sist jeg flyttet hvertfall. Jeg meldte i steden fra til alle som kunne finne på å sende meg post. Har funket helt fint det.