AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:08 #1 Skrevet onsdag kl. 17:08 Hadde du blitt glad for en flaske alkoholfri hvitvin? Ville du gitt det i gave til en venninne som ikke drikker spesielt ofte, men koser seg med litt vin (med alkohol) i ny og ne? Anonymkode: f05a0...a34
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:13 #2 Skrevet onsdag kl. 17:13 Hvis den er god, så! Oddbird er en favoritt her i huset, drikker den ofte selv og gir den bort i gave også:-) Anonymkode: d5929...f32 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:23 #3 Skrevet onsdag kl. 17:23 Nei. Enda ikke smakt en som er god. Da heller eplecider uten alkohol. Vin er det alkohol i av en grunn. Anonymkode: 6b1d9...cc3 5 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:06 #4 Skrevet torsdag kl. 08:06 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nei. Enda ikke smakt en som er god. Da heller eplecider uten alkohol. Vin er det alkohol i av en grunn. Anonymkode: 6b1d9...cc3 Dette. Om du vil gi venninnen din en flaske vin kan du vel gi henne ordentlig vin - hvorfor vil du gi henne skvip? Hvis du av egen overbevisning ikke vil kjøpe alkohol er det bedre å gjøre som foreslått over her; det finnes mye godt i fancy eplemost og andre alkoholfrie produkter som ikke er vin/"vin". Anonymkode: dea47...9a3 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:14 #5 Skrevet torsdag kl. 10:14 Nei. Jeg har smakt mye alkoholfritt pga jobb og en venninne som ikke kan drikke pga sykdom, og alkoholfri vin er i all hovedsak ikke bra. Alkoholfri most eller sider kan du derimot få med god smak! Anbefalt Humlesus og Frisider Eple Anonymkode: 2baf3...aae 3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:21 #6 Skrevet torsdag kl. 10:21 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hadde du blitt glad for en flaske alkoholfri hvitvin? Ville du gitt det i gave til en venninne som ikke drikker spesielt ofte, men koser seg med litt vin (med alkohol) i ny og ne? Anonymkode: f05a0...a34 Nei. Alkoholfri vin smaker stort sett helt jævlig. Det finnes derimot mye god alkoholfri cider og øl. I dag får man også kjøpt små vinflasker på polet. Hvitvin, rødvin, rosévin, prosecco og champagne. I vertinnegave kan man f.eks gi en liten flaske med prosecco sammen med et duftlys, badesalt og en deilig hudkrem. Anonymkode: fd2a3...0c4 1
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 10:24 #7 Skrevet torsdag kl. 10:24 Nei, jeg hadde ikke blitt glad for alkoholfri vin. Jeg vil heller ha en flaske sider hvis jeg skal få noe alkoholfritt. Alkoholfri vin er stort sett sukkervann. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:27 #8 Skrevet torsdag kl. 10:27 Da skal du være helt sikker på at den alkoholfrie vinen er god, og faktisk smaker som god vin. De aller, aller fleste alkoholfrie viner smaker som dårlig saft. Også prisvinnende de-alkoholiserte viner. Det finnes masse gode alkoholfrie sider, som kan kjøpes på polet. Mange på "vinflaske" og mange med bobler. Jeg ville heller kjøpt det, om jeg skulle kjøpt noe alkoholfritt i gave. Hva er grunnen til at du ikke kjøper en vin med alkohol som du vet at hun liker? Anonymkode: 391b9...28f 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:21 #9 Skrevet torsdag kl. 16:21 Alkoholfri vin smaker ikke godt. Ville heller kjøpt alkoholfri sider eller lignende. Vinmonopolet har fått et svært godt utvalg av alkoholfrie alternativer som ikke er vin eller øl. Sprudlande Margaret, Frisider, Humlesus eller Sparkling Tea fra Copenhagen Co. er å anbefale. Anonymkode: ec7dc...cb7
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:35 #10 Skrevet torsdag kl. 16:35 Nei. Ikke fordi det er viktig med alkohol, jeg drikker kanskje tre enheter alkohol i måneden, men fordi det for meg ikke har noe naturlig bruksområde. Er det et poeng at jeg skal holde meg edru finnes det hundre ting jeg synes smaker bedre enn alkoholfri vin. Helt greit å ha det for hånden i fall en gjest som ikke skal drikke alkohol ønsker seg det, men for meg er det en sånn «hvis det blir krise en gang»-greie jeg ikke tenker det er naturlig å gi i gave. Anonymkode: 42068...270
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:38 #11 Skrevet torsdag kl. 16:38 Alkoholfri hvitvin for meg er som som saft med ekstra tilsatt sukker. De jeg har smakt er så søte at det er kvalmende. Da tar jeg heller ett glass vann med en epleskive og noen druer i... Anonymkode: bd846...916
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:40 #12 Skrevet torsdag kl. 16:40 Hvitvinen fra Miris Blend som selges på Vinmonopolet er god, og også over 200 kroner, så det er ikke en "kjip" gave. Men de fleste alkoholfrie viner er blæh..! Anonymkode: 960b3...8e7 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:42 #13 Skrevet torsdag kl. 16:42 Nei takk. Jeg tar gjerne imot naturlig alkoholfrie gaver. Anonymkode: e8977...51c
Nordlysstøv Skrevet torsdag kl. 16:44 #14 Skrevet torsdag kl. 16:44 Nei takk 😊 Kjøp heller noe annet 😊
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:06 #15 Skrevet torsdag kl. 17:06 Miris blend som en annen i tråden også nevner er unntaket for min del når det kommer til alkoholfrie viner. Deres musserende serveres på blant annet Mischelin-restaurater og får god score av vinentusiaster jeg stoler på. Tennfjord blant annet. Anonymkode: 795c9...f0e 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:27 #16 Skrevet torsdag kl. 18:27 AnonymBruker skrev (På 15.7.2026 den 19.08): Hadde du blitt glad for en flaske alkoholfri hvitvin? Ville du gitt det i gave til en venninne som ikke drikker spesielt ofte, men koser seg med litt vin (med alkohol) i ny og ne? Anonymkode: f05a0...a34 Jeg drikker ikke alkohol, så jeg hadde blitt kjempeglad for en flaske alkoholfri vin! Et tips er å gå for dealkoholisert vin (vin laget på vanlig vis med alkohol, men så er alkoholen fjernet i ettertid). Da smaker vinen ofte mer fyldig og ligner mer på vin med alkohol i smak. Du kan jo fiske litt etter hvilke typer vin hun liker best, eller spørre om hjelp på polet. Jeg er personlig veldig glad i Jacob's Creek Unvined, både rødvin og hvitvin. Er ikke enig med dem som mener at all alkoholfri vin smaker stygt eller sukkervann. Mange alkoholfrie viner kan være litt vasne og mangle den lille ekstra snerten som alkohol tilfører, men sukkervann? Da tenker jeg at folk ikke har smakt særlig mye alkoholfri vin. Dersom man kun pleier å drikke vin for å bli brisen/full, så skjønner jeg jo at man ikke er interessert i å drikke alkoholfri vin. Hvis man derimot synes vin smaker godt og vil ha et alkoholfritt alternativ, så finnes det viner som smaker godt. Det vil aldri bli helt det samme som vin med alkohol, men at alle alkoholfrie viner smaker stygt er ikke sant. Jeg er likevel enig i at alkoholfri cider og lignende er helt nydelig. Der finnes det mye godt også for de som ikke liker alkoholfri vin. Jeg liker spesielt godt Humlesus og Sparkling Apple and Williams Pear. Anonymkode: 32b5f...4cf
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:30 #17 Skrevet torsdag kl. 18:30 AnonymBruker skrev (1 time siden): Miris blend som en annen i tråden også nevner er unntaket for min del når det kommer til alkoholfrie viner. Deres musserende serveres på blant annet Mischelin-restaurater og får god score av vinentusiaster jeg stoler på. Tennfjord blant annet. Anonymkode: 795c9...f0e Takk for tips! (Selv om jeg ikke er TS) Anonymkode: 32b5f...4cf
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:41 #18 Skrevet torsdag kl. 18:41 Nei, aldeles ikke. Alkoholfri vin er ikke godt, jeg tror jeg smakte de fleste typene hvitvin i fjor sommer da jeg var gravid og smådesperat etter vin til rekene 😂 Det finnes faktisk ikke godt med alkoholfri vin. Cider og øl derimot, der finnes det mye godt. Humlesus for eksempel er en veldig god alkoholfri cider. Samme med Eplebobler, veldig godt alternativ. Mye bedre. Anonymkode: 8ab41...d4f 1
Frøkenfryden Skrevet torsdag kl. 18:42 #19 Skrevet torsdag kl. 18:42 Ville foretrukket annen alkoholfri drikke. Musserende Margaret fra Balholm er topp. Villbrygg skog 03 er supergod. Og noen kombuchaer. Ville nok heller hatt det.
FionaLi Skrevet torsdag kl. 18:46 #20 Skrevet torsdag kl. 18:46 Nei, alkoholfri vin smaker ikke godt. Jeg ville hatt en vanlig flaske vin om jeg skulle fått noe. Du skriver hun drikker i blant, hvorfor ikke gi henne en vin med alkohol i?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå