AnonymBruker Skrevet 16. juli #21 Skrevet 16. juli mamanodrama skrev (10 timer siden): Vi spesifiserte meget klart at vi ikke ønsket oss noen ting, heller ikke penger, men at HVIS folk absolutt ville gi noe ville vi helst ha penger. Vi fikk både gaver og penger, men langt fra hos alle og ingen summer over 1000 fra noen unntatt foreldre og andre nære slektninger. Man holder ikke bryllup for å få ting eller tjene på det. Gjester er gjester og det som betyr noe er tilstedeværelse. Jeg hadde følt meg helt jævlig hvis noen droppet bryllupet vårt fordi de ikke hadde råd til gave. Å KREVE penger eller gaver, være seg noen som helst anledning synes jeg er en uting. Jeg tar alltid med et fint kort, gave eller ikke gave og uansett type gave. I det den setningen er lagt til så føler alle forpliktet til å gi noe. Anonymkode: b6fb7...931 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #22 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): I det den setningen er lagt til så føler alle forpliktet til å gi noe. Anonymkode: b6fb7...931 Alle? Hvorfor så store ord? Jeg ville ikke følt det, men jeg kan lese, og leser at de tydeliggjør at de ikke ønsker seg noe. Det holder for meg. Anonymkode: a7f70...d18
AnonymBruker Skrevet 16. juli #23 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (17 timer siden): Tenker det ikke er en selvfølge at paret har satt frem et sted til kort når det er tydelig spesifisert at de ikke skal ha fysiske gaver og kun Vipps… Ts Anonymkode: 1124c...c12 Vi har alle kortene fra bryllupet med mange finne hilsninger og lykke ønsker for livet sammen. Utrolig koselig å lese hilsener mange år etter. Vi hadde og bok der alle gjester kunne skrive en hilsen Anonymkode: aff6e...cd4
Brunhilde Skrevet 16. juli #24 Skrevet 16. juli Jeg var i konfirmasjon og ga et kort med skrapefelt, som et flaxlodd, der beløpet som ble vippset stod. Du skriver altså beløpet selv og klistrer på en skrapelapp. Mulig det samme finnes til bryllup?
AnonymBruker Skrevet 17. juli #25 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (På 16.7.2026 den 11.38): I det den setningen er lagt til så føler alle forpliktet til å gi noe. Anonymkode: b6fb7...931 Men det er man jo. Man drar ikke i bryllup uten å gi gave, selv om brudeparet forsøker seg på noe annet. Anonymkode: 003f8...9d5
AnonymBruker Skrevet 17. juli #26 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (På 16.7.2026 den 0.30): Skal i bryllup der brudeparet har spesifisert at de kun ønsker seg Vippsbidrag. Andre som har deltatt i et bryllup der de ikke ønsker noen fysiske gaver? Ha med kort eller ikke her? Jeg står ikke paret særlig nært. Anonymkode: 1124c...c12 Ville hatt med et gratulasjonskort dersom jeg hadde gått. Hadde nok vært litt ulysten på å gå. Sånt virker på meg som å ta inngangspenger, det blir for transaksjonelt for meg. Anonymkode: 82c89...7e7 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli #27 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (På 16.7.2026 den 2.14): Eller er det du som kommer nærmere og nærmere overgangsalderen? Hva er galt i at folk sier hva de ønsker seg, det har da vært praktisert siden tidenes morgen, bare at mange brudepar i dag ikke trenger det serviset fra Glasmagasinet og det sengetøyet fra den butikken. Anonymkode: a7f70...d18 Hva er greia med at man ikke kan si hva man mener uten at man på død og liv skal slenge på personangrep eller fornærmelser? Lurer oppriktig på hvorfor noen ikke bare kan nøye seg med å si hva de selv synes? Anonymkode: 82c89...7e7
sofie777 Skrevet 17. juli #28 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville hatt med et gratulasjonskort dersom jeg hadde gått. Hadde nok vært litt ulysten på å gå. Sånt virker på meg som å ta inngangspenger, det blir for transaksjonelt for meg. Anonymkode: 82c89...7e7 Men "i gamle dager" ville du jo gitt en gave og den hadde en pris, om det så var 200 kroner eller 2000. Om du i vår tid gir denne gaven i form av et kjøkkenredskap de har fra før, vil de jo smile, si takk og så selge det på finn dagen etter. Er det ikke bedre om de får gaven i form av penger som de faktisk kan bruke til hva de vil? Er det ikke meningen at brudeparet eller jubilanten skal bli glad for gaven og glad for at du (ja, du) ville dele dagen med dem? Beløpet spiller sjelden noen rolle, men din deltagelse er veldig viktig. Historie: Jeg fylte nylig 50 år og hadde et selskap for venner og familie. Jeg ønsket meg penger til lappen, for det hadde jeg ikke enda. Min bror jobber på en trafikk-skole, så jeg ba om gavekort der. Det fikk jeg av alle utenom ett par, de gav penger i cash. Jeg bruker ikke cash, så de pengene ligger i konvolutten fremdeles. Gavekortene blir formidlet videre til første kjøretime rett etter sommerferien. Skulle jeg giftet meg og slått sammen alle mine duppedingser med en manns duppedingser (særlig på kjøkkenet), så hadde vi hatt mer enn nok og vi hadde også bedt om gavekort. Jeg ville heller hatt penger til en koselig reise enn et overfylt kjøkken. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #29 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva er greia med at man ikke kan si hva man mener uten at man på død og liv skal slenge på personangrep eller fornærmelser? Lurer oppriktig på hvorfor noen ikke bare kan nøye seg med å si hva de selv synes? Anonymkode: 82c89...7e7 Jeg synes det er ufint av den jeg siterte å beskrive det kommende brudeparet som frekke når de bare har vært ærlig på hva de ønsker seg. Hadde det vært mindre frekt å ønske seg tilsvarende sum omgjort i et kjelesett? Jeg synes det er ufint å sette merkelappen "frekk" på noen som har det de trenger, og kanskje sparer penger til en tur sammen, eller til noe annet. Men jeg er enig i at jeg burde spart meg for kommentaren om overgangsalderen. Anonymkode: a7f70...d18 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #31 Skrevet 23. juli Er det slik at man da gir anomymt på Vipps? Har vært i bryllup der folk gir penger, men det er da spesifisert hva det er til, en reise eller annet, og det ble gitt i en sparebøsselignende boks, der folk puttet penger uten at noen så hvor mye. Synes det er litt trist da. Noe av det morsomme med bryllup er jo denne listen, der det man kjøper blir et minne, selv om det er de som har diktert hva de ønsker seg. Jeg hadde gitt et kort uansett. Anonymkode: 5d594...288
AnonymBruker Skrevet 23. juli #32 Skrevet 23. juli Jeg har kjøpt disse kortene til årets konfirmanter, ser de finnes i bryllupsutgave og. Skriver beløpet på og klistrer skrapelodd-klistremerke over https://raushverdag.no/products/kort/vipps-kort Anonymkode: 2b005...d8d
AnonymBruker Skrevet 25. juli #33 Skrevet 25. juli Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det skal være så galt å gi penger i bryllupsgave. Det er jo mye bedre å gi folk noe de faktisk ønsker seg og har bruk for, enn å kjøpe masse ting som de egentlig ikke trenger, og som bare ender opp med å stå og støve ned eller ta opp plass. Det gjør det jo også mye mer lettvint for den som skal kjøpe gaven, siden man slipper å fly rundt i butikker og lete etter noe å kjøpe bare for å ha en fysisk gave å gi. I dag har jo de fleste allerede det aller meste de trenger, så da synes jeg det er mye bedre å gi penger som de kan bruke på noe de faktisk trenger eller har lyst på. Det er jo helt vanlig å gi penger i konfirmasjon og sette penger i fond til dåp, så hvorfor i all verden skal det være et så stort problem når det kommer til bryllup? Jeg synes faktisk det er en mye mer fornuftig gave enn å kjøpe noe bare for å kunne gi en fysisk ting. Anonymkode: f3635...653 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #34 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 15.7.2026 den 19.58): Tenker det ikke er en selvfølge at paret har satt frem et sted til kort når det er tydelig spesifisert at de ikke skal ha fysiske gaver og kun Vipps… Ts Anonymkode: 1124c...c12 Jeg har vært i 2 vipps bryllup de siste årene, hadde med kort i begge , det ene tok jeg med kortet hjem igjen av årsaken du beskriver. fikk takkekort da Anonymkode: 9fddc...4f7
AnonymBruker Skrevet 25. juli #35 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 16.7.2026 den 1.10): Jeg hadde meldt avbud om brudeparet krevde vipps-penger. Om man ikke står dem særlig nært bare styrker dette. Så får gaven være at du slipper unna med en kuvert mindre... Anonymkode: 6986c...967 Når jeg var ung ( leeenge siden ) krevde brudeparet ofte deler til service eller spesielt sengetøy osv og vi måtte gå på glassmagasinet og Hansen&dysvik og se hva på krevelisten deres som fortsatt var tilgjengelig. Er så mye enklere med ungdommen nå til dags og hva de krever. Anonymkode: 9fddc...4f7
AnonymBruker Skrevet 25. juli #36 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Når jeg var ung ( leeenge siden ) krevde brudeparet ofte deler til service eller spesielt sengetøy osv og vi måtte gå på glassmagasinet og Hansen&dysvik og se hva på krevelisten deres som fortsatt var tilgjengelig. Er så mye enklere med ungdommen nå til dags og hva de krever. Anonymkode: 9fddc...4f7 det er ingen som krever noe som helst jeg skjønner ikke hvor du har det fra Anonymkode: f3635...653 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #37 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (På 15.7.2026 den 20.01): Folk blir bare frekkere og frekkere. Anonymkode: fa34c...d8e Syns det er geeit at folk sier hva de ønsker seg. Bedre det enn å få masse ræl som ikke blir brukt eller bruke 2 dager på å bytte. Vil tro de skal bruke pengene på bryllupsreise, bolig eller annet. Fornuftig! Anonymkode: bd05e...f46 1
Kålrota Skrevet 20. august #38 Skrevet 20. august Jeg ville skrevet et hyggelig kort og referert til at vi vippset. Null stress.
Kålrota Skrevet 20. august #39 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (På 15.7.2026 den 20.01): Folk blir bare frekkere og frekkere. Anonymkode: fa34c...d8e Jeg klarer ikke å forstå hvorfor dette er frekkere enn å sende en liste over ting man ønsker seg? Sist vi fikk en slik liste var det hagemøbler og vaskemaskin, liksom. Med Vipps kan man i det minste bestemme beløpet selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå