Gå til innhold

Brudeparet ønsker bare Vipps, kort?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal i bryllup der brudeparet har spesifisert at de kun ønsker seg Vippsbidrag.

Andre som har deltatt i et bryllup der de ikke ønsker noen fysiske gaver? Ha med kort eller ikke her? Jeg står ikke paret særlig nært.

Anonymkode: 1124c...c12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah denne kunne jeg skrevet selv og tenkte på det her om dagen 😅 jeg følger for svar! 

Anonymkode: f839b...3bc

Skrevet

I konfirmasjonen fikk vi kort, og nederst sto det «gave sendt på vipps».

Anonymkode: 86380...8c1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville ha hatt med kort. Det kan umulig være feil.

Skrevet

Ville hatt med kort der jeg skrev gratulerer og at et bidrag/en gave/en oppmerksomhet/whatever er (eller vil bli) sendt på Vipps. 

Anonymkode: 7fbea...dc8

• Liker 2
Skrevet

Ville tatt med et kort med påskriften "har ikke vipps" :D 

Anonymkode: 46e2a...2ed

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Da tar du med et kort der du gratulerer med bryllupsdagen, og skriver at du har vippset kr X.

Kan ikke skjønne at et kort skal bli feil ?

Anonymkode: 27306...42b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde selvsagt tatt med kort, og skrevet i kortet "gaven er vippset" eller noe slikt. (i tillegg til gratulasjonstekst)

• Liker 1
Skrevet

Tar selvsagt med et fint kort! 

Anonymkode: 20ff7...560

• Liker 1
Skrevet

Tenker det ikke er en selvfølge at paret har satt frem et sted til kort når det er tydelig spesifisert at de ikke skal ha fysiske gaver og kun Vipps…

Ts

Skrevet

Folk blir bare frekkere og frekkere. 

Anonymkode: fa34c...d8e

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenker det ikke er en selvfølge at paret har satt frem et sted til kort når det er tydelig spesifisert at de ikke skal ha fysiske gaver og kun Vipps…

Ts

Så ta med et kort og dropp å overrekke det hvis det åpenbart ikke er en greie, da? Kan ikke skjønne at dette er det mindre komplisert?

Anonymkode: 7fbea...dc8

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Skal i bryllup der brudeparet har spesifisert at de kun ønsker seg Vippsbidrag.

Andre som har deltatt i et bryllup der de ikke ønsker noen fysiske gaver? Ha med kort eller ikke her? Jeg står ikke paret særlig nært.

I slike tilfeller, har jeg tatt med kort,skrevet hilsning på kortet med beløpet jeg vippser.

Anonymkode: d0473...72b

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ts

Det er en selvfølge. Et kort er ikke en gave. Det er en hilsning som varer. Jeg kan love deg at det bryllupet blir ikke kort-fritt, selv om folk vippser. Å ta med et kort er det sikreste du kan gjøre. Du kan omså ta det med, og så se det an om du skal gi det eller ikke. Om det er et "mottak" for kort.

Dessuten vil det alltids være noen som tar med en fysisk gave. Selv om brudeparet på generelt grunnlag ønsker vipps, så VIL det komme én eller en håndfull gaver. Sånn er det jo bare. Noen vil gi noe fysisk. Det må det jo være lov til. Kan ikke tro at brudeparet blir sur av en gave, eller et kort eller 50. Isåfall sier det jo ALT om brudeparet. Utakknemlige, stae folk...

Anonymkode: 27306...42b

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller er det du som kommer nærmere og nærmere overgangsalderen?

Hva er galt i at folk sier hva de ønsker seg, det har da vært praktisert siden tidenes morgen, bare at mange brudepar i dag ikke trenger det serviset fra Glasmagasinet og det sengetøyet fra den butikken.

Anonymkode: a7f70...d18

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Har gitt penger i form av kontanter, overføring og vipps i mange bryllup. Har alltid gitt et gratulasjonskort med et lite notat nederst med info om gaven.

Anonymkode: df860...465

Skrevet (endret)

Vi spesifiserte meget klart at vi ikke ønsket oss noen ting, heller ikke penger, men at HVIS folk absolutt ville gi noe ville vi helst ha penger. Vi fikk både gaver og penger, men langt fra hos alle og ingen summer over 1000 fra noen unntatt foreldre og andre nære slektninger. Man holder ikke bryllup for å få ting eller tjene på det. Gjester er gjester og det som betyr noe er tilstedeværelse. Jeg hadde følt meg helt jævlig hvis noen droppet bryllupet vårt fordi de ikke hadde råd til gave. Å KREVE penger eller gaver, være seg noen som helst anledning synes jeg er en uting. 

Jeg tar alltid med et fint kort, gave eller ikke gave og uansett type gave.

Endret av mamanodrama
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde meldt avbud om brudeparet krevde vipps-penger. Om man ikke står dem særlig nært bare styrker dette. Så får gaven være at du slipper unna med en kuvert mindre...

Anonymkode: 6986c...967

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva er frekt med det?

Jeg gifta meg for to år siden, vi spesifiserte at vi ikke ønska gaver overhode og ingen hadde problemer med det.

Det er jo samme greia i mine øyne, brudeparets preferanser er frekke om de lager merarbeid eller koster mye men ikke når de forenkler det for alle. Vipps eller som i mitt tilfelle ingen gave er jo superenkelt.

Anonymkode: f6781...f1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg hadde meldt avbud om brudeparet krevde vipps-penger. Om man ikke står dem særlig nært bare styrker dette. Så får gaven være at du slipper unna med en kuvert mindre...

Anonymkode: 6986c...967

Hvor leser du at de krever noe som helst? Leser du alt med så dramatiske briller?

Anonymkode: a7f70...d18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...