visp Skrevet torsdag kl. 18:46 #21 Skrevet torsdag kl. 18:46 Den hadde gått i vasken. Men hadde takket pent. Mine venninner hadde uansett aldri tenkt tanken engang.
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 18:50 #22 Skrevet torsdag kl. 18:50 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg drikker ikke alkohol, så jeg hadde blitt kjempeglad for en flaske alkoholfri vin! Et tips er å gå for dealkoholisert vin (vin laget på vanlig vis med alkohol, men så er alkoholen fjernet i ettertid). Da smaker vinen ofte mer fyldig og ligner mer på vin med alkohol i smak. Du kan jo fiske litt etter hvilke typer vin hun liker best, eller spørre om hjelp på polet. Jeg er personlig veldig glad i Jacob's Creek Unvined, både rødvin og hvitvin. Er ikke enig med dem som mener at all alkoholfri vin smaker stygt eller sukkervann. Mange alkoholfrie viner kan være litt vasne og mangle den lille ekstra snerten som alkohol tilfører, men sukkervann? Da tenker jeg at folk ikke har smakt særlig mye alkoholfri vin. Dersom man kun pleier å drikke vin for å bli brisen/full, så skjønner jeg jo at man ikke er interessert i å drikke alkoholfri vin. Hvis man derimot synes vin smaker godt og vil ha et alkoholfritt alternativ, så finnes det viner som smaker godt. Det vil aldri bli helt det samme som vin med alkohol, men at alle alkoholfrie viner smaker stygt er ikke sant. Jeg er likevel enig i at alkoholfri cider og lignende er helt nydelig. Der finnes det mye godt også for de som ikke liker alkoholfri vin. Jeg liker spesielt godt Humlesus og Sparkling Apple and Williams Pear. Anonymkode: 32b5f...4cf For meg som ikke liker sukker og derfor foretrekker vin med mindre enn 3 g sukker per liter blir 30 g sukker og oppover sukkervann, ja. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:11 #23 Skrevet torsdag kl. 21:11 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg drikker ikke alkohol, så jeg hadde blitt kjempeglad for en flaske alkoholfri vin! Et tips er å gå for dealkoholisert vin (vin laget på vanlig vis med alkohol, men så er alkoholen fjernet i ettertid). Da smaker vinen ofte mer fyldig og ligner mer på vin med alkohol i smak. Du kan jo fiske litt etter hvilke typer vin hun liker best, eller spørre om hjelp på polet. Jeg er personlig veldig glad i Jacob's Creek Unvined, både rødvin og hvitvin. Er ikke enig med dem som mener at all alkoholfri vin smaker stygt eller sukkervann. Mange alkoholfrie viner kan være litt vasne og mangle den lille ekstra snerten som alkohol tilfører, men sukkervann? Da tenker jeg at folk ikke har smakt særlig mye alkoholfri vin. Dersom man kun pleier å drikke vin for å bli brisen/full, så skjønner jeg jo at man ikke er interessert i å drikke alkoholfri vin. Hvis man derimot synes vin smaker godt og vil ha et alkoholfritt alternativ, så finnes det viner som smaker godt. Det vil aldri bli helt det samme som vin med alkohol, men at alle alkoholfrie viner smaker stygt er ikke sant. Jeg er likevel enig i at alkoholfri cider og lignende er helt nydelig. Der finnes det mye godt også for de som ikke liker alkoholfri vin. Jeg liker spesielt godt Humlesus og Sparkling Apple and Williams Pear. Anonymkode: 32b5f...4cf De fleste drikker vin for å komplimenter mat eller for å kose seg, ikke for å bli beruset, og da er smaken viktig. Hvis man syns vin smaker godt og har interesse av det, drikker man ikke alkoholfri vin som alkoholfritt alternativ, nettopp fordi det ikke smaker godt. For deg som ikke drikker vin med alkohol mangler du sammenligningsgrunnlaget. Det er ikke det at det ikke helt blir det samme som du skriver, det smaker rett og slett ikke godt. Det er ikke uten grunn at alkoholfrie drikkepakker IKKE består av alkoholfri vin, men av jucie/most og sider. Jeg har jobbet med dette, samt smakt mye alkoholfritt av en venn som ikke kan drikke alkohol og tester det meste, så jeg har smakt langt over snittet alkoholfrie drikkevarer, sånn siden du mener vi som sier nei ikke har forsøkt nok. Alkoholfri vin inneholder ofte svært mye sukker (gjerne 40-90 gram pr liter), mot under 5 gram pr liter for de jeg drikker med alkohol, skal jeg drikke så mye sukker skal smaken være god. Da blir det heller alkoholfri sider, juice, most eller øl. For øvrig ville ikke Jacobs Creek i noen form bli satt pris på her, det er en fjortisvin for jenter på 18 og 1 dag. At du liker det er greit for deg, men ikke oppfordre noen til å gi det i gave, kjøpe heller noe skikkelig. Et brett med brus er faktisk bedre som alkoholfritt alternativ. Anonymkode: 2baf3...aae
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:31 #24 Skrevet torsdag kl. 21:31 Enig med de som skriver at du bør gå for cider istedenfor. Anonymkode: e0752...2b8
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:37 #25 Skrevet fredag kl. 15:37 Nei, jeg synes ikke at alkoholfrie varianter av drikke som tradisjonelt inneholder alkohol, smaker særlig godt, og jeg synes ikke at det egentlig er et "alternativ". Enten det er øl, vin, cider eller en form for drink eller shot. Jeg ville heller kjøpt noe slikt som juice eller saft på gårdsutsalg eller noen litt mer eksklusive varianter, som ikke er ment å etterligne et alkoholprodukt. En god og fyldig druejuice eller noe slikt. Da får produktet fritt spillerom til å være det det skal være, uten restriksjoner. Anonymkode: 93025...6c1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå